کد خبر 612285
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۲

بیلال اردوغان فرزند رئیس جمهور ترکیه متهم شده که در ایتالیا اقدام به پولشویی کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، رم و آنکارا روز سه شنبه به دنبال تحقیقات ایتالیا در خصوص اتهام پولشویی فرزند رجب طیب اردوغان، بیلال، جنگ لفظی را علیه هم آغاز کردند.

اردوغان به تلویزیون آر اِی آی ترکیه گفت که این تحقیق دادیاران در شهر بولونیا، محل تحصیل بیلال، ممکن است بر روابط دو طرف، تاثیر بگذارد.

اردوغان در مصاحبه با این تلویزیون گفت: «اکنون اگر پسرم به ایتالیا برگردد، ممکن است او را دستگیر کنند. این مسئله ممکن است مشکلاتی را در روابط ما با ایتالیا ایجاد کند.»

بیلال 35 ساله در سال 2015 برای اتمام دوره دکترای خود به ایتالیا رفت. مشخص نیست وی چه موقع به ایتالیا رفته است. اما منابع قانوی می گویند مدتی است وی را به ترکیه بازگردانده اند. وی منکر ارتکاب هرگونه خطایی است. 

اردوغان که در غرب بابت برخورد افراطی با کودتاچیان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است به این شبکه تلویزیونی گفت: «ایتالیا باید حواسش را به مافیای خودش جمع کند؛ نه به پسر من.»

ماتئو رنتسی، نخست وزیر ایتالیا نیز در پاسخ به سخنان او گفت ایتالیا دارای سیستم حقوقی مجزایی است و «قاضی ها در برابر قانون اساسی پاسخگو هستند؛ نه رئیس جمهور ترکیه.»

مقامات ترکیه از کودتای نافرجام 15 جولای تا کنون، بیش از 60 هزار نفر از اعضای ارتش، سیستم قضایی، خدمات دولتی و آموزشی را دستگیر کرده، از کار معلق کرده یا تحت بازجویی قرار داده اند. در این کودتا، 230 نفر نیز کشته شدند.

به گفته مقامات حقوقی، تحقیقات پس از این آغاز شد که مراد هاکان اوزان، یکی از اعضای تبعیدی یکی از ثروتمندترین خانواده های ترکیه و مخالف رئیس جمهور، اتهام پولشویی را مطرح کرد.
 
رسانه های ایتالیایی اعلام کردند دادیاران مشغول تحقیق در خصوص مقدار پولی هستند که از ترکیه وارد ایتالیا شده است. در ماه جولای، دادگاه بولونیا به دادیاران اجازه داد تحقیقات خود را تا شش ماه دیگر نیز ادامه دهند.

جییووانی ترومبینی، وکیل شخصی بیلال گفت موکلش اظهار کرده است «همه فعالیت های اقتصادی و مالی اش کاملا شفاف  و قانونی هستند و این اتهامات، کاملا بی پایه و اساس می باشند.»

بیلال که یکی از چهار فرزند اردوغان است، دارایی های کشتیرانی و دریایی در اختیار دارد و چندین تانکر نفتی را از طریق شرکت خود و شراکت با موسسات دیگر، کنترل می کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس