بررسی اسناد گزارش ۲۸ صفحه‌ای کنگره آمریکا حاکی از ارتباط غیر مستقیم بین مقامات دولت عربستان با عاملان حمله یازده سپتامبر است.

به گزارش مشرق به نقل از  سی‌ان‌ان، بررسی اسناد گزارش 28 صفحه‌ای کنگره درباره حملات یازده سپتامبر بیانگر روابط غیر مستقیم میان ابو زبیده، یکی از نیروهای برجسته بن لادن و شرکتی است که با بندر بن سلطان، یکی از اعضای مهم خانواده سلطنتی عربستان و سفیر این کشور در آمریکا در ارتباط بوده است.

ارتباط این حمله به بندر بن سلطان از طریق دفترچه تلفن ابو زبیده ایجاد شد که در حمله به محل اقامت وی در پاکستان کشف شده بود. اف بی آی در این دفترچه شماره تلفن‌هایی یافت که به آمریکا مرتبط می‌شد. به عنوان مثال  شماره  شرکتی در آن قرار داشت که املاک بندر بن سلطان در آسپن کلورادو را مدیریت می‌کرد. علاوه بر این  شماره‌ای از یک بادیگارد یافت شد که برای سفارت عربستان در واشنگتن مشغول فعالیت بود.

در این گزارش آمده است که برخی از هواپیماربایان دخیل در حمله تروریستی 11 سپتامبر همزمان که در امریکا به سر می برده اند، با افرادی که احتمالا با عربستان سعودی مرتبط بوده اند، در ارتباط بوده و از طرف آنها پشتیبانی شده و مورد حمایت قرار گرفته اند؛ در ادامه این گزارش آمده است که اطلاعاتی که عمدتا از طریق منابع اف بی آی منتشر شده، حاکی از آن است که حداقل دو نفر از افراد دخیل در این حملات افسران اطلاعاتی عربستان بوده اند.

این گزارش 28 صفحه‌ای همچنین سوالاتی را درباره ارتباط دیگر احتمالی میان بندر بن سلطان و حملات یازده سپتامبر را مطرح کرده است: ارتباط میان این شاهزاده و یک تبعه سعودی با نام اوسامه بسنان که در یازده سپتامبر در آمریکا زندگی می‌کرد و برای احتمال کمک به دو هواپیما ربا مورد بازجویی قرار گرفت. اسناد غیر طبقه بندی شده بیانگر انتقال مقادیر بسیار زیادی پول از سوی بندر بن سلطان و همسرش به خانواده این تبعه سعودی است.

اف‌بی‌آی در جستجوی محل سکونت بسنان موفق به کشف کپی 31 چک نقد به ارزش 74 هزار دلار شدند که تاریخ آنها بین 22 فوریه 1999 تا 30 می 2002 بود. طبق گزارش اف‌بی‌آی در دستکم یک مقطع بسنان چکی به مبلغ 15 هزار دلار مستقیما از حساب بندر دریافت کرده بود و همسر وی نیز به همین شکل دستکم یک فقره چک از بندر گرفته بود.

تمامی این موارد بر خلاف اظهارات مقامات آمریکایی است که تاکید داشتند شواهدی از دخالت دولت عربستان و مقامات این کشور در پرونده حمله یازده سپتامبر وجود ندارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر بخواهیم مسلمانان و اسلام را از اتهام برهانیم باید به دنیا بفهمانیم که تروریسم برداشت عربی جاهلی وهابی آل سعود از اسلام است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس