کد خبر 613235
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷

سرمربی جوان ماشین سازی تبریز اعتقاد دارد، رقم قرارداد آندرانیک تیموریان باید با این تیم بیش آن چیزی باشد که با سبزپوشان به امضا رسانده است.

به گزارش مشرق، رسول خطیبی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: من از اواخر دهه 60 که یادم می‌آید، در بازی‌های استانی تراکتورسازی و ماشین‌سازی رقیب بودند و مثل استقلال و پرسپولیس کنار هم فوتبال بازی می‌کردند. هواداران‌شان هم کری‌خوانی داشتند. الان دیگر موضوع فوتبال تبریز کشوری است و هواداران می‌گویند در آذربایجان رنگ‌ها فرق نمی‌کند.

خطیبی که با برنامه ورزش و مردم گفت‌وگو می‌کرد، افزود: هر تیمی از آذربایجان شرقی وارد میدان شود، مورد حمایت قرار می‌گیرد. ماشین‌سازی هم همیشه مورد حمایت تراکتوری‌ها بوده که این موضوع در هنگام صعود ما به لیگ برتر بهتر هم بود. بعد از 20 سال ما در هفته آینده دربی تبریز با حضور ماشین‌سازی و تراکتورسازی را خواهیم داشت که حتماً بازی جذاب و تماشاگرپسندی خواهد بود.

سرمربی جوان ماشین سازی سپس به نقل خاطره‌ای پرداخت و ادامه داد: وقتی ماشین سازی به لیگ برتر صعود کرد پیرمردی حدود 70 ساله با اشک و بغض به سراغ من  آمد و گفت: «21 سال آرزو داشتم ماشین سازی به سطح اول فوتبال ایران برگردد که بالاخره به آرزویم رسیدم». می‌خواهم بگویم هواداران ما متعصب هستند.

وی ادامه داد: من تشکر می‌کنم از مدیرعامل باشگاه که در جذب بازیکنان به ما خیلی کمک کرد. خدا را شکر در اولین بازی هم 2 بر یک بردیم. خیلی‌ها فکر کردند فولاد ضعیف است، اما در بازی با پرسپولیس مشخص شد فولاد چه تیم قدرتمندی است، با این حال ما آنها را از پیش‌رو برداشتیم. حریف بعدی هم تیم شهرمان یعنی گسترش فولاد بود. می‌توانستیم در نیمه اول آن بازی نیز کار را تمام کنیم. یکسری شرایط پیش آمد که برد از دست‌مان رفت. اگر داور دقت می‌کرد شرایط بهتر می‌شد.

خطیبی با اشاره به تغییرات زیادی که تیمش نسبت به فصل قبل داشته است، افزود: تیمی که از لیگ یک صعود می‌کند، باید خود را رقیب تیم‌های لیگ برتری بداند. همه باشگاه‌ها تیم‌شان را تقویت می‌کنند. برخی بازیکنان، لیگ یکی هستند و تجربه ندارند یا کیفیت‌شان نسبت به لیگ برتری‌ها پایین‌تر است. با این حال اولین هدف ما این بود که از بازیکنان بومی استفاده کنیم. من از موقعی که در تبریز مربیگری کردم، سعی داشتم از نیروهای جوان استفاده کنم تا برای بازیکنان پایه انگیزه بسازیم. واقعاً حیف است زمانی که من بازیکن بودم در سال 98 تقریباً 18 نفر در تیم ملی با زبان ترکی صحبت می‌کردند و ترک بودند، اما حالا دو سه نفر در تیم ملی ترک هستند. در فوتبال حرفه‌ای این مسائل معنا ندارد، اما ما 17 بازیکن بومی در ماشین سازی داریم.

وی در خصوص دیدار با صبای قم گفت: در هر تورنمنتی، شرایط تیم‌ها فرق می‌کند. یک تیم زود تمرین را شروع کرده و یکی دیگر، دیرتر. شرایط فعلاً شبیه به همدیگر است. تاکتیک‌ها یا اهداف هنوز اجرایی نشده است. با این حال تیم صبا مربی باشخصیتی دارد و بیشتر از بازیکنان لیگ یکی استفاده کرده است. فکر می‌کنم فردا بازی سختی برای هر دو تیم است، اما امیداورم هر کسی که بیشتر تلاش می‌کند، سه امتیاز را بگیرد.

این مربی که عنوان جوان‌ترین مربی فصل شانزدهم را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: یکسری بازیکنان خوب جذب کرده‌ام که سابقاً با آنها کار می‌کردم. بالاخره اینها بازیکنان باکیفیتی هستند، صادقیان، گردانی، نریمان‌جهان و... . از زمانی که مربیگری را شروع کردم، سعی‌ام بر این بوده است تا جایی که می‌شود سالم کار کنم. مدیران و بازیکنانی که با من کار کردند، می‌دانند سالم کار کردم.

وی در خصوص جدایی از تراکتورسازی در نیم‌فصل لیگ چهاردهم نیز نظر جالبی داشت: «ما هدفی را دنبال می‌کردیم و تا حدودی نزدیک آن هدف شدیم. به عقیده من اگر قرار بود استقلال مدیرعاملش را تغییر بدهد، یک ماه قبل باید این تغییرات انجام می‌شد، چون مربی و مدیر، برنامه‌های‌شان را در آن وضعیت بهتر درک می‌کنند. در تبریز هم با هیئت مدیره‌ای که داشتیم، صدرنشین جدول شدیم، اما به یکباره مدیرعامل و هیئت مدیره دچار تغییر شد. این اتفاقات رخ داد تا تیمی که به سمت قهرمانی می‌رفت، عقب بماند».

وی سپس در پاسخ به پرسشی در خصوص قرارداد یک میلیارد و 500 میلیون تومانی آندرانیک تیموریان با باشگاه ماشین سازی تبریز گفت: من در قرارداد این بازیکن نبودم. الان کاپیتان دوم تیم ملی ژاپن 25 میلیارد تومان قرارداد بسته است. ما در رنکینگ آسیا تیم اول هستیم و کاپیتان اول تیم ملی ما باید خیلی بیشتر از این‌ها پول بگیرد. این رقم اتفاقاً بسار کم است. تا جای که من در جریان هستم، آندو دو سال قبل با یک باشگاه قطری شش میلیارد تومان قرارداد داشت. او کاپیتان تیم ملی است و باید ارزشش را بالاتر ببریم.

در این هنگام بهرام شفیع وارد بحث شد و گفت: من از مدیرعامل باشگاه ماشین سازی می‌خواهم پول آندو را بیشتر کند. آندو بیرون از زمین مؤدب و داخل زمین خشن است. پس یک و نیم میلیارد دیگر هم بگذارید روی قراردادش و بشود سه میلیارد تومان! خوبی بازیکنانی مثل آندو این است که آنها نمی‌روند قلیان بکشند.

خطیبی در مورد بحث قراردادها ادامه داد: بازیکن داریم که نمی‌تواند یک بغل پا به توپ بزند، ولی 500 میلیون تومان می‌گیرد. آندو اروپا بازی کرده،‌ بازیکن تیم ملی است،‌ باید به اینها شخصیت بدهیم. باید بازیکنانی که بیشتر از توانایی‌شان پول می‌گیرند را مورد هجمه قرار دهیم. من شنیدم یکی از بازیکنان تیم‌های تهرانی با همسرش اختلاف پیدا کرده است و خانمش گفته فلان بازیکن که بازی نمی‌کند از تو که فیکس هستی بیشتر پول می‌گیرد!

وی افزود: هیچ ایرادی ندارد که سازمان لیگ می‌خواهد شفاف‌سازی کند، اما بهتر است برای این کار یکسری کارشناس به‌خدمت بگیرند که همه چیز بررسی شود. آن وقت می‌فهمیم چرا بازیکنی که 100 میلیون می‌ارزد 800 میلیون تومان پول گرفته است.

سرمربی ماشین سازی تبریز در خصوص آماده‌سازی ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز اضافه کرد: ما پارسال در باغشمال بازی می‌کردیم و امسال باید در یادگار امام (ره) به میدان برویم. در سال‌های قبل، در زمستان یادگار امام به مشکل برمی‌خورد اما با کاشت چمن جدید، این ورزشگاه برای 15 سال بیمه شده است. شنیدم چمن فعلی که در ورزشگاه یادگار به کار گرفته شده، پیش از این متعلق به ورزشگاه رئال مادرید بوده است.

خطیبی وقتی با سؤال دیگری در مورد اختلافش با مربیان غیربومی مواجه شد، این‌طور پاسخ داد: همه مربیان قابل احترام هستند. کمالوند و قلعه‌نویی،‌ مربیان من بودند اما هر مربی یک سلیقه دارد. در تبریز پیشکسوتان زیادی داریم که زحمت فوتبال را کشیده‌اند. من می‌گویم مربی که به تبریز می‌آید از پیشکسوتان تیم که برای فوتبال این شهر زحمت کشیده‌‌اند هم استفاده کنند. مربی می‌آید و  شش دستیار از تهران با خودش می‌آورد. من ناراحت می‌شوم که این اتفاق می‌افتد. علی منصوریان از پیشکسوتان استقلال استفاده کرده است. می‌گویم پیشکسوتان را هم بیاورید.

وی سپس به نقل خاطره دیگری پرداخت و گفت: دو سال قبل برای تیم جوانان تراکتورسازی یک مربی بومی آوردیم. وقتی این فرد را به مدیریت باشگاه معرفی کردم، آن مدیر به من گفت این فرد معتاد است. من هم گفتم مدیرانی مثل شما،‌ این آدم‌ها را معتاد می‌کنند. افراد وقتی کار نداشته باشند، ‌معتاد می‌شوند. اتفاقاً همان مربی،‌ تیم را قهرمان کرد.

خطیبی با اشاره به شرایط یک بازیکن که مسیر اشتباه را طی کرده بود، اما حالا در شرایط بهتری قرار گرفته است، افزود: من اعتقاد دارم یک بازیکن که در مسیر بد قرار گرفته اگر یک مربی بیاید و مسیر بهتری برایش بسازد، همان اتفاق برایش از هزاران قهرمانی ارزشمندتر است. مثلاً پیام صادقیان. این بازیکن خیلی اذیت شد. البته یک مقدار خودش هم مقصر بود. او می‌توانست لژیونر شود و در فوتبال دنیا اسمی برای خودش بسازد. اگر پیام که خودش هم تلاش می‌کند، روزی به تیم ملی برگردد من از خودم رضایت خواهم داشت.

وی در مورد دروازه‌بان لالیگایی تیمش گفت: فرناندو نونیز مقابل بارسلونا هشت گل خورده بود، اما واقعا گلر بسیار خوب و باکیفیتی است.

مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان در خصوص شانس‌های قهرمانی لیگ برتر گفت: اعتقاد دارم سه چهار تیم برای قهرمانی شانس دارند، تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتورسازی و استقلال. ماشین سازی هم به‌دنبال کسب مقام تک‌رقمی است.

خطیبی در نهایت در خصوص موفقیت تیم ملی کشورمان نظر امیدوارکننده‌ای داد و گفت: مهدی تاج مدیرعامل من در ذوب‌آهن و سپاهان بوده و مدیر قوی است. فکر می‌کنم او باید بیشتر کی‌روش را درک کند. صمیمیتی که کی‌روش و تاج دارند،‌ می‌تواند ضامن موفقیت تیم ملی باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس