فعالان رسانه ای عراقی با انتشار تصاویری از برگزاری دوره های آموزش کار با موشکهای ضد زره ایرانی توفان و رعد برای رزمندگان بسیج مردمی این کشور خبر داده اند.

گروه جهان مشرق- فعالان رسانه ای عراقی با انتشار تصاویری از برگزاری دوره های آموزش کار با موشکهای ضد زره ایرانی توفان و رعد برای رزمندگان بسیج مردمی این کشور خبر داده اند.

آموزش کار با موشک ضد زره ایرانی برای رزمندگان عراقی+عکس

بنابر این گزارش، با توجه به کاربری گسترده داعش از انواع خودروهای انتحاری بمبگذاری شده در عملیات علیه نیروهای نظامی عراقی نظامیان عراقی نیز از سوی ایران به انواع سامانه های موشک های ضد زره تجهیز گردیده اند. موشک ضد زره رعد مهندسی معکوس شده موشک روسی مالیوتکا و موشک ضد زره توفان نیز مدل معکوس شده موشک آمریکایی تاو می باشد. ۹کِی۱۱ مالیوتکا (به روسی: Малютка) - نام ناتو : AT-3 Sagger- یک موشک ضد تانک هدایت‌شونده با هدایت سیمی و هدایت دستی در خط دید ساخت شوروی است. 

آموزش کار با موشک ضد زره ایرانی برای رزمندگان عراقی+عکس

مالیوتکا اولین موشک ضد تانک شوروی است که می‌تواند توسط یک نفر حمل گردد و به احتمال زیاد پرتولیدترین موشک در نوع خود در طول تاریخ بوده‌است. شوروی در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ میلادی، هر سال بیش از ۲۵٬۰۰۰ فروند از این موشک تولید می کرد. با افزایش کپی‌برداری با نام‌های گوناگون از این موشک، هم‌اکنون این موشک دست‌کم در ۵ کشور جهان از حمله ایران ساخته می‌شود.

آموزش کار با موشک ضد زره ایرانی برای رزمندگان عراقی+عکس

طوفان نام موشک ضد تانک هدایت‌شونده ایرانی است که به روش مهندسی معکوس بر روی موشک بی‌جی‌ام-۷۱ تاو ساخت ایالات متحده ساخته شده است. کلاهک انفجاری این موشک ۳.۶ کیلوگرم جرم دارد و از نوع کلاهک‌های ضد تانک شدیداً انفجاری می‌باشد که قادر است حدود ۵۵۰ میلیمتر به درون زره فولادی نفوذ کند. نهایت برد این موشک ۳۸۵۰ متر و نهایت سرعت آن ۳۱۰ متر بر ثانیه می‌باشد.
در سال ۱۳۸۸ ایران اعلام کرد که تولید یک مدل ضدهلیکوپتر از این موشک را با نام قائم آغاز کرده‌است.

آموزش کار با موشک ضد زره ایرانی برای رزمندگان عراقی+عکس

آموزش کار با موشک ضد زره ایرانی برای رزمندگان عراقی+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حاج اسد نجاری ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    دوستان عزیز و ایرانیان عزیزترم : باور کنید که ما نباید از تحریم های امریکا و همپیمانان انها ناراحت شویم . چون در واقع همین موشک ضد زره در سایه تحریم بدست اوردیم و ضمنا قسم میخورم به خدای متعال که انها هیچ کاری نمیتوانند بکنند فقط اگر ما راه را درست برویم پیروز این میدان خواهیم شد . یاحق
  • ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    مبارک باشه
  • ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۶
    0 0
    اوف چی ساختن خدایی
  • ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    1 1
    بسیج مردمی 150 هزار نیرو دارد یعنی حتی می تواند با ارتش امریکا و ترکیه بتنهایی بجنگد همه می دانند بخاطر ترس از بمباران هوایی آمریکا ارتش عراق پیشروی نمی کند و زمان به دشمن آمریکایی می دهند و نباید از بمباران ارتش امریکا و تهدیدات آن بترسند و باید بسوی شمال حرکت کنند قبل از اینکه جدایی استانهای شمالی عراق رسمیت یابد و در این راه باید کرکوک و مناطق مورد نزاع با کردها خصوصا کرکوک را در وهله نخست از داعش باز پس بگیرد دولت عراق باید به ارتباط و کمک های پیشمرگه به داعش اشاره نماید و کردها را در صورت حمایت و ورود به موصل تهدید شدیدی بنماید دیگر کار کردها و داعش این دو پیاده نظام آمریکا تمام است و نیروی مازاد خود را حداقل 10000 نفر را به حلب و دمشق بفرستد ببینید کردها رسما خود را نیرویی آمریکایی اعلام کرده اند باید با هزینه زیاد پول تعداد نیروی های حشد الشعبی را زیاد نمود زمان به نفع هیچ گروهی نیست خصوصا مقاومت- عراق در حال افغانستان نیزه شدن است باید جلوی این کار گرفته شود این کار شجاعت می خواهد
  • shayan ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 1
    ایول به شیر بچه های عراقی با صادرات سلاح هم خودمون یه نفسی میکشم هم محور مقاومت تجهیز میشه و کلی مزایا دیگ صادرات نفر بر و خودروهای تاکتیکیم بزارید تو دستور کار اینجوری میتونیم به تولید انبوه نزدیک بشیم
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    موشك ضد زره ميسازيم! سلاح سبك روسي ميخريم! چه خبره؟
  • فرهاد ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 1
    از این موشک ها به سوریه بفرستید واجبتره.جنگ اصلی در سوریه و حلب هست. اونجا نباید شکست بخوریم.خون های زیادی از ما ایرانیا تو حلب ریخته شده حق است که سپاه همه جوره حمایت کنه تا خون ها هدر نره.
  • ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 1
    ما سنگرهامون رو خارج مرزها میچینیم
  • فواد ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    نتشکر من اخوه الایرانیه
  • شریفه ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    از مسئولین شهرداری ونماز جمعه قم خواستاریم درپارک های محلی ونیز درکنار رودخانه قم به جای علف هرز درختان توت وانجیر بکارند که هم سایه دارد وهم کودکان ومردم را به قم جذب می کند ثواب دارد از شهردار قم خواستاریم به سیاست سترون سازی درخنان پایان دهد واین اب عزیز ونایاب را صرف درختان میوه دار سازد.
  • سروش ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    توی خبرها خوندی مهندسی معکوس! میخریم که از روش بسازیم باید به روز بود خود روسها هم ذائقه ما رو می دونند و گرنه مثل سالهای دور تحریم حتی از دادن سیم خار دار به ایران هم ممانعت به عمل می اوردند چه برسه به سلاح های این چنینی!!
  • سروش ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
    0 0
    علامت سه توار زرد رو دروی سه پایه موشک اندازهای سوری دیدی؟ خوب ابرانیه و مهنسی معکوش شده تاو هستش تا الآن هم ارتش سوریه با همین ضد زره های ایرانی ایستاده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس