کد خبر 610918
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱

فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای عراقی در پی پیشروی اندک در منطقه جزیره خالدیه این منطقه را در محاصره کامل خود قرار داده‌اند.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که ارتش عراق به همراه نیروهای مردمی و عشایر به خطوط مقدم منطقه جزیره خالدیه در شرق رمادی حمله کرد. جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز از آغاز عملیات مقرهای داعش را بمباران کرده‌اند که در این حملات ۲۰ داعشی کشته شدند.

به گفته این منابع، نیروهای عراقی همچنان به پیشروی به سمت جزیره خالدیه ادامه می‌دهند اما به دلیل بمب‌ها و مین‌هایی که داعش کار گذاشته پیشروی کند است با این حال پیش‌بینی می‌شود که طی ساعات آتی این منطقه آزاد شود.

منابع نظامی گفتند که نیروهای عراقی ظرف ساعات آینده وارد منطقه خواهند شد.

عثمان الغانمی، رئیس ستاد ارتش عراق گفت: نیروهای عراقی محاصره منطقه جزیره الخالدیه در شمال شرق رمادی را تکمیل کرده‌اند تا به آن یورش ببرند و آن را از دست داعش آزاد کنند.

الغانمی گفت: نیروهای نظامی توانستند تا شش کیلومتر به داخل جزیره پیشروی کنند و در کنار رود المالح توقف کرده‌اند و عملیات روند موفقیتی را طی می‌کند.

هادی رزیج، رئیس پلیس الانبار عراق نیز اعلام کرد که ۲۸۳ کودک، زن و سالخورده در ساعات اولیه عملیات جزیره خالدیه از این منطقه خارج شدند.

به گفته رزیج، آزادسازی این منطقه در تأمین جاده بین‌المللی میان رمادی و گذرگاه مرزی طریبیل نقش خواهد داشت.

از سوی دیگر، خبرگزاری اعماق وابسته به داعش ادعا کرد که نیروهای عراقی در کمین بمب‌های آن در نزدیکی جاده‌ بین‌المللی در جزیره خالدیه گیر افتاده‌اند که ۱۵ کشته و بیش از ۲۰ زخمی داشته است.


این درحالی است که اسماعیل المحلاوی، فرمانده عملیات الانبار گفت: حمله تروریستی داعش که با یک خودروی بمب‌گذاری شده می‌خواست در جزیره الخالدیه انجام دهد، خنثی شد.

وی به سومریه نیوز گفت:‌ عامل انتحاری داعش قصد داشت نیروهای داوطلب مردمی را در جزیره هدف قرار دهد اما قبل اجرایی شدن هدفش شناسایی و خنثی شد.

در همین راستا، ابومهدی المهندس، یکی از فرماندهان نیروهای مردمی عراق گفت: جزیره خالدیه منطقه‌ای است که بسیاری از جوانان ما در آنجا کشته شدند برای همین نیروهای امنیتی عراق را در این منطقه تنها نخواهیم گذاشت. همانطور که پس از سقوط موصل آن‌ها را تنها نگذاشتیم.

وی افزود:‌ این منطقه یکی از مهمترین مناطق داعش و تروریست‌هایی است که از فلوجه فرار کردند. ما به نیروهای ارتش و امنیتی برای اجرای عملیات گسترده در این منطقه کمک می‌کنیم.

المهندس گفت: جزیره خالدیه از نظر جغرافیایی منطقه مهمی است و تنها منطقه بین رمادی و فلوجه است که آزاد نشده است.

جزیره خالدیه در مرکز عراق و میان فلوجه و رمادی است و مساحت آن به ۸۰ کیلومتر مربع می‌رسد. جزیره خالدیه یکی از بزرگترین مقرهای داعش در الانبار محسوب می‌شود که از سال ۲۰۱۴ کنترل آن را در دست گرفته است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس