کد خبر 612830
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶

ششمین روز عملیات پاکسازی «الخالدیه» در نزدیکی «الانبار» با تمرکز بر روی از بین بردن بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده ادامه پیدا کرد و کمتر از پنج درصد شهر هنوز آلوده است.

به گزارش مشرق، نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق در ادامه پاکسازی جزیره «الخالدیه» در استان «الانبار» در غرب عراق، توانستند منطقه «الزویه» در غرب منطقه را باز پس بگیرند.

نیروهای عراقی در ششمین روز عملیات پاکسازی جزیره الخالدیه بیشترین تمرکز را صرف پاکسازی مناطق آزاد شده از بمب‌ها و مین‌های کار گذاشته شده کردند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: پس از آزادسازی مناطق «البوبالی و الملاحمه»، عملیات پاکسازی این مناطق از بمب‌های کار گذاشته شده با موفقیت به پایان رسید.

این منبع میدانی با بیان این که فقط پنج درصد جزیره الخالدیه به تروریست‌های داعش آلوده است، گفت: هسته‌های اصلی عناصر تروریستی از این منطقه فراری شدند و فقط تک تیراندازهای آنها در مناطق «البونصیر» و «بارین» تعدادی مجتمع مسکونی و چندین مرکز آموزشی، مستقر هستند.

وی افزود: تعداد زیادی از تروریست‌ها از ترس حملات نیروهای عراقی از جنوب غرب جزیره الخالدیه به سوی جزیره «الرمادی» متواری شده‌اند.

این منبع میدانی گفت: نیروهای عراقی پس از پاکسازی منطقه جزیره الخالدیه به سوی منطقه راهبردی جزیره الرمادی حرکت می‌کنند تا این منطقه را هم از لوث وجود تروریست‌ها آزاد کنند.

وی افزود: منطقه جزیره الرمادی در شمال شهر الرمادی و مناطق «البوفراج، البوذیاب، البوشعبان و البوعساف» واقع شده است.

این منبع میدانی تصریح کرد: در عملیات پاکسازی شهر الرمادی بسیاری از این مناطق آزاد شد و در حال حاضر فقط مناطق «البوعلی الجاسم، البوعساف و البوذیاب» آلوده به داعش است.

تروریست های مستقر در این مناطق آلوده، دو ماه قبل، عملیات سنگینی را برای اشغال مجدد شهر الرمادی (مرکز استان الانبار) انجام دادند اما با مقاومت نیروهای عراقی مجبور به عقب‌نشینی شدند و موفقیتی کسب نکردند.

عملیات پاکسازی جزیره الخالدیه و الرمادی برای تامین امنیت مناطق مجاور رود فرات در حد فاصل شهر فلوجه تا منطقه «الحدیثه» انجام می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس