دیلی میل نوشت: اگر ترامپ تنها چند ساعت صبر می کرد و به اشتباه خود اقرار نمی کرد می توانست بگوید: دیدید! من که گفته بودم.

 به گزارش مشرق، همزمان با بالا گرفتن جنجال پرداخت 400 میلیون دلار دولت آمریکا به ایران در فضای سیاسی آمریکا، اظهارات دونالد ترامپ درباره دیدن ویدئوی هواپیمای حامل این پول ها و درستی یا نادرستی اظهارات او جنجال ساز شده است.

با وجودی که ترامپ یک روز پس از اظهاراتش در این باره در صفحه توئیتر خود به اشتباهش اعتراف کرده و نوشت: "فیلمی که دیده است مربوط به بازگشت 4 زندانی آمریکایی با هواپیما از ایران به ژنو بوده است،" اما برخی رسانه های آمریکایی پس از عقب نشینی ترامپ از اظهاراتش، اعلام کردند فیلم مربوط به خالی کردن 400 میلیون دلار نقد از هواپیما در فرودگاه تهران پیشتر در شبکه تلویزیون دولتی ایران نمایش داده شده بود.

ترامپ دیروز در توییتر خود نوشت: درباره آن فیلم اشتباه کرده است

اظهارات توییتری ترامپ درباره جنجال فیلم باج 400 میلیون دلاری

وب سایت شبکه خبری سی ان ان و وب سایت " دیلی میل" انگلیس با انتشار گزارشی در این باره نوشتند با وجود اعتراف ترامپ به اشتباه خود، اما ویدئوی هواپیمای حامل این پول ها در تاریخ 15 فوریه سال جاری در برنامه ای تحت عنوان " قاعده بازی" در تلویزیون دولتی ایران نمایش داده شده است.

در این فیلم بسته های چوبی حاوی پول از هواپیما تخلیه می شوند.

در گزارش سه شنبه گذشته روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا که به جزییات پرداخت این پول اشاره داشت، آمده بود که این پول ها که به یورو و فرانک سوییس بوده است در بسته های جعبه ای چوبی بارگیری شده و در یک هواپیمای بی نام و نشان همزمان با آزاد شدن 4 زندانی آمریکایی از زندان های ایران، به تهران فرستاده شد.

انتشار این گزارش جنجال جدیدی در آمریکا به راه انداخت و جمهوریخواهان مخالف دولت اوباما از جمله دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، با حمله به اوباما او را به باج دادن به ایران بابت آزادی 4 زندانی متهم کردند.

اوباما دیروز در اظهاراتی با رد باج دادن به ایران بار دیگر اعلام کرد این پول در قالب یک توافق کلی با ایران برای بستن پرونده سی وچند ساله توقیف اموال ایران در آمریکا به این کشور پرداخت شده است و ارتباطی به برجام و مساله آزادی زندانیان آمریکایی از ایران نداشته است.

جان کری ویز امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به این انتقادهای جمهوریخواهان اظهاراتی مشابه اوباما داشت و اتهام باج دادن به ایران را رد کرد.

گفتنی است تیم کین  نامزد معاونت هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیروز در اظهاراتی در شبکه سی بی اس، پیش از اقرار ترامپ به اشتباهش گفته بود: من نمی دانم او (ترامپ) واقعا از چه فیلمی صحبت می کند. این ویدئویی است که وجود ندارد. او شاید موضوع را با داستان " ایران کنترا" در 35 سال پیش یا چیزی شبیه به آن اشتباه گرفته است."

دیلی میل با انتشار عکس هایی از فیلم نمایش داده شده در تلویزیون دولتی ایران نوشته است: این فیلم پیشتر و در تاریخ 15 فوریه سال جاری در تلویزیون دولتی ایران نمایش داده شده است.

به نوشته دیلی میل اگر ترامپ فقط چند ساعت صبر می کرد می توانست به جای اقرار به اشتباه در توییتر بگوید: دیدید! من که گفته بودم.

تصاویر انتشاری دیلی میل از فیلم نمایش داده شده در تلویزیون ایران از  هواپیمای حامل پول در فرودگاه تهران
 
اظهارات توییتری ترامپ درباره جنجال فیلم باج 400 میلیون دلاری 
 
اظهارات توییتری ترامپ درباره جنجال فیلم باج 400 میلیون دلاری 
 
منبع: عصرایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    همیشه وقتی این عکسه ترامپ رو میبینم یاد یه کلمه ای می افتم...........
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    به نظرتون ترامپ تو این عکس داره چی میگه؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس