کد خبر 615345
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

معاون وزیر نیرو با اشاره به اتصال و سنکرون شبکه برق ایران و جمهوری آذربایجان از آغاز واردات ۵۰۰ مگاوات برق از این کشور همسایه خبر داد.

به گزارش مشرق، همزمان با سفر حسن روحانی رئیس ‌جمهوری اسلامی ایران به باکو به منظور حضور در نشست روسای جمهور سه کشور ایران، آذربایجان و روسیه، شبکه برق دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به طور رسمی به همدیگر سنکرون شدند.
 
حمید چیت‌چیان وزیر نیرو روز گذشته (دوشنبه) برای اجرایی شدن این طرح به همراه معاون برق و انرژی وزارت نیرو به باکو سفر کردند و در نشستی با مسئولان شرکت «آذر انرژی» توافق نهایی اتصال شبکه برق دو کشور انجام شد.
 
هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو در تشریح جزئیات اتسال شبکه برق ایران و جمهوری آذربایجان، گفت: در طول سال‌های گذشته زیرساخت انجام این طرح با احداث یک خط انتقال ۲۳۰ کیلوولت و طول ۵۱ کیلومتر آماده شده بود و از پنجشنبه گذشته تبادل برق به صورت آزمایشی با حدود ۹۰ مگاوات ظرفیت به سمت ایران برقرار شد.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه هفته گذشته بخشی از شبکه برق جمهوری آذربایجان از روسیه جدا شد تا بتواند به شبکه ایران متصل شود، تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت تبادل ۵۰۰ مگاولت آمپر در حالت سنکرون وجود دارد؛ در حالت جزیره‌ای نیز در این خط ۲۰۰ مگاوات تبادل برق امکان‌پذیر است.
 
وی در خصوص طرح‌های توسعه زیرساخت این خط برای افزایش توان تبادل برق هم اظهار داشت: خط ۲۳۰ این مسیر باید ۳۳۰ کیلوولت ارتقا یابد و با ارتقای این خط، به صورت فصلی خواهیم توانست در تابستان تا ۵۰۰ مگاوات برق از جمهوری آذربایجان وارد کرده و در فصل غیر پیک همین میزان برق را به آذربایجان صادر کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سروش ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    یه زمانی اونها از ما برق وارد میکردند.
  • حیدر ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    این آغاز اقتصاد مقاومتیه!!!! باید ببینیم چقدر در مقابل برق وارداتی مقاومیم!!!! حالا خوبه برق را نمیشه قاچاقی وارد کرد و از معابر رسمی وارد میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس