وزیر خارجه آمریکا در توضیح علت ارسال 400 میلیون دلار ایرانیان به صورت پالت‌های پول نقد گفته که این اقدام از تبعات تحریم‌های کنگره است؛ تحریم‌هایی که ایران را پای میز مذاکره کشاند.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که برای شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات المپیک به برزیل رفته، در خصوص امنیت این مسابقات و مسائل حواشی انتقال 400 میلیون دلار پول به ایران با خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز مصاحبه کرده است.

مسئله امنیت مسابقات در شهر جرم‌خیز ریودوژانیرو، پس از حمله مسلحانه چهارشنبه شب به اتوبوس خبرنگاران چینی و کشته شدن 6 نفر از مردم محلی، به کانون توجهات بدل شد؛ ارتش پس از این واقعه در پایتخت برزیل مستقر شد و خیابان‌ها رنگ و بوی میدان جنگ به خود گرفتند.

جان کری در پاسخ به سوالی مبنی بر ایمن بودن یا نبودن اقامت در ریودوژانیرو برای ورزشکاران آمریکایی، از غیرقابل‌پیش‌بینی بودن آینده سخن گفت و در ادامه با پرده برداشتن از واقعیتی جالب گفت: «تاکنون چنین امنیت و تلاش هماهنگی ندیده بودم؛ ما با آنها همکاری می‌کنیم. مأموران امنیتی ما با دقت با آنها (مأموران امنیتی برزیل) هماهنگ شده‌اند.»

دولت آمریکا و برزیل تاکنون از حضور مأموران امنیتی آمریکایی در پایتخت این روزهای المپیک خبر نداده بودند.

در ادامه خبرنگار سوالی در خصوص دادن «باج» به ایرانیان برای آزادی 4 زندانی پرسید و گفت چرا نظر بیشتر مردم آمریکا با نظر دولت این کشور در این ماجرا فرق می‌کند؟

جان کری با تکرار چند باره پاسخ مقامات آمریکایی گفت که این موضوع توسط تیمی مجزا از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پیگیری شده و پرس و جوی شخصی کری از آنها ثابت کرده که آزادی 4 تبعه آمریکایی، ارتباطی با دادن 400 میلیون دلار به ایرانیان نداشته است.

خبرنگار از وزیر پرسید که چرا پول را به صورت نقد به ایران فرستادید که این همه جنجال به پا شود؟

جان کری پاسخ داد: «چون نمی‌توانیم برای آنها چک بنویسیم. به خاطر تحریم‌ها، هیچ رابطه بانکی با ایرانیان نداریم. در حقیقت همان اقداماتی که کنگره به کار بست تا مذاکرات سر بگیرد، شرایطی ایجاد کرد که مجبور شویم پول را به صورت نقد به ایران بفرستیم.»
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سروش ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خاک بر سر اون افراطی های خائنی که در فتنه سال 1388 هم به دشمن کد دادند و هم با بلوا و آشوب سفارش شده از سوی اصلاح طلبان غربگرا باعث این همه فشار به اقشار کم درآمد مثل کارگر و کارمند شدند، فیشهای نجومی و صرافی ها و طلا و ارز فروشی های خودشون رو هم برای فشار دشمن به اقشار کم درآمد آماده کرده بودند که به حمدالله خوب و به موقع در حال لو رفتن هستش تا آن سوی سکه فتنه سال 88 فاش بشه، وقتی این تکه های پازل رو کنار هم بچینی باید به دست خدا همراه ملت ایران پی برد که چه دسیسه ای برای ایران ما چیده بودند و خودشون انگشت به دهان موندند که چطوری این همه برنامه ریزی با این حجم با شکست مواجهه شده و هر روز یه برگی از برگه های این خدمت به دشمن و شیطان در حال رو شدنه اگر ملت متوجه باشن یکی از هنر های اصلاحات اینه که فتنه رو در عرض چند روز به ملت ایران تحمیل کردن ولی افشای زوایا و حاشیه سازی های اصلاح طلبان حامیان فتنه داره طی سالها و خرد خرد افشا میشه تا این فتنه گران به طور یک دفعه حذف سیاسی نشن مثل اینه که پول زیادی رو از کسی قرض میگیری و طرف رو خون جگر میکنی و خرد خرد بهش پس میدی طرف هم پول رو ذره ذره پس میگیره ولی چون خرد خرد پس مگیره اصل پول ضایع میشه اینه شگرد اصلاح طلبان این مثال رو برای اقشار کارگر و کارمند زدم چون مثال های این چنینی با خون و پوستشان اجینه و راحت تر نیرنک اصلاح طلبهای غربگرا رو درک می کنند که با حرفهای زیبا و تو خالی مردم فریبی میکنند. به صفدر حسینی ها و رؤسای بیمه ای و بانکی اصلاح طلبی بنگرید حقایق رو در خواهید یافت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس