کد خبر 613305
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶

تروریستها در حالی در چهارمین عملیات شکست محاصره حلب شکست خوردند که نیروهای مقاومت و سوری با پاتک موفق شدند تروریستها را عقب برانند و حداقل 55 تروریست را از پای درآورند.

به گزارش مشرق، پنج روز از آغاز عملیات گروههای تروریستی برای شکست محاصره همرزمانشان در شرق شهر حلب می گذرد اما با ایستادگی نیروهای جبهه مقاومت، تروریستها به اهداف خود دست نیافته‌اند.

22 گروه تروریستی تاکنون در سه مرحله عملیات انجام داده و تلاش کرده اند از جنوب غرب شهر حلب به شرق شهر نفوذ کنند که با شکستهای سنگین روبه رو شده اند.

عصر روز گذشته عناصر تروریستی با صدور بیانیه‌ای از آغاز مرحله چهارم عملیات خبر دادند؛ در این مرحله از عملیات، گروه های تروریستی «حزب الاسلامی الترکستانی، احرارالشام، فیلق الشام و جبهة فتح الشام» نقش اصلی را ایفا می کنند.

صدها تن از عناصر تروریستی در گام نخست با چندین خودروی انتحاری مواضع ارتش سوریه و نیروهای مقاومت را در دو محور غرب و جنوب غرب شهر حلب هدف قرار دادند.

دفع چهارمین مرحله حمله تروریستها به حلب

تروریستها در ادامه با حملات توپخانه‌ای و حملات موشکی به سوی مناطق «الجمعیات، العامریه و ارتفاعات المحروقات و الصنوبرات» در جنوب غرب شهر حلب هجوم آوردند و توانستند به صورت جزئی در این محورها پیشروی کنند.

همزمان حامیان رسانه ای تروریست ا اعلام کردند که مناطق العامریه و الجمعیات از کنترل نیروهای سوری و مقاومت خارج شده و تلاش کردند با جنگ روانی نتیجه را به سود خود پایان یافته نشان دهند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با بین الملل فارس اعلام کرد: برخلاف ادعاهای برخی رسانه ها، تروریستها در همان شروع حملات در ارتفاعات المحروقات و الصنوبرات زمین گیر شدند.

این منبع میدانی خاطرنشان کرد: پس از دو ساعت درگیری شدید، نیروهای مقاومت و سوری با پاتک موفق شدند تروریستها را از بخشهای غربی مناطق الجمعیات و العامریه عقب برانند.

در این درگیریها 6 تانک، 13 خودروی نظامی و تجهیزات سنگین دیگر منهدم شد و حداقل 55 تروریست کشته شدند.

نام 5 سرکرده تروریستها از جمله ابو محمد الساری، فرمانده مرحله چهارم عملیات در لیست کشته شدگان دیده می شود. وی یکی از سرکردگان مهم گروه تروریستی احرار الشام نیز به شمار می آمد.

همزمان درگیری سنگین نیروهای جبهه مقاومت با عناصر تروریستی در منطقه «1070 » و حومه منطقه «الراموسه» در جنوب غرب حلب به شدت ادامه دارد.

 تاکنون گروههای تروریستی در 4 عملیات تلاش کرده اند همرزمانشان را در شرق شهر حلب نجات دهند که هر بار با شکست مواجه شدند و وضعیت نشان می دهد با گذشت زمان از قدرت هجومی آنها کاسته شده است.

تروریستها در یک هفته گذشته در حومه جنوب غرب شهر حلب صدها تن از عناصر خود را از دست داده و متحمل خسارات مالی فراوان شده اند و در 4 مرحله عملیات فقط بخش های جزئی را اشغال کردند.

توپخانه مقاومت و حملات جنگنده های روس نیز به شدت مواضع تروریستها را هدف قرار می دهند و لحظه به لحظه در حال گرفتن تلفات سنگین از گروه های تروریستی هستند.

با اشراف و مسلط شدن نیروهای مقاومت بر این منطقه، تروریستها به سختی امکان پیشروی دارند و در کمترین زمان ممکن مناطق اشغال شده بازپس گرفته می شوند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    در کمترین زمان ممکن مناطق اشغالی پس گرفته میشه تقریبا حدود پنج سال بعد.
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    بدون روسیه هیچی نیستند
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
    0 0
    تروریستا درسته دارن تلفات بالا میدن ولی دارن متر به متر آزاد میکنن باید موشک های دور پایه نصب بشه و پهپادای بیشتری به منطقه بره که قبل از شروع عملیات سریع اونا رو بزنن در ضمن باید قبل از اینکه جنگنده ها برسن با موشک های دور زن مقرهای اونا زده بشه وگرنه همینجوری پیش بر طبق آخرین نقشه هایی که من از سایت های مرجع دیدم بالاخره اینا کار خودشون رو میکنن باید هرجوری هست قبل از عملیات اینا رو زد چون نفرات مقاومت بسیار اندک هستن
  • صداقت ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    به جای داعش به ادلب حمله کنند، تروریستها قیچی میشند.
  • bababozorg ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    متوجه نیستم چگونه نفربر یا خودروهای انتحاری در اکثر مواقع خود را به نقاط حساس ارتش ومقاومت سوریه رسانده و منفجر میشن؟ مگر دیده بان یا افرادی وظیفه شان این نیست دایم فعالیت جبهه مقابل را رصد کرده و هر تحرکی را گزارش بدهند؟ پس چطور میشه این انتحاری ها خود را به هدف نهایی یعنی قلب تجمع سربازان سوری رسانده و باعث تلفات سنگین میشن؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس