رؤسای جمهور ایران و روسیه در زمینه توسعه همکاری نظامی با یکدیگر در باکو مذاکره می‌کنند.

مذاکره روحانی و پوتین برای توسعه همکاری نظامیبه گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز برای انجام سفری سه روزه راهی باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

قرار است در این سفر، اولین اجلاس سران کشورهای ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با حضور رؤسای جمهوری 3 کشور برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برگزار و موضوعات مختلفی از جمله مسائل امنیتی منطقه، اقتصادی و گسترش همکاری‌ها به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

در خلال این دیدارها، قرار است که ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز یک دیدار دو جانبه و خصوصی داشته باشند. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه درباره این دیدار از احتمال انعقاد قرارداد دو جانبه نظامی میان ایران و روسیه خبر داده و نوشته است: "روسیه و ایران با وجود مقررات سختگیرانه سازمان های بین‌المللی در آینده قابل دید می‌توانند در قالب همکاری‌های نظامی - فنی قراردادهای جدیدی منعقد کنند."

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهور روسیه نیز این مسئله را تأیید کرده و گفته که، "موضوع همکاری‌های نظامی - فنی دو کشور در دستور روز دیدار ولادیمیر پوتین و حسن روحانی قرار دارد."

طبق گزارش رسانه‌های روسیه‌ای، ولادمیر پوتین و حسن روحانی در این دیدار توسعه همکاری نظامی - فنی دو کشور را به بحث خواهند گذاشت، چون "طرف ایرانی علاقمند است مدرنترین سلاح روسی را داشته باشد."

اسپوتنیک همچنین گزارش داده است: عده‌ای از کارشناسان حدس می‌زنند که روسیه به احتمال قوی همکاری‌های نظامی - فنی خود را با ایران گشترش خواهد داد. ایران پس از لغو چندی پیش تحریمات به تعویض تکنیک‌های کهنه نظامی ارتش خود در نوبت اول موجود در نیروی هوایی می‌پردازد. هزینه این کار 40 - 60 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

چمزوف رئیس شرکت روس تک نیز خبر داده است که، تحویل تسلیحات خارج از تحریمات از جمله تجهیزات پدافند هوایی ادامه خواهد یافت. این جریان همچنین شامل سلاح‌های غیرکشنده و سامانه‌های الکترونیک و جانبی و فرعی و قطعات یدکی است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    ای جونم تدبیر و امید
  • مغز متفکر ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    دمت گرم
  • مغزمتفکر ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    به عمو پوتین تون بگین به ما آواکس بده آواکس از واجبات تاکیدی است تاکید میکنم آواکس آواکس
  • مغز متفکر ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق قاطی کردی ها . کامنت چرا پاک میکنی؟!
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    خودکفایی تضمین حقیقی برای بقای انقلاب است بدون آن انقلاب در کشاکش نیازها روزی ناچار به تسلیم یا سازش خواهد شد و آن دیگر انقلاب نیست . (رهبری)
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    جلبک جنگنده درست حسابی نداریم آواکس فعلا لازم نیست فعلن برن نسل 4 بخرن تا بعد
  • ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    دمت گرم ناشناس
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
    0 0
    بله خودکفایی خیلی عالی است ولی باید بعضی تکنولوژی ها وارد بشه تا بتونیم باهاش آشنا بشیم مثلا اگه تی72 نداشتیم نمیتونستیم ذوالفقار بسازیم یا موشک های ما اکثرا از کره ی شمالی الگو برداری شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس