کد خبر 622236
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰

رسانه های گروهی از هلاکت سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، رسانه ها از هلاکت سرکرده گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه خبر دادند.
 
بر اساس این گزارش، در جریان حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی بوکوحرام، «ابوبکر شکائو» سرکرده این گروه به همراه چند تن از فرماندهان بلندپایه آن به هلاکت رسیده اند.
 
گفتنی است، ارتش نیجریه در حساب توئیتری  خود پیشتر اعلام کرده بود: در جریان حمله هوایی به مواضع گروه تروریستی بوکوحرام، «ابوبکر شکائو» سرکرده این گروه به شدت زخمی و تعدادی از فرماندهان ارشد آن نیز به هلاکت رسیدند.
 
این در حالیست که این گروهک تروریستی تاکنون در خصوص این خبر واکنشی نشان نداده است.
 
گروه تروریستی بوکوحرام چندی پیش تصاویر جدیدی از دختران دبیرستانی که دو سال پیش توسط این گروه ربوده شده بودند را منتشر کرد. این ویدئوی ۱۱ دقیقه ای خطاب به خانواده دختران ربوده شده «چیبوک» بوده و در آن یکی از عناصر این گروه تروریستی در جلوی ۵۰ دختر ربوده شده مشاهده می شود. در ویدئوی مذکور، مردی که چهره خود را پوشانده است، می‌ گوید: بدانید که فرزندانتان هنوز در اسارت ما هستند. اگر دولت نیجریه برای آزادی آن ها به اقدام نظامی مبادرت ورزد، این دخترها دیگر زنده نخواهند ماند. اگر آن ها را زنده می خواهید، اعضاء اسیر ما را آزاد کنید.
 
همچنین در انتهای این ویدئو تصاویری از دختران زخمی بر روی زمین به تصویر کشیده شده بود که در حملات هوایی ارتش مجروح شده بودند.
 
لازم به ذکر است از ۲۹ ماه می و با روی کار آمدن «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام نیز اعلام کرده است که عملیات های خود را تشدید خواهد نمود.
 
عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام ۱۴ آوریل ۲۰۱۴ در حمله به یک مدرسه در شمال شرقی شهر چیبوک، ۲۷۶ دختر نوجوان را ربودند.  بعداً ۵۷ نفر از این دختران موفق به فرار شدند؛ اما سرنوشت ۲۱۹ دختر دیگر همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.
 
گفتنی است، بوکو حرام از ۶ سال قبل فعالیت مسلحانه خود را علیه دولت نیجریه آغاز کرد. در این مدت ۱۵ هزار نفر کشته و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بر اثر خشونت های این گروه تروریستی آواره شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس