کد خبر 613345
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

مدیرعامل شرکت نفتی او ام وی اتریش گفت «اگر شما پولی به من بدهکارید و آن را به من پس نمی دهید و سپس بخواهید در آینده با من همکاری کنید، آیا فکر می کنید این ترکیب خوبی خواهد بود... ما در این مورد در حال مذاکرات فشرده هستیم اما هنوز به اهدافمان دست نیافته ایم.»

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت نفتی او ام وی اتریش گفت: قراردادهای نفتی ایران که این کشور امید دارد تا با سرمایه گذاری خارجی زیرساخت های نفتی فرسوده اش را نوسازی کند، هنوز برای سرمایه‌گذاری مناسب نیستند.

در ماه می، 4 ماه پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران، شرکت اوام وی یادداشت تفاهمی با شرکت ملی نفت ایران برای چندین پروژه به امضا رساند.

راینر سیله، مدیرعامل شرکت او ام وی گفت مذاکرات برای ایجاد تغییرات در یک مدل قراردادی برای شرکت های بین المللی نفتی هنوز موفقیت آمیز نبوده است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه این کار چقدر ممکن است زمان ببرد، گفت: «این روند هنوز ادامه دارد، این اقدام واقعا زمان می برد... ما هنوز یک چارچوب واضح برای پروژه‌هایی که برایمان جالب است، تعریف نکرده ایم.»

وی افزود: «ما زمانی می توانیم تصمیمی برای سرمایه گذاری بگیریم که واقعا بدانیم چارچوب‌ها و شرایط چیست.»

شرکت او ام وی پروژه‌هایی در منطقه زاگرس در غرب ایران نظیر میادین قشمه خوش و بند کرخه را در نظر دارد که این شرکت در سال 2001، فعالیت ها در این میادین را آغاز کرده بود و همچنین می توان به میدان فارسی در جنوب اشاره کرد.

کابینه ایران چهارشنبه گذشته پیش نویس قراردادهای جدید نفت و گاز این کشور را تصویب کرد که نسبت به مدل قراردادی قبلی شامل 150 مورد اصلاحات بود.

مانع دیگر بر سر راه این شرکت اتریشی، آغاز تزریق پول به ایران و بدهی های معوق ایران برای فعالیت های ارزیابی و اکتشافی در گذشته به این شرکت است.

سیله در مورد بدهی های مرتبط به فعالیت های این شرکت در ایران پیش از تحریم ها در سال 2006 گفت: «اگر شما پولی به من بدهکارید و آن را به من پس نمی دهید و سپس بخواهید در آینده با من همکاری کنید، آیا فکر می کنید این ترکیب خوبی خواهد بود... ما در این مورد در حال مذاکرات فشرده هستیم اما هنوز به اهدافمان دست نیافته ایم.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس