لزوم مقابله به مثل ایران برابر بدعهدی‌های آمریکا در برجام،مقابله با فساد اقتصادی و حلقه فریدون،خیز برخی احزاب برای انتخابات96 اهم موضوعاتی است که در هفته گذشته فضای سیاسی کشور،از آنها متاثر بود.

به گزارش مشرق، فضای سیاسی کشور در هفته گذشته روزهای پرخبری را گذراند؛ لزوم مقابله به مثل ایران در برابر بدعهدی‌های آمریکا در قبال برجام، لزوم مقابله با فساد اقتصادی و حلقه فریدون، آمادگی برخی احزاب برای انتخابات سال96 اهم موضوعاتی است که در هفته گذشته فضای سیاسی کشور متاثر از این شرایط بود که این گزارش به بررسی آنها می‌پردازد.

خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96/ آیا روحانی با «فریدون» برخورد خواهد کرد؟**آیا روحانی با «حلقه فریدون» برخورد خواهد کرد؟

*باهنر: رئیس‌جمهور سریعاً به قضیه فریدون رسیدگی کند/قصد کاندیداتوری در انتخابات 96 را ندارم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری خود درباره انتقادات از فریدون برادر رئیس‌جمهور اظهار داشت: ایشان دستیار ویژه رئیس‌جمهور است و برخی به شوخی می‌گفتند نمی‌توان عکسی از رئیس‌جمهور پیدا کرد که فریدون در آن نباشد تا اینکه در سال 95 این حضور قطع شد و دوباره در سفر سمنان ایشان ظاهر شد. لذا به نفع نهاد ریاست جمهوری و شخص رئیس‌جمهور است که خیلی سریع به این مسئله رسیدگی کند.

وی با اشاره به مصوبه مجمع برای برگزاری هر دو سال یکبار انتخابات در کشور،یادآور شد: بنده به هیچ وجه قصد کاندیداتوری و نامزد شدن در انتخابات سال آتی را ندارم.

*زاکانی: شعار«با کسی عقد اخوت نبسته ام» را در برخورد با برادرتان عملی کنید

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در نامه‌ای خطاب به حسن روحانی نوشت:جناب رئیس جمهور! کمتر از یک سال دیگر، حضرتعالی در معرض انتخاب مجدد مردم برای دوره‌ای دیگر هستید. تردید نکنید که اگر عزم خود را در مبارزه با فساد نشان دهید و این مدعای خود که «با کسی عقد اخوت نبسته‌ام» را در برخورد جدی با اخوی و اطرافیان و مدیران منتصب خود ثابت نمائید، در نگاه مردم جایگاه ویژه‌ای خواهید داشت.

وی افزود: فسادهای مرتبط با غلامحسین کرباسچی، شهرام جزایری، عبدالله جاسبی، مهدی هاشمی، محمدرضا رحیمی، بابک زنجانی، شبدوست مالامیر و غیره و یا فساد در قراردادهایی مثل کرسنت،استات اویل، توتال و امثال آن و یا فساد در سوء استفاده از واگذاری بیت المال در قالب اصل 44 در سایپا و .... هر کدام در دولتی رخ داده و همواره مورد هشدار و اعتراض و تذکر جریان مومن و انقلابی بوده است، اما متاسفانه نگاه جناحی به این مفاسد، جایگاه این امر را به منازعات سیاسی تقلیل داده است.

خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96/ آیا روحانی با «فریدون» برخورد خواهد کرد؟**بدعهدی آمریکا، فرجام برجام/اقدام متقابل ایران در قبال عهدشکنی 5+1چه باید باشد؟

*سلیمانی:اگر قرار بود تحریم‌ها برداشته نشود پس این مذاکرات چه نفعی برای ایران داشت؟

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام اظهار داشت: ما با آمریکا در مورد مسائل هسته‌ای وارد مذاکره شدیم که تحریم‌ها برداشته شود؛ اگر قرار بود مذاکره کنیم و تحریم‌ها برداشته نشود پس این مذاکرات چه نفعی برای ایران داشت؟

*قدیری ابیانه:ادامه اجرای برجام به میزان عمل غرب نسبت به تعهداتش موکول شود

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی سازمان انرژی اتمی مبنی بر افشای اطلاعات ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت:‌باید ادامه بازرسی‌ها موکول به بررسی، کشف و اعلام عاملین افشای اسناد و دادن ضمانتی مبنی بر عدم تکرار چنین مسئله‌ای از سوی آژانس باشد.

وی افزود: ایران باید از مجاری رسمی به مراجع ذی‌ربط شکایت کرده و انجام سایر تعهدات را به میزان عمل غرب نسبت به تعهداتش موکول کند.

*یدالله جوانی: عزت مردم ایران با انقلاب اسلامی به دست آمد نه با برجام/ طبق صحبت‌های رهبری برجام فرجام خوبی نداشت

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام برای ما عزت آورد گفت: این موضوع اهانت به مردم است و طبق صحبت‌های رهبری درباره عدم ملموس بودن آثار برجام، برجام فرجام خوبی نداشته است.

*سعیدجلیلی:با اجرای برجام هنوز تحریم‌ها و موانع بانکی لغو نشده است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: می‌گفتند با اجرای برجام تحریم ها لغو و موانع بانکی برطرف می شود پس امروز با گذشت 6 ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد اما چرا آمار خود شما این نیست؟

وی افزود:چرا به بعضی کشورهای منطقه که امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده اند،سهم ایران آنجا هم "تقریبا هیچ" است؟

*فواد ایزدی:نگاه دولت به برجام انتخاباتی است

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی براینکه نتیجه برجام نشان داد که طرف آمریکایی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست، اظهار داشت:در صحبت‌های شب گذشته آقای روحانی نیز شاهد بودیم که ایشان دیگر صحبت‌های قبلی خود را مبنی بر لغو همه تحریم‌ها مطرح نکرد.

وی افزود: وی با بیان اینکه ما برای لغو تحریم‌ها مذاکره کردیم اما همان را هم به دست نیاوردیم، گفت: با اینکه دیگر شاهد مسئله لغو تحریم‌ها در صحبت‌های رئیس‌جمهور نبودیم اما نگاه آقای روحانی به مذاکرات و برجام سیاسی و انتخاباتی است و موارد مثبتی که درباره برجام مطرح می‌کند با واقعیت همخوانی ندارد.

*حسین ابراهیمی: همه امیدها از برجام نا امیدشده است

 عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره نقض پی در پی برجام توسط آمریکا و هم‌پیمانانش اظهار داشت: طبق دستور اسلام اگر طرف مقابل بدعهدی و نقض پیمان کرد ما هم باید آنها را مجازات و مقابله به مثل کنیم.

وی گفت: نتیجه برجام قرار بود «برد-برد» باشد اما حالا همه امیدها ناامید شده است چراکه طرف مقابل در این مذاکرات جاده یک‌طرفه برای ایران ترسیم کرده و حاضر نیست به تعهدات خود عمل کند.

*ابوالقاسم رئوفیان: عهدشکنی‌های آمریکا در برجام اقدام متقابل ایران را به‌دنبال خواهد داشت

دبیر کل حزب اسلامی ایران‌ زمین گفت: قطعاً این عهدشکنی‌های غرب در اجرای برجام اقدام متقابل را به‌دنبال خواهد داشت و برای کشوری که توانسته تکنولوژی هسته‌ای را ایجاد کند، بستن پیچ و مهره‌های راکتور‌های هسته‌ای نیز کار ساده‌ای است.

*حبیب‌الله بوربور: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای پاسخ بدهند که چرا طرف مقابل بدعهدی می‌کند

قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: ما به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده‌ایم، اما طرف مقابل به وعده‌هایی که داده عمل نکرده است. مسئولان تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید پاسخ بدهند که چرا طرف مقابل بدعهدی می‌کند.

وی افزود: ما به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده‌ایم، اما طرف مقابل به وعده‌هایی که داده عمل نکرده است. مسئولان تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید پاسخ بدهند که چرا طرف مقابل بدعهدی می‌کند.

**سعید یاری:منویات 9 ماده‌ای مقام معظم رهبری در اجرای برجام کجای اتاق کار شما خاک می‌خورد؟

 رئیس کمیته هسته‌ای جبهه اصلاح‌طلبان با اشاره به نقض پی‌درپی برجام توسط آمریکا و هم‌پیمانانش اظهار داشت: امروز شاهد نقض آشکار برجام از سوی آمریکایی‌ها هستیم، آنها نه‌تنها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، ‌بلکه تحریم‌ها را تشدید کرده و قوانین جدید تحریمی را وضع کرده‌اند.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده باید نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی کند تا مردم بدانند چه اتفاقی در حال رخ دادن است. نباید به دستاوردهای 20 ساله برجام فکر کرد و گفت برجام خوب است چون از جنگ جلوگیری کرده است.

*محمدزارع فومنی:آمریکا برجام را نقض کرده و ما هم باید دست به «آچار» شویم

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات درباره نقض پیاپی برجام توسط دولت آمریکا اظهار داشت: دولت باید در اجرای برجام تجدید نظر کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها عهدشکنی و برجام را چندبار نقض کرده‌اند بنابراین برای اقدام متقابل باید دست به آچار شده تاسیسات هسته‌ای را احیا کنیم.

خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96/ آیا روحانی با «فریدون» برخورد خواهد کرد؟**خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96

*حاجی‌بابایی: کارشناسی انتخابات 96 در جبهه یکتا آغاز شد/با جبهه انقلابیون در انتخابات هماهنگ هستیم

دبیر کل جبهه یکتا (جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی) اظهار داشت: اعضای جبهه برای حضور فعال در انتخابات 96 تصمیم جدی گرفته‌اند و به دنبال هماهنگی و هم‌افزایی در جبهه انقلاب هستیم.

*کنعانی‌مقدم:دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه دولت را مدیریت می‌کنند/اصلاح‌طلبان سال 96 با روحانی گروکشی می‌کنند

دبیرکل حزب سبز ، با بیان اینکه دو حزب کارگزاران و اعتدال و توسعه دولت را مدیریت و برای آن تصمیم سازی سیاسی کردند، گفت: بنابراین عملاً احزاب در دولت ‌آقای روحانی زینت المجالس بودند.آنها را به افطاری دعوت می‌کنند و همه احزاب نیز حضور می‌یابند. گفت‌وشنودی نیز انجام می‌شود اما هیچ نتیجه‌ای در برندارد.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات مرحله دوم با آقای روحانی بازی گروکشی را عمومی‌تر می‌کنند؛ یعنی به آقای روحانی می‌گویند که باید فلان نیرو در کجا باشد و فلان سازمان را چه گروهی اداره کند.

*حسن بیادی:تعیین استراتژی جمعیت آبادگران برای انتخابات در همایش مردادماه

دبیرکل جمعیت آبادگران از برگزاری همایش جمعیت آبادگران در مردادماه با حضور اعضای شورای استانی و شورای مرکزی تشکل متبوعش برای بررسی استراتژی انتخابات خبر داد.

وی گفت: ما در این همایش استراتژی‌ انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات شوراهای شهر و روستا را تدوین و پارامترها و شاخص‌های موردنیاز برای انتخابات را تعیین خواهیم کرد.

*ترقی:شورای بررسی مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری در مؤتلفه تشکیل شد

 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ، از تشکیل شورای بررسی مسائل انتخابات ریاست‌جمهوری در حزب موتلفه خبر داد.

ترقی با بیان اینکه ما در حال ایجاد آمادگی برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستیم، تصریح کرد: حزب موتلفه درصدد بررسی‌های پژوهشی هستند و شورای مسائل انتخابات نیز در معاونت سیاسی حزب تشکیل می‌شود.

*احمد شریف:جبهه «همتا»برای دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می‌شود

دبیرکل کانون همبستگی دانشجویان و دانش آموختگان پایان فعالیت جبهه متبوع خود را اعلام و اظهار کرد: جبهه تدبیر و توسعه ایران اسلامی برای انتخابات مجلس تشکیل شده بودو اکنون به انتهای ماموریت خود رسیده است.

وی به برنامه‌های این طیف سیاسی برای انتخابات سال 96 پرداخت و گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته قرار شده است جبهه همبستگی ملی توسعه ایران با نام اختصاری همتا تشکیل شود.

*کنگره حزب میهن اسلامی ایران 20 مردادماه برگزار می‌شود

 کنگره حزب میهن اسلامی ایران بیستم مردادماه سال جاری در تهران با حضور اعضای این حزب و اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

بر پایه این خبر هدف از کنگره حزب میهن اسلامی ایران انتخاب 55 نفر از اعضای شورای مرکزی که از فرهیختگان هستند است و این حزب در این کنگره رسما فعالیت دفاتر خود در همه استا‌ن‌های کشور را اعلام خواهد کرد.

خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96/ آیا روحانی با «فریدون» برخورد خواهد کرد؟**از گوشه و کنار احزاب و تشکل‌ها

*مجلس خبرگان: شخصیت کم‌نظیر مرحوم آیت‌الله مشکینی همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید

در بیانیه مجلس خبرگان به مناسبت ارتحال رئیس فقید این مجلس آمده است:شخصیت کم نظیرعالم پرهیزگار، فقیه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصیر مرحوم آیت‌الله مشکینی (رضوان‌الله تعالی علیه) که به حق مصداق بارز حدیث «العلماء ورثة الانبیاء» بود برای همیشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

*اعضای ستاد روحانی:تغییر استاندار گلستان کمترین خواسته ماست

اعضای ستاد روحانی در شرق استان گلستان با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از تشکیل پرونده‌های امنیتی و قضایی برای منتقدین دلسوز توسط استاندار و برخی مدیران منصوب وی، اعلام کردند تغییر استاندار گلستان کمترین خواسته ماست.

*جلسه کمیسیون 107 و 109 مجلس خبرگان برگزار شد/ جلسه آینده 18 شهریور

دومین جلسه کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی مجلس خبرگان رهبری در دوره جدید با حضور اکثریت اعضاء روز گذشته برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست آیت الله مؤمن تشکیل شد بعد از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، بررسی وظایف کمیسیون 107 و 109 قانون اساسی در دوره پنجم مجلس خبرگان با استناد به ماده 50 آیین نامه داخلی این مجلس، مورد بحث قرار گرفت و مصوب شد شرح وظایف این کمیسیون و نیز کمیته ویژه آن برای جلسه آینده که در تاریخ 18 شهریور سال جاری برگزار می شود، تشریح و مورد بحث و تبادل نظر اعضاء محترم کمیسیون قرار گیرد.

تغییر در اساسنامه و تعیین خط مشی دوسالانه/ آیت‌الله موحدی‌کرمانی سخنران دوازدهمین کنگره جامعه مهندسین

پیش کنگره جامعه اسلامی مهندسین روز پنجشنبه با حضور دبیرکل، اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی این تشکل در دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد.

در این جلسه تغییر در اساس نامه بررسی و خط مشی دوسالانه حزب نیز تدوین شد تا در روز 4 شهریور همزمان با برگزاری دوازدهمین کنگره جامعه اسلامی مهندسین، به تصویب برسد.

همچنین در پیش‌کنگره امروز، چارچوب بیانیه اجلاس دوازدهم و عملکرد استانی و ستادی جامعه مهندسین نیز تدوین شد تا خلاصه آن در کنگره به اعضای شورای مرکزی اعلام شود.

تحزب از لوازم تحقق جمهوریت نظام است/ متاسفانه نسبت به تحزب کم اعتنایی شده

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: فعالیت تشکیلاتی در امور سیاسی  ضرورتی بیشتری دارد. تحزب یکی از لوازم مهم تحقق جمهوریت نظام است. زمانی که ما می پذیریم با رای مردم مجلس و شوراها و خبرگان و رئیس جمهور انتخاب شود در واقع لازمه این مردمسالاری فعالیت احزاب است. اینکه برخی احزاب در تاریخ ایران عملکرد خوبی نداشته اند موضوع دیگری است اما متاسفانه در کشور نسبت به تحزب کم اعتنایی شده است.

ورود اصولگرایان به انتخابات ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده/ حمایت ما از روحانی بسیار بعید است

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از آغاز فعالیت جریان اصولگرا برای بررسی نحوه ورود به انتخابات آتی ریاست‌جمهوری تا کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: نیروهای انقلاب و جریان‌های اصولگرا گزینه‌های مناسب و جدی برای رقابت 96 دارند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره احتمال حمایت جریان اصولگرا از حجت‌الاسلام حسن روحانی، تصریح کرد: با توجه به شرایطی که داریم بسیار بعید است که ما بخواهیم از آقای روحانی حمایت کنیم.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال حمایت از احمدی‌نژاد نیز گفت: ما هنوز بحثی نداشته‌ایم اما درباره ایشان هم فکر نمی‌کنم حمایتی صورت بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    به فکر معیشت جوانان باشید
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    خیز انتخاباتی احزاب سیاسی برای انتخابات 96 از الان ؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    خدایا شکرت
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    یارانه ها کی زیاد میشه؟
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    آثار برجام رو کی قراره در جیب خود احساس کنیم؟!
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    انتخابات 96 بسیار حساسه
  • امیر ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    خیز انتخاباتی شما بود نویسنده محترم .ما به کسانی که شرایط بد قبل از برجام را بوجود اوردند رای نمیدهیم
  • ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس