کد خبر 613035
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰

دستگاه قضایی عراق امروز (پنجشنبه) سلیم الجبوری رئیس مجلس و تعدادی دیگر از مقام های آن کشور را ممنوع الخروج کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام پس از اظهارات " خالد العبیدی " وزیر دفاع عراق انجام شد که سلیم الجبوری را به دست داشتن در انعقاد قرارداهای تسلیحاتی غیر قانونی و فساد دراین زمینه متهم کرده بود.

به دنبال این موضوع دستگاه قضایی عراق الجبوری و شش تن دیگر از مقام های آن کشور را ممنوع الخروج کرد.

«خالد العبیدی» وزیر دفاع عراق در جلسه چند روز قبل این کشور که برای استیضاح وی تشکیل شده بود «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان، «محمد الکربولی»، «حنان الفتلاوی» و «عالیه نصیف» را به فساد در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی متهم کرد.

یادآور می شود نخست‌وزیرعراق هم پیشتر طی حکمی «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان این کشور را پس از اظهارات «خالد العبیدی» مبنی بر دست داشتن وی در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی غیرقانونی تا اطلاع بعدی و پایان تحقیقات «ممنوع الخروج» کرده بود.

در همین ارتباط، دفتر نخست وزیری عراق اعلام کرده است: با توجه به خطرناک بودن اتهامات وارده به الجبوری، هیأتی جهت رسیدگی به این اتهامات تشکیل شده است.

در بیانیه این دفتر آمده است: تا زمان پایان این تحقیقات تمامی افرادی که نامشان توسط «خالد العبیدی» به عنوان کسانی که در انعقاد قراردادهای تسلیحاتی غیرقانونی ذکر شده بود، حق خروج از کشور را ندارند.

الجبوری اعلام کرده است در صورتی که اتهام ها به اثبات برسد، حاضر است در دادگاه برای پاسخگویی حاضر شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس