کد خبر 612695
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

گروه تروریستی داعش، «ابومصعب البرناوی» را به عنوان سرکرده جدید «ولایت غرب آفریقا» و گروهک تکفیری و تروریستی «بوکوحرام» تعیین کرد.

به گزارش مشرق، گروه تروریست داعش از تعیین امیر و سرکرده جدیدی برای گروهک تروریستی «بوکوحرام» در غرب آفریقا خبر داد.

شبکه خبری «اسکای‌نیوز» در این ارتباط گزارش داد که داعش در شماره اخیر مجله «نبأ» که به عربی منتشر می‌شود، با «البرناوی» سرکرده جدید گروه تروریستی بوکو حرام و امیر «ولایت غرب آفریقا» مصاحبه کرده که این خود نشان می‌دهد البرناوی جانشین «ابوبکر شیکاو» سرکرده پیشین این گروهک تروریستی انتخاب شده است.

پیشتر، برناوی در ویدئویی که داعش از وی در ابتدای سال 2015 منتشر کرده بود، خود را به عنوان سخنگوی بوکو حرام معرفی کرده بود.

گروه تروریست داعش به سرنوشت سرکرده پیشین بوکوحرام اشاره‌ای نکرده، ولی به گفته منابع آگاه وی در قید حیات بوده است.

گروه تروریستی و افراطی بوکوحرام در شمال نیجریه و جنوب نیجر حضور دارد و تاکنون صدها زن و بچه را دزدیده و عملیات تروریستی زیادی در منطقه انجام داده است.  این گروهک از سال 2014 تا کنون بیش از 2000 زن و کودک را ربوده‌ است.

کلمه «بوکو حرام» به زبان «هوسا» که در شمال نیجریه بیشتر رواج یافته به معنی «آموزش غربی حرام است» بوده و از نظر این گروه تروریستی هر آنچه به غرب مربوط می‌شود، ممنوع است.

این گروه تروریستی سال گذشته با گروه تروریستی و تکفیری «داعش» بیعت کرد و قصد دارد در شمال نیجریه که اکثریت آنها مسلمان هستند «دولت اسلامی» تشکیل دهد.
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس