نویسنده «قصه‌های امیرعلی» در پاسخ به این که دوست دارد با کدام نویسنده دیداری داشته باشد گفت: اگر ماشین زمانتان به راه است دیدار با گابریل گارسیا مارکز را دوست دارم تجربه کنم.

به گزارش مشرق، امیرعلی‌ نبویان مجری و نویسنده با حضور در برنامه «کتاب باز» گفت: من از ابتدا شاگرد بازیگری بودم منتها در آن دوره بازیگری با یک ادبیات محترمانه‌ای با این مضمون گفتند که تو در بازی چیزی نمی‌شوی ولی خوب می‌نویسی. از همین رو در حال حاضر تمام علاقه‌مندی من نویسندگی است.

او با اشاره به مسئله پشتکار گفت:  برای این که به کاری که به آن علاقه‌مند هستید پشتکار داشته باشید، انگیزه‌های مالی خیلی می‌تواند دخیل باشد. یعنی اگر علاقه‌مندی شما شغل پول سازی باشد به طبع پشتکار زیادی هم دارید برای ادامه دادن اما نویسندگی در کشور ما ممکن است دستاورد مالی چندانی نداشته باشد به همین دلیل ناچارید کارهای دیگری هم انجام بدهید و این طور به نظر می‌رسد که شما تنبل هستید.

نبویان در پاسخ به این که دوست دارد با کدام نویسنده دیداری داشته باشد گفت: اگر ماشین زمانتان به راه است دیدار با گابریل گارسیا مارکز را دوست دارم تجربه کنم.

این نویسنده در پاسخ به اینکه اگر کسی به تو بگوید برای خرید یک کتاب پول کم دارم آیا تو به او پول می‌دهی، گفت: پول نمی‌دهم ولی کتاب را برایش می‌خرم.

وی در مورد معرفی کتاب به دیگران نیز گفت: برای معرفی کتاب به یک نفر باید به علاقه‌مندی او توجه کرد و قبل از معرفی کتاب این سوال را می‌پرسم که دنبال چه کتابی می‌گردی؟ و اگر بخواهد کتاب خواندن را شروع کند به او کتاب‌های صوتی که اخیرا در حال گسترش هستند را توصیه می‌کنم. پیشنهاد من این است کسانی که حوصله کتاب خواندن ندارند حداقل کتاب گوش کنند.

نویسنده «قصه‌های امیر علی» در بخش دیگری از «کتاب باز» گفت: خواهش می‌کنم اگر وقت کتاب خواندن ندارید یا ریتم زندگی طوری شده که خیلی فرصت خواندن کتاب نداریم به نحوی از آن با خبر بشویم. مثلا کتاب بشنویم یا اگر واقعا فرصت ندارید بدهید یک نفر که خوب می‌خواند بخواند و برایمان تعریف کند.

برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که با محوریت کتاب از شبکه نسیم پخش می‌شود روزهای شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی محمدرضا رضائیان با اجرای امیرحسین صدیق از ساعت 20 پخش می‌شود.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس