نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: حذف قوانین مازاد در دستور کار مجلس قرار دارد.

به گزارش مشرق، رضا شیران‌خراسانی دوشنبه‌شب در مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار کرد: سؤال است که چرا در کشور ما هرچه قدر از مرکز قدرت دور می‌شویم، با عدم توسعه، فقر و محرومیت مواجه می‌شویم؟

وی افزود: مشکلی که وجود دارد این است که مدل ما تمرکزگراست و تا زمانی که این مدل باشد و توزیع قدرت را انجام ندهیم قطعاً اقتصاد به آن سمت خواهد رفت.

نماینده مردم مشهد در مجلس عنوان کرد: طبق آمارهای مختلف بیش از 60 درصد اقتصاد ایران در تهران واقع است، ازاین‌رو فاصله توزیع ثروت وجود دارد، از طرفی تا زمانی که توزیع قدرت صورت نگرفته و در کنارش توزیع صحیح ثروت انجام نشود از رشد توسعه متوازن برخوردار نمی‌شویم.

شیران‌خراسانی یادآور شد: چرا باید در شرایطی به سر ببریم که برای ابتدایی‌ترین مسائل از مرکز اجازه بگیریم؟ مدیری که نتواند برای یک متر زمین تصمیم بگیرد حتماً گردش نامه در آن سیستم 15 روز طول می‌کشد، درنتیجه این مدل باعث شده است که تورم قانون به وجود بیاوریم و متأسفانه قوانین ناهماهنگی را وضع بکنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه قانون زیاد داریم هر قانونمان از یک مکتب گرفته‌شده است، در حقیقت این بسته‌های قانون‌گذاری نه‌تنها حمایتی ایجاد نمی‌کند که بلکه مانع به وجود می‌آورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل باید شروع به حذف قوانین مازاد کرد، در این راستا حدود 700 ماده‌ قانونی در حوزه مالیات وجود دارد که مازاد است و هم‌اکنون حذف این موارد در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی تأکید کرد: عدالت محوری تا زمانی که در کشور به معنای واقعی شکل نگیرد حتماً مهاجرت به سمت شهرها بیشتر خواهد شد.

شیران‌خراسانی بابیان اینکه مشهد مقدس سالانه پذیرای حدود 27 میلیون زائر ایرانی و خارجی است، تأکید کرد: نرخ بیکاری در خراسان رضوی 2 درصد از نرخ بیکاری متوسط کشور بالاتر است و من تعجب می‌کنم باوجوداین رقم زائر و فرصت‌های شغلی ایجادشده توسط ظرفیت زائرین این نرخ بیکاری وجود دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس