کد خبر 614050
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۷

سندی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده نشان میدهد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و اعضای تیم امنیت ملی تحت نظر وی نقش مهمی در انتخاب هدفهای برون مرزی برای ترور مظنونان ادعایی تروریسم با حملات پهپادی داشته اند.

به گزارش مشرق، سندی که به تازگی از حالت محرمانه خارج شده نشان میدهد که باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و اعضای تیم امنیت ملی تحت نظر وی نقش مهمی در انتخاب هدفهای برون مرزی برای ترور مظنونان ادعایی تروریسم با حملات پهپادی داشته اند.

این سند را روز شنبه وزارت دادگستری آمریکا بنا به درخواست گروه «اتحادیه آزادی های مدنی» منتشر کرد.

سند مورد نظر که بخشهای زیادی از آن بنا به دلایل امنیتی لاک گرفته شده زوایای بیشتری از دستگاه دیوان سالارانه موجود در آمریکا برای کشتار در سراسر جهان با حملات پهپادی را آشکار می کند.

اطلاعات جدید نشان میدهند که شورای امنیت ملی آمریکا نهادی است که وظیفه نظارت بر تمامی برنامه ها برای کشتن یا دستگیری مظنونان به تروریسم را بر عهده دارد.

طبق گزارش پرس تی وی، نمایندگان وزارتخانه ها و سازمانهای آمریکا برای رایزنی دربار عملیات خاص ترور یک فرد مظنون به تروریسم گردهم جمع می شوند، و سپس مقام های قضایی شورای امنیت ملی، دستورهای قانونی را صادر می کنند.  

   این سند، علی رفم این جزئیا مربوط به نحوه انتخاب مظنونان به تروریسم را مشخص نمی کند.

در حالی که پرسنل شورای امنیت ملی آمریکا نقش مهمی در انتخاب افراد برای ترور با حملات پهپادی مشخص می کنند، این شورا نقشی در انجام حملات هوایی برای اتمام مأموریت ندارد و این وظیفه به سازمان سیا یا پنتاگون واگذار شده است. 

حملات پهپادی آمریکا در حالی انجام می شوند که گروه های حقوق بشری بارها از آن انتقاد کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس