علی دایی سرمربی تیم نفت تهران گفت:بعضی وقت‌ها مشخص نمی‌شود بازیکن خارجی از کجا آمده است. خیلی از پول قراردادهای بازیکنان خارجی در جیب واسطه‌ها می‌رود.

به گزارش مشرق،‌ موضوع برنامه امشب نود درباره خریدهای خارجی بی کیفیت در لیگ ایران بود که محوریت اصلی آن به موضوع خریدهای خارجی تیم پرسپولیس اختصاص داشت. (فیلم کامل این گزارش را اینجا ببینید)
 
در این بخش به حضور بازیکنان خارجی بی‌کیفیت که دستمزدی فراتر از عملکردشان ارائه می‌کنند و حتی برخی مواقع پس از رفتنشان موجب ایجاد دردسر برای باشگاه ایرانی می‌شوند پخش شد. برای مثال فصل گذشته تمام بازیکنان خارجی روی هم 1542 دقیقه برای تیم‌ها بازی کردند که رقم بسیار عجیبی است و میانگین آن حدود 2 دقیقه می‌شود.

علی دایی در این باره گفت: اصلا بعضی وقت‌ها مشخص نمی‌شود بازیکن خارجی از کجا آمده است؛ مثلا در باشگاه سایپا یک عضو هیأت مدیره قصد داشت بازیکنی به تیم بیاورد که من گفتم رزومه او چیست و گفتند در لیگ لبنان 9 گل زده است؛ قراردادی که می‌خواستند با او ببندند 450 یا 500 هزار دلار بود که بسیار عجیب به نظر می‌رسید.

او ادامه داد: خیلی از پول قراردادهای بازیکنان خارجی در جیب واسطه‌ها می‌رود؛ بازیکن خارجی که به ایران می‌آید به ندرت تمام پول را خودش دریافت می‌کند؛ همین امسال هم برخی بازیکنان خارجی که به ایران آمدند از خیلی از نفرات ایرانی ضعیف‌تر هستند.

پیروز قربانی کاپیتان سابق استقلال پیرامون این موضوع گفت: شاهد بودیم از روی فیلم بازیکن خارجی می‌گرفتند؛ بعد هم مد شد یک نفر را می‌فرستادند بازیکن خارجی را در کشورش ببیند که این کار را هم نمی‌کردند؛ متاسفانه وقتی یک نفر را از پست سیاسی عزل می‌کنند نخستین جا برای او  جایگاهی ورزشی است؛ به بازیکن خارجی پول خوب می‌دهند و او را می‌آورند که در این بین عده‌ای نفع می‌برند.

محسن خلیلی مهاجم سابق پرسپولیس هم ابراز کرد: فوتبالیست‌های خارجی بی‌کیفیتی به ایران آمدند و رفتند. حتی شاهد بودم در یک تیم می‌گفتند فقط یک بازیکن خارجی بیاید و اطراف زمین بدود؛ متاسفانه با آمدن هر بازیکن خارجی یک یا دو بازیکن ایرانی از دور خارج می‌شود و آسیب جدی به فوتبال می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس