«جامبولات تدیف» سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روسیه پس از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور و تورنمنت بین المللی زیلکو فکسی لهستان، برای انتخاب نفرات نخست وزن های 57، 97 و 125 کیلوگرم در ریو با تردید هایی مواجه است.

به گزارش مشرق، تدیف پس از برگزاری رقابت های جام زیلکوفسکی لهستان گفت: «الکساندر بوگومویف»، «ویکتور لبدوف» دارنده دو مدال طلای جهان، «حاجی مراد رشیداف» و «جمال اوتار سلطانوف» قهرمان المپیک لندن چهار کشتی گیر مدعی وزن 57 کیلوگرم برای حضور در المپیک 2016 برزیل هستند.

وی اظهار داشت: «اسماعیل موسکایف» دیگر کشتی گیر این وزن که در قهرمانی کشور روسیه به نتیجه دیدار خود با لبدوف اعتراض داشت در مسابقات لهستان حضور پیدا کرد اما سوم شد که به نظر من می توانست تمامی رقبای خود را شکست دهد.

تدیف درمورد «حاجی مراد رشیداف» حریف حسن رحیمی در جام جهانی کشتی آزاد تصریح کرد: رشیداف مقابل دو قهرمان جهان (حسن رحیمی و ولادیمیر خینچگیاشویلی از گرجستان) در جام جهانی با قدرت کشتی گرفت و با اختلاف یک امتیاز شکست خورد.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در مورد «اوتار سلطانوف» نیز افزود: او نیز در یک وزن بالاتر در مسابقات روسیه سوم شد و با توجه به مصدومیتی که داشت از آمادگی کامل برخوردار نبود. اگر او تلاش خود را به کار ببندد به طور حتم تا المپیک ریو به آمادگی کامل خواهد رسید اما همانطور که گفتم در این وزن رقابت بین 4 کشتی گیر است.

تدیف درمورد عملکرد «بیلال ماخوف» در وزن 125 کیلوگرم و حضور وی در ترکیب تیم ملی روسیه گفت: در این مورد تا چند روز دیگر در اردوی جدید خود که در «کیسلودسک» برگزار می شود تصمیم گیری خواهیم کرد و در حال حاضر فقط «عبدالرشید سعدالله یف» دارنده دو مدال طلای جهان در وزن 86 کیلوگرم، تنها کشتی گیری است که برای المپیک انتخاب شده است.

وی در مورد عملکرد خوب «عبدالسلام گادیسف» آزاد کار وزن 97 کیلوگرم در جام جهانی و شانس وی برای المپیک خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در این مورد بسیار سخت است، گادیسوف در مسابقات قهرمانی روسیه حاضر نشد و «آنزول بولتوکایف» در این مسابقات اول شد و به همین دلیل نفر اصلی ما محسوب می شود، اگر قرار باشد اتفاقی بیافتد، فدراسیون روسیه تصمیم گیرنده است.

سرمربی تیم کشتی آزاد روسیه در مورد شکست 5 بر 3 مقابل تیم ایران در جام جهانی آمریکا گفت: ما بر سر اشتباهات تاکتیکی باختیم، جوانان ما نیاز به کار، تجربه و دقت بیشتر دارند و باید بگویم که تیم ما بدتر از تیم ایران بود و ایرانیان برای این موفقیت بسیار جنگیدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس