در پی حادثه ای که در "منا" رخ داد جمعی از هنرمندان کشورمان در خصوص کشته شدن حجاج ایرانی ابراز تاسف کرده و در این خصوص با خبرنگار خبرگزاری میزان به گفت و گو نشستند.

به گزارش مشرق، مریلا زارعی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در خصوص حادثه منا گفت: هنوز در بهت و حیرت این فاجعه اشک میریزم.

وی افزود: ناباورانه اسامی حجاج عزیزمان رامرور می کنم و آتش حسرت همه وجودم رامی سوزاند.بمیرم برای چشم انتظاران مسافران خانه خدا. ما همه دراین حادثه عزاداریم. به همه مصیبت دیدگان تسلیت میگویم و ازخداوند برایشان صبر میخواهم.


انتظامی: فقط می‌توانم بگویم با بازماندگان حادثه منا همدردم


عزت الله انتظامی بازیگر پیشکسوت سینما تئاتر و تلویزیون در خصوص فاجعه منا گفت: شنیدن چنین اخباری واقعا انسان را ناراحت و غمگین می کند.

 
وی افزود: این روز ها به دلیل عملی که داشته ام در حال استراحت هستم و آنقدر حال خوبی ندارم که بتوانم در خصوص این فاجعه صحبت کنم فقط می توانم بگویم با بازماندگان حادثه منا هم دردم.

عبدی:حادثه منا غمی بزرگ بر دلم نشاند/بااینکه حجاج ایرانی سودآورترین زائران برای دولت عربستان هستند،رفتار آنها با ایرانیها هیچ وقت خوب نبوده


اکبر عبدی بازیگر پیشکسوت کشورمان در خصوص فاجعه منا گفت : وقتی که اخبار این حادثه را می بینم و می شنوم بسیار متاثر می شوم و این حادثه غمی بزرگ بر دلم نشاند.

  وی در ادامه افزود:  در سال 66 نیز اتفاقی مشابه به فاجعه منا  برای حجاج ایرانی افتاده بود و متاسفانه آل سعود و مسئولین حج با ایرانی هایی که به زیارت خانه خدا می روند بسیار بد برخورد می کردند و واقعا جای تاسف دارد و هیچ وقت رفتار  آل سعود با حجاج ایرانی خوب نبوده است. 

اکبر عبدی تصریح کرد: زائران ایرانی که به مکه می روند بیشترین زائرانی هستند که از دنیا برای زیارت به عربستان می روند و این طبیعی است که ایرانی ها برای کشور عربستان سود آوری هم دارند اما با این حال به بدترین شکل با ایرانی رفتار شده است.

رسول نجفیان: انسانهای بی گناهی که با عشق برای عبادت رفته بودند
رسول نجفیان بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون کشورمان در خصوص حادثه منا گفت: در ابتدا برای اتفاقی که رخ داده می توانم به شعری از فردوسی بسنده کنم.

جهان سر به سر عبرت و حکمت است

چرا بهره ما همه غفلت است

وی افزود: هر بلایی که سر انسان می آید از زیاده خواهی است آل سعود با این همه ثروتی که دارد باز هم زیاده خواه است و فجایعی که این روزها در آل سعود رخ می دهد همه و همه از غفلت آل سعود است.

وی افزود: این غفلت باعث شد که دولت آل سعود با کوتاهی و بی کفایتی نتواند 2 میلیون جمعیت را در روز عرفه مدیریت کند، انسانهای بی گناهی که با عشق برای عبادت رفته بودند.

گرجستانی: این اولین اشتباه عربستان نیست

در ادامه سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در خصوص اتفاقات اخیر در منا گفت: بعضی از مسائل گفتنی است و بعضی از مسائل گفتنی نیست، گفتنی هایش را همه می گویند اما برای نگفتنی هایش باید بگویم این اولین باری نیست که چنین اشتباهی از سوی آل سعود می افتد، از سال گذشته که با توهین به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده شروع شد و بعدی افتادن جرثقیل در مسجد الحرام بود که پادشاه عربستان وقتی به ملاقات مجروحان رفته بود سمت مجروحان ایرانی نرفت و اعلام کرده بود که این ها را من دعوت نکرده ام که بخواهم به ملاقاتشان بروم.

وی خاطرنشان کرد: همه این ها و اتفاقاتی که اخیرا در منا افتاد اتفاقاتی ریشه دار است و برای حل این مسئله سیاست مداران کشورمان باید با گفت و گوی شفاف برای همیشه با آل سعود تکلیفشان را روشن کنند.

علی نصیریان: آل‌سعود باید برای این سهل‌انگاری جواب پس بدهد

علی نصیریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص حادثه منا گفت: هیچ انسانی نمی تواند نسبت به این اتفاق بی تفاوت باشد، من بسیار متاثر و متاسفم که بر اثر بی مبالاتی و بی برنامگی دولت آل سعود مردمی که برای عبادت به آنجا رفته اند را اینطور  در بدترین شرایط قرار داده ند.

وی افزود: چرا باید این اتفاق ناگوار برای زائران بیافتد؟ به اعتقاد من دولت آل سعود باید برای این سهل انگاری جواب پس بدهد.

نصیریان خاطرنشان کرد: پس برای این پولهای هنگفتی که عربستان از زائران می گیرد چه می کند؟ نه تنها ما  از این حادثه، غمگین و افسرده شدیم بلکه تمام دنیا غمگین شده اند.

درخشنده: تمام دنیا باید از دولت عربستان شکایت کنند

پوران درخشنده کارگردان سینما هم در خصوص اتفاق منا گفت: این ها چطور مسئولیت و مدیریت چنین روز مهمی را نتوانستند به درستی انجام دهند چرا باید این اتفاق بیافتد؟

وی افزود: دولت عربستان برای سهل انگاری که کرده، نه تنها در برابر زائران ایرانی بلکه از تمام جهان زائران در این مراسم حضور داشتند و از بین رفتند.

درخشنده تصریح کرد: یعنی چه که راه های ورودی بسته شده ؟ یعنی این دولت نمیدانسته که در چنین روز با چه جمعیتی مواجه می شود ؟

وی خاطرنشان کرد: دولت آل سعود باید جواب مردم دنیا را بدهد و تمام مردم دنیا باید علیه آل سعود شکایت کنند.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس