کد خبر 612522
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳

درپی بحران در روابط آلمان و ترکیه، روزنامه آکشام چاپ ترکیه در صفحه اصلی خود تصویری از آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان با سبیل هیتلر در حال سلام دادن به سبک نازی‌ها منتشر کرد.

 به گزارش مشرق، روزنامه اشپیگل آلمان در گزارشی این اقدام روزنامه آکشام ترکیه را که طرفدار دولت این کشور می باشد، نوعی پاسخ به جلوگیری از پخش سخنرانی ویدیویی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در جمع حامیانش در شهر کلن دانست.

دولت آلمان به دستور دادگاه قانون اساسی این کشور، یکشنبه هفته پیش از سخنرانی اردوغان از طریق ویدیو کنفرانس برای گروهی 20 هزار نفری از شهروندان ترک مقیم آلمان که برای همبستگی با وی در شهر کلن تجمع کرده بودند، جلوگیری کرد.
 
سلام نظامی مرکل به سبک هیتلر +عکس 

اشپیگل نوشت: نشریات و مجلات دیگر ترکیه نیز به انتقاد شدید از برلین پرداختند و از جمله روزنامه ینی اکیت در مقاله خود نوشت که "آلمان دوست نیست بلکه دشمن است".

روزنامه تاکفیم ترکیه نیز نوشت: "آلمانی که از گذشته نازی خود درس نگرفته است؛ نقاب از چهره برداشت و از طرفداران فتح الله گولن حمایت کرد".

دولت ترکیه فتح الله گولن را به دست داشتن در طراحی کودتای نافرجام در این کشور متهم کرده است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
    1 0
    درود بر بانو مرکل بسیار کار پسندیده ای بود که سخنرانی این جنایتکار زمانه که دستاش به خون کردها و مردم سوریه .عراق آلوده است را نگذاشت پخش شود.
  • ایرانی ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
    1 0
    سالهاست اینها (پانترکیسم)میگن نژاد هند و اروپایی(اریایی) کثافت است..اما باز هم مثل انگل به المان وسایر کشورهای اریایی اویزان شده اند این ترکیه ای ها...وتمام تکنولوژی انها(المانها) را دزدی وبعد از کپی برداری در کشور دیگر اریایی تبار مثلا ایران مثل اب خوردن بفروش میرسانند(بازار بی نظیر انحصاری چسب وخمیر دندان وخمیر ریش و..مواد ارایشیو لباس زیر ......روزنامه ینی اکیت هم خیلی بیجا کرده مگه همه باید بنشینند اردوغان وحشی پرمدعا صحبت کنه گوش بدن ..مگه اردوغان وطرفداران کچل ریشوی شلاق بدستش خودشان تحمل شنیدن دارند؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس