عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در آتش سوزی ایستگاه تقویت فشار گناوه تاکنون یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شده اند.

به گزارش مشرق، داراب عرب در گفتگو با مهر اظهار داشت: ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان گناوه همجوار جاده گناوه - گچساران از ساعتی پیش دچار حریق شده است.

ایستگاه تقویت فشار گاز در گناوه آتش گرفت +عکس

وی با اشاره به اینکه این ایستگاه در ۲۸ کیلومتری شهر گناوه و هشت کیلومتری روستای شول قرار دارد، ادامه داد: هنوز علت این حادثه مشخص نیست و نیروهای امدادی برای اطفای حریق به محل اعزام شده‌اند.

ایستگاه تقویت فشار گاز در گناوه آتش گرفت +عکس

وی با اشاره به شدت این آتش‌سوزی، افزود: آسمان شهر گناوه هم‌اکنون قرمزرنگ است.

آتش‌سوزی در ایستگاه تقویت فشار گاز گناوه / آمارهای اولیه از چهار کشته و مصدوم حکایت دارد/ حریق فعلا قابل مهار نیست +عکس و فیلم

منطقه‌ای که دچار حریق شده دارای حساسیت بالایی است و خط لوله انتقال اتیلن غرب از همین منطقه عبور می‌کند. همچنین خط لوله آبرسانی کوثر و پنج خط انتقال نفت به جزیره خارگ نیز از این نقطه عبور می‌کند.

ایستگاه تقویت فشار گاز در گناوه آتش گرفت +عکس

شعله آتش از ۳۰ کیلومتری محل انفجار 

به گزارش شاهدان عینی، شدت آتش‌سوزی به قدری بالا است که هم‌اکنون امکان نزدیک‌شدن به آن برای نیروهای امدادی وجود ندارد.

مردم محلی از دیده شدن شعله های این آتش سوزی از فاصله 30 کیلومتری خبر می‌دهند.

یک کشته و ۳ مصدوم در آتش‌سوزی گناوه/ حریق فعلا قابل مهار نیست
 
حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری در گفتگو با مهر اظهار داشت: ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان گناوه از ساعتی پیش دچار حریق شده که بر اثر آن یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شده‌اند.

نماینده مردم گناوه، دیلم و بوشهر در مجلس شورای اسلامی که هم‌اکنون در محل حادثه مشغول پیگیری امدادرسانی است، اضافه کرد: مصدومان حادثه به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

خدری اضافه کرد: همه مسئولان شهرستان گناوه در محل حادثه حضور دارند و نیروهای امدادی نیز از نقاط مختلف به محل اعزام شده‌اند ولی حجم بالای آتش مجال اطفای حریق را تاکنون نداده‌است و نیروهای آتش‌نشان در انتظار فروکش حریق هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت حادثه مشخص نیست و کارشناسان وزارت نفت باید موضوع را به صورت دقیق بررسی کرده و علت را شناسایی کنند.

خدری با اشاره به اینکه در تماس با وزیر نفت و معاون وی بر رسیدگی سریع به این وضعیت تاکید شده است، افزود: وزیر نفت به صورت جدی پیگیری موضوع است.

وی ادامه داد: محمدی مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران که مسئول این منطقه نفتی است نیز به زودی برای بررسی موضوع و انجام اقدامات لازم در محل حاضر خواهد شد.
 
- گزارش ها حاکی است بدلیل وجود لوله های گاز در محل حادثه و احتمال انفجار، از مردم گناوه خواسته شده منطقه را ترک کنند.
 
- آنطور که حاضران در صحنه می گویند انفجار در ایستگاه تقویت فشار «گودری» واقع در هشت کیلو متری روستای شول از توابع شهرستان گناوه صورت گرفته است.ایستگاه تقویت فشار گاز شهرستان گناوه همجوار جاده گناوه - گچساران است.این ایستگاه در ۲۸ کیلومتری شهر گناوه قرار دارد.
 
مردم از نزدیک شدن به محل حادثه اجتناب کنند/ احتمال انفجار دوم وجود دارد
 
 بر اساس اعلام روابط عمومی فرمانداری گناوه هنوز احتمال وقوع انفجار دیگری در خط لوله گاز ترش حوزه شهرستان گناوه وجود دارد.

این فرمانداری از شهروندان خواست تا با بستگان خود که به محل حادثه رفته اند تماس بگیرید و به هر نحو ممکن آنها را از محل دور کنند.

فرمانداری گناوه تاکید کرده منطقه به شدت خطرناک است و هر لحظه احتمال انفجار دیگری وجود دارد.

همچنین مدیریت بحران شهرستان گناوه از مردم خواسته است جهت تسهیل در امدادرسانی از حضور در منطقه حادثه دیده جدا خودداری کنند. تردد غیر ضروری، امدادرسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

این حادثه تاکنون 3 مصدوم داشته که یکی از مصدومان اهل روستای بهمنیاری و دو نفر دیگر شیرازی و گچسارانی هستند.

- یکی از اهالی منطقه گفت: ساکنینی که اطراف محل حادثه بوده اند به دلیل گرمای زیاد و صدای مهیب خانه های‌شان را ترک کرده اند.
 
- مرکز دیسپچینگ گاز تهران اعلام کرد: تغییر در فشار گاز گزارش نشده است لذا احتمال اینکه انفجار در لوله نفت باشد، قوت می گیرد. در صورت خلل یا انفجار گاز، امکان توقف انتقال گاز توسط دیسپچینگ میسر است و به همین دلیل آتش سوزی به راحتی مهار می شود ولی با توجه به اینکه فلکه های نفت باید بصورت مکانیکی بسته شوند، مهار آتش بسیار سخت خواهد بود.
 
- پاکنژاد فرماندار گناوه گفت: آتش سوزی مربوط خط انتقال گاز ترش بوده که هم اکنون در حال خاموش شدن است 
 
-حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم گناوه گفت: هر چند در ابتدا به ما اعلام شده بود که یک نفر نیز در این حادثه کشته شده ولی خوشخبتانه با حضور در بیمارستان گناوه مشخص شد که این حادثه تاکنون فوتی نداشته است.
 
آتش سوزی مهار شد
 
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در محل حادثه به خبرنگار مهر گفت: با بستن منبع تغذیه گاز در منطقه دالان و تخلیه خط در بالادست و پایین دست محل حادثه آتش خط لوله مهار و با اقدامات فنی نیروهای ایمنی،آتش خط لوله ۴۲ اینچ انتقال گاز ساعت ۵ بامداد روز شنبه ۱۶ مرداد به طور کامل خاموش شد.

بیژن عالی پور افزود: در این حادثه سه تن از همکاران عملیاتی و حراستی شاغل در محل، دچار سوختگی و جراحات ناشی از انفجار شده اند که سریعا به بیمارستان سوانح و سوختگی گناوه منتقل شده و در حال مداوا هستند.

وی با اشاره به حضور به موقع ۷ تیم ایمنی و آتش نشانی در محل رویداد، افزود: نخستین گام در این عملیات اطلاع رسانی به شرکت نفت مناطق مرکزی و بستن چاهها و منابع تغذیه گاز در منطقه دالان بود؛ پس از آن از طریق انشعاب های فرعی، گاز موجود در دو سوی مقطع آسیب دیده تخلیه و به مشعل های اضطراری انتقال داده شد.

عالی پور ایمن سازی و اطمینان از مهار و محو کامل آتش را آخرین مرحله عملیات برشمرد که دقایقی پیش به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب افزود: در این حادثه به جز خط ۴۲ اینچ انتقال گاز دالان به لخته گیر ۱۲۰۰ گچساران که پس از توپک رانی در حال فشارگیری بوده، هیچ خط دیگری اعم از نفت یا گاز آسیب ندیده است.

وی یادآور شد: علت حادثه پس از پایان عملیات و بررسی دقیق تر اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • عمار ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    یک آتش مختصری گرفته اونقدرا هم زیاد نیست ی ساعت دیگه خاموش میشه اصلا جای نگرانی نداره
  • ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    این آتش سوزی ها در سراسر ایران عمدیه !!!! هر روز یه جا آتیش میگیره آبادان..بوشهر .. کرمانشاه... همش مناطق نفتی بطور حتم کسی پشت اینکار ه
  • ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    آره خودش تا آخر می سوزد و تمام می شود!
  • امیر ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    نمیدونم کی مسولشه ولی مشکوکه تو همین یه ماه یا یه هقفت چندمین اتش سوزیه
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    اره سوختش تمام میشه خودش خاموش میشه
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    اوه اوه
  • ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    آقای زنگنه چه خبره؟آتش گرفتن سریالی واحدها بایستی سریعا بررسی و ریشه یابی شود
  • ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    ژنرال های نفتی دولت این بود؟ به جای قرادادهای نفتی محرمانه یه فکری به حال این آتش سوزیا بکنین آبروی ایران رو بردید
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    داداچ داری اشتباه میزنی
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    میخواستم من هم همین رو بگم. نمیخوام بدبین باشم و یا شایعه درست کنم ولی باتوجه به اینکه چندین موارد از این آتش سوزی ها تو این چندماهه وجود داشته، احتمال ورود ویروس ارتقا یافته استاکس نت هست. هرچند آخر و عاقبت نداره این مسخره بازی آمریکایی ها و اسرائیلی ها خاک تو سرشون
  • ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    ای بابا خدا به خیر کنه
  • ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    اره من فکر می کنم قسمت های دیگری از پازل استاکنس است که توی گزارش مشرق هم درباره عظیم بودن این پروژه و بخشی بودن ویروس استاکنس از یک پازل بزرگ را شرح داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس