مراسم رونمایی از مستند سینمایی «یک روز در بیمارستان سلمانیه» دوشنبه شب در ایوان شمس برگزار شد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام شیخ علی کرب‌آبادی یکی از فعالان سیاسی بحرین در این مراسم در صحبت‌های کوتاهی ضمن تقدیر از روایت مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» گفت: ما که از وضعیت بحرین اطلاع داریم می‌دانیم که ساخت چنین مستندی چقدر تلاش می‌خواهد و خسته‌کننده است.
 
این فعال سیاسی بحرینی افزود: افتخار دیگرمان این است که رهبر انقلاب وقتی به شهر قم آمدند به جوان‌های بحرینی فرمودند که شما در ایران غریبه نیستید، شما حتی میهمان هم نیستید بلکه شما صاحبخانه هستید. ما همیشه مردم ایران را در کنار مردم بحرین دیدیم و این مستند هم نمونه این همراهی و همدلی است.
 
عابدین مهدوی کارگردان مستند «یک روز در بیمارستان سلمانیه» هم این فیلم را به شهید محمد عبدالحسین فرحان یکی از کودکان شهید بحرینی و دو نوجوان ایرانی که در فرودگاه جده‌، هدف آزار و بی‌احترامی قرار گرفتند تقدیم کرد.
 
مهدوی درباره انقلاب بحرین و چیزهایی که در بحرین دیده است، گفت: با مقایسه انقلاب‌های چند سال اخیر منطقه، انقلاب بحرین خالص و مطالبه‌های مردم صاف و ساده بود و دستکاری‌های خارجی در آن دیده نمی‌شد. در انقلاب بحرین زنان و کودکان در صف اول حضور داشتند و این به خاطر دغدغه‌هایی است که با خانواده‌های بحرینی درگیر شده است. در بحرین، برج‌های میلیارد یورویی را می‌بینید که در فاصله کمتر از 5 کیلومتری آن زاغه‌نشینی است. کودک بحرینی آمده بیرون تا بگوید که چرا من حق یک بازی کردن ساده را نداشتم.
 
کارگردان «یک روز در بیمارستان سلمانیه» در آخر گفت: عابدین مهدوی و تیم فیلمسازیش از فروش این فیلم هیچ پولی نمی‌خواهد و من این مستند را به بچه‌های بحرین هدیه می‌کنم و هر چه درآمد داشته باشد به شش مؤسسه خیریه می‌رسد.

{$sepehr_media_1689127_400_300}
 
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس