نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تاکید کرد که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای برای اسرائیل مهم نیست و باید در برابر سرکشی‌های ایران از قطعنامه‌های شورای امنیت ایستاد.

 به گزارش مشرق، «دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد اعلام کرد پایبندی ایران به توافق هسته ای برای آنها مهم نبوده و از شورای امنیت خواست تا تحریم‌های شدیدتری را علیه ایران به کار بگیرد.

دانون طی یادداشتی در «هافینگتون پست» با اشاره به گذشت یک سال از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک و صدور قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، نوشت: «بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل قویا با توافق (هسته ای) با یکی از خطرناک‌ترین رژیم‌های دنیا مخالفت کرد. اکنون بیش از پیش مشخص شده که دلایل زیادی برای نگرانی‌های ما وجود داشت.»

وی با درخواست از جامعه جهانی برای اقدام مناسب جهت کاهش تهدیدات ایران، افزود: «موافقان این توافق بارها تکرار می‌کنند ایران به توافق پایبند است. اما نگرانی‌های اسرائیل با پایبندی ظاهری ایران به توافق، رفع نمی‌شود. از نظر ما حتی اگر ایران تمام اجزای توافق را اجرا کند، صرفا روزی که به سلاح هسته‌ای دست می‌یابد را به تعویق می‌اندازد اما مانع این توانایی خطرناک نمی‌شود.»

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران که می‌گوید هرگونه فعالیت برنامه موشکی بالستیک و آزمایشات موشکی از سوی جمهوری اسلامی ممنوع است، مدعی شد که تداوم توسعه و آزمایش موشک‌های بالستیک میان و دور برد نقض قطعنامه و به نوعی نقض برجام است.

دانون در حالی که سعی داشت شاهدی بر مدعای خود بیاورد، ادامه داد سرکشی ایران فقط علیه اسرائیلی‌ها نیست بلکه آمریکا، بریتانیا، آلمان و فرانسه نیز با آن موافق هستند.

وی با تکرار ادعای حمایت ایران از گروه‌های تروریستی، آن را نقض برجام دانسته و نوشت: «حزب‌الله 120 هزار موشک دارد که به سمت مناطق پرجمعیت اسرائیل نشانه رفته است. حسن نصرالله رهبر حزب‌الله اذعان کرده بود که بودجه و تمام هزینه‌هایشان را جمهوری اسلامی تامین می‌کند.»

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل با بیان اینکه سرکشی ایران و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت نباید یک نگرانی اسرائیلی باشد، تلویحا خواستار اعمال تحریم‌های بیشتری بر ایران شد و افزود: «اقدامات برای ملایم کردن لحن گفت‌وگو با ایران با هدف اجتناب از رویارویی، فقط تاثیرگذاری شورای امنیت را کاهش می‌دهد. ما نمی توانیم ایران را با گزارشات مسئول (اقداماتش) کنیم.»

دنی دانون در پایان تاکید کرد که زمان ایستادن در برابر عدم تبعیت ایران (از قوانین بین‌المللی و قطعنامه شورای امنیت) فرا رسیده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهماندار هواپیما ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    شمارش نابودی تو هم شروع شده
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    باز اینا زر مفت زدن .اگر شورای امنیت تاثیر گزار بود اول از همه یه فکری برای شما جانیها و خون خارای قرن ۲۱ میکرد,برو از بمبهای اتمیه خودتون حرف بزن مرتیکه ی زرزرو.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    0 0
    ما که خیلی وقت انتظار میکشیم اسراییل و آل سعود رو نابود کنیم شروع کنید تا ما تمومش کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس