کد خبر 615012
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳

نخستین بار، در گزارشی که فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا دربارۀ دستاوردهای ارتش روسیه در اوکراین تهیه شده بود، دربارۀ این راکت اندازها شنیدم.

به گزارش مشرق، "رابرت اسکیلز" ژنرال بازنشستۀ آمریکایی، ضمن ابراز شگفتی قدرت سلاح جدید روسی دربارۀ آن گفت: این نخستین بار از زمان جنگ سرد تاکنون است که کشوری خارجی در صنایع نظامی، از آمریکا پیش می افتد.
 
به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" ژنرال اسکیلز، راکت اندازهای جدید روسیه را قوی تر از نمونه های آمریکایی دانست و نوشت: نخستین بار، در گزارشی که فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا دربارۀ دستاوردهای ارتش روسیه در اوکراین تهیه شده بود، دربارۀ این راکت اندازها شنیدم. در این گزارش آمده بود که این راکت انداز، در یک حمله، موفق شده بود دو گردان مکانیزۀ پیاده نظام اوکراین را در مدت چند دقیقه، به طور کامل منهدم کند.
 
ژنرال اسکیلز پس از شنیدن این اطلاعات، اعتراف کرد" این نخستین بار از زمان جنگ سرد تاکنون است که ارتشِ کشوری خارجی می تواند از ارتش آمریکا پیشی بگیرد و از نظر قدرت جنگی، بر آمریکا برتری یابد".
 
این ژنرال بازنشستۀ آمریکایی بر این باور است که روسیه موفق شده است فن آوری "باران فولادی" آمریکا را توسعه داده و بهبود بخشد.
 
اسکیلز خاطر نشان کرد که نسل جدید بمب های کوچکِ مجهز به مواد منفجرۀ هواسوز (بمب خلاء) درمقایسه با بمب هایی که کلاهک های معمولی دارد بسیار ویرانگرتر است؛ به طوری که یک جوخۀ خمپاره انداز به تنهایی می تواند درمساحتی به پهنای 140 هکتار، همه چیزرا با خاک یکسان کند.
 
این ژنرال آمریکایی همچنین به دستاوردهای شگفت آورارتش روسیه درزمینه جنگ سایبری اشاره کرد و احتمال داد که روسیه این فن آوری را در اوکراین آزمایش کرده باشد تا به این ترتیب به جهان ثابت کند که هیچ کشوری نمی تواند در این زمینه، با روسیه برابری کند.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • روس پرست قهار ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    افرین مشرق بابت این گزارشت دمت گرم ، حالم جا اومد .......... خوشحال شدم
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    مام از این سلاح ها داریم؟ نمونه ی ایرانی داره؟!
  • سروش ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    اونهایی که آمریکا رو در همه چیز برتر می دونند بخوانند که خود آمریکایی ها روسها رو برتر از خودشون می دونند این اعتراف اونها(آمریکاییها) برای رعیت های کدخدا منش داخلی سخت و گران است چون کدخداشون به دوره ضعف و افولش اعتراف کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس