کد خبر 609989
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴

وزارت خارجه سوریه در واکنش به انفجار «قامشلی» تأکید کرد که چنین انفجارهایی نقض مداوم توافق توقف اقدامات خصمانه و تلاش ریاض، دوحه، آنکارا، پاریس و تل‌آویو برای شکست تلاشهایی است که برای حفظ خون ملت سوریه صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه سوریه به انفجار تروریستی داعش در شهر «قامشلی» که در جریان آن 48 غیر نظامی کشته و 140 نفر دیگر زخمی شدند واکنش نشان داد.

دمشق تأکید کرد که این تجاوزات تروریستی، تداوم اقدامات تروریستی هدفمندی است که گروههای تروریستی علیه ملت سوریه انجام می‌دهند؛ گروههایی که تحت حمایت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هستند.

وزارت خارجه سوریه این انفجارها را نقض مداوم توافق توقف اقدامات خصمانه و تلاش رژیمهای حامی تروریسم مانند ریاض، دوحه، آنکارا، پاریس و تل‌آویو برای شکست تلاشهایی عنوان کرد که برای حفظ خون ملت سوریه صورت می‌گیرد و هدف از این مسئله را شکست مذاکرات ژنو قلمداد کرد.

به گزارش «الوطن»، دمشق با بیان اینکه بسیار زشت است که برخی از کشورهای عضو شورای امنیت مانع از اتخاذ تصمیمهای بازدارنده و مجازات علیه کشورها و رژیمهای حامی تروریسم می‌شوند، این مسئله را چراغ سبزی برای این رژیمها دانست تا به ارسال ابزارهای تروریستی خود به سوریه ادامه دهند و بدین ترتیب کشتار دسته جمعی انجام دهند؛ مسئله‌ای که به ناامنی در سوریه، منطقه و جهان منتهی خواهد شد.

دولت سوریه همچنین از تلاشهای مذبوحانه برخی از رژیمهای حامی تروریسم برای بزرگنمایی جبهه النصره و تغییر اسم آن و اعلام جدایی ظاهری این گروه از القاعده و دور زدن قطعنامه های شورای امنیت که مربوط به مبارزه با تروریسم است هشدار داد و تأکید کرد که هدف از این مسئله تأمین حمایت از این گروه تروریستی برای عدم پیگرد بین المللی است و آن را پوشش سیاسی برای تداوم مأموریت محوله به این گروه در راستای ذبح و قتل ملت سوریه عنوان کرد.

دمشق با اشاره به اینکه این اقدامات ناکام موجب فریب سوریه نخواهد شد، تأکید کرد که چنین مسائلی سبب نخواهد شد که سوریه تروریسم را ریشه کن نکند و در راستای تحقق راهکار سیاسی فعالیت نکند.

وزارت خارجه سوریه در پایان از اعضای شورای امنیت که مانع از گنجاندن «جیش الإسلام» و«أحرار الشام» در لیست تروریسم شورای امنیت شدند خواست که از مواضع خود بازگردند و از این نهاد خواست که فورا این جنایات تروریستی را محکوم کند.


منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس