عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: می گفتند با اجرای برجام تحریم ها لغو و موانع بانکی برطرف می شود، پس امروز با گذشت 6 ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد، اما چرا آمار این نیست؟

به گزارش مشرق، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یادواره شهدای بسیج مسجد لولاگر که امشب چهارشنبه برگزار شد، با بیان اینکه وقتی مقاومت پشت خیمه دشمن در جنگ های 33 روزه و 22 روزه به پیروزی می رسد، خوارج زمان به کمک رژیم صهیونیستی می آیند، اظهار داشت: در این فضا رژیم سعودی، دموکراسی را سرنیزه می کند و اشعری ها نیز دچار تردید می شوند.

جلیلی افزود: وقتی انقلاب توانایی خودش را در دفاع مقدس و مسایل مهم راهبردی نشان می دهد همان زمان کسانی از درون فریاد نمی توانیم سر می دهند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه تصریح کرد:  وقتی دشمن عاجزانه اعتراف می کرد عقربه پیشرفت هسته ای ایران تندتر از عقربه فشارهای ماست و دیگر ابزاری برای فشار نداریم عده ای صحبت از تردید در فایده انرژی هسته ای می کردند.

وی در بیان مصداقی دیگر از اهل تردید گفت: زمانی که جنگ سوریه شروع شد خیلی ها آن ابتدا دچار تردید شدند که باید به سوریه کمک کنیم یا نه، ولی جوانان مدافع حرم و بصیر ما در این مسیر تردید به خود راه ندادند، نترسیدند و آن حماسه های بزرگ را خلق کردند.

جلیلی ادامه داد: وقتی در کنار منابع عظیم خدادادی، نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده شما به مرحله شکوفایی می رسد عده ای در همان موقع صحبت از واردات مدیر می کنند و توانایی ملت را در حد آبگوشت بزپاش ارزیابی می کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه افراد نباید ضعف و ناتوانایی های خود را به یک ملت رشید انتساب دهند، گفت: افرادی به جای رفع ضعف های خود آدرس غلط می دهند.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش افزود: می گفتند با اجرای برجام تحریم ها لغو و موانع بانکی برطرف می شود پس امروز با گذشت 6 ماه از اجرای برجام باید چرخ تولید و صادرات شتاب گرفته باشد اما چرا آمار خود شما این نیست؟

وی ادامه داد: چرا به بعضی کشورهای منطقه که امکان صادرات وجود دارد و رقبای ایران شما هم ضعیف شده اند، سهم ایران آنجا هم "تقریبا هیچ" است؟

وی با بیان اینکه فتنه و عقب نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی های ملت شکل می گیرد، گفت: دشمن میخواهد با ایجاد تردید ملت را از پیشرفت باز دارد.

جلیلی تصریح کرد: با اتکا به توانایی های ملت می توان با عزت و اقتدار گره ها و بن بست ها را در عرصه های مهم مثل گاز و نفت گشود.

این استاد اندیشه سیاسی اسلام در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ان فی العدل سعه؛ کسانی که به دنبال گشایش هستند بدانند در ظلم گشایشی نیست.

وی در پایان تاکید کرد: اگر بی عدالتی و عدم توازن و تبعیض را در فضای جهانی به رسمیت شناختیم و گردن گذاشتیم در داخل هم همان توازن و بی عدالتی و تبعیض بازتولید خواهد شد. حقوقهای نجومی بی نسبت با تلقی ما از مناسبات جهانی نیست. بعضی خواهند گفت اگر دنیا کدخدا و رعیت دارد، چرا در داخل کدخدا و رعیتی نباشد؟ صاحبان حقوق های نجومی احساس کدخدایی دارند و صریحا خود را محق می دانند. این فرهنگ کدخدا پذیری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • کمیل ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    برادر محترم وعزیز جناب آقای جلیلی :این حقوقهای نجومی از چه کانالها و توسط چه کسانی به این مدیران مادیگرا داده شده است ؟خود به خود که نمی توانند در نهاد های دولتی برای خود حقوق تعریف کنند . آنچه که در این خصوص اتفاق افتاده است بر خلاف قانون اساسی که بلند پایه ترین سند حقوقی یک کشور است و بر خلاف حقوق اداری و سایر اصول و مسلمات حقوقی یک نظام اسلامی بوده و از مصادیق پر داخت و کسب (قبول) در آمد های نامشروع بوده و توجیح قانونی ندارد . البته قبول دارم که محدود نمودن حقوق کسانی که خود را بنوعی وارث بیت المال می دانند مشکل بوده و مسلما آنها ساکت نخواهند نشست. و از راه های دیگر وارد خواهند شد. انشاءا... بتوانید کمک ملت کنید.
  • ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    ایولا حال کردم به این روشن بینی
  • ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    آقای جلیلی شما به تحریم چی کار داری از ظرفیت ها استفاده کن شما میگفتی تحریم برای ما فرصت ایجاد کرده حالا چی شده دلواپس تحریم شدی؟
  • ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    زنده باد دکتر جلیلی...
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    ای کاش دولت اصلاحطلب و مجلس قبلی به سخنان سنجیده و محکم شما گوش داده بودند و این افتضاح بزرگ سیاسی برای ایران رقم نمی خورد
  • خاله جان ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    حقیقتا هم در ظلم گشایشی نیست متاسفانه فرهنگ کدخداپذیری بدجوری در دولت و عده ای از مردم رسوخ کرده
  • خاله جان ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    این جمله ی آقای جلیلی خیلی قابل تامله : فتنه و عقب نشینی در بستر ایجاد تردید در توانایی های ملت شکل می گیرد. به چشم خودم در سال های اصلاحات این مسئله رو دیدم و الان هم دوباره تاریخ داره تکرار میشه
  • محسن ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    جناب آقای جلیلی، بنده دو سوال دارم: 1. وقتی شما مسئول مذاکرات هسته ای بودید وضعیتِ تحریمها چگونه بود؟ 2. با توجه به تعداد آرای تان در انتخابات 92، مردمِ ایران را چه اندازه با افکار و عقایدِ خودتان موافق می دانید؟ (مشرق جان لطفا منتشر کنید.)
  • ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    فساد هر چه زودتر باید بر چیده شود.تمامی عاملین باید زندانی شوند.اگر کوتاهی شود در اینده پشیمانی فایده ای نخواهد داشت.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    دولت روحانی هیچی نداشته باشه الان ارامش داریم هر روز تهدید و تحریم جدیدی وجود نداره ! دلار ثابت شده ، شیب افزایش قیمت ها کم شده مثل دوران شما نیست شب بخوابی صبح بلند بشی همه چیز دو برابر شده باشه !
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    پس چرا حل نمیشود??????!!?? این سوال را شما باید جواب دهید, مگر شما نمی گفتید کاغذ پاره است, پس چرا کاغذ پاره ها حل نمی شود?????
  • مسعود ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    قرار بود با برجام تحریمها نباشد الآن برجام هست تحریمها هم هست فقط قدرت و توان هسته ای ما نیست و این خسارت محض است .
  • ناشناس ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    وقتی اینهمه امتیاز مفت به حریف دادیم و صنعت هسته ای را دکوری کردیم حداقل باید تحریمهای ظالمانه لغو میشد.
  • نسل اول انقلاب ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    درود بر دکتر جلیلی که هرگز باج به شغال نمیداد و از موضع عزت و قدرت و مصلحت مذاکره می کرد.
  • تیر داد ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    با شما کاملا موافق هستم.
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    دوستان . جلیلی به زعم بعضی از...دوتا خطا داشت یکی این که درمذاکرات باج نداد اگر باج داده بود الان رییس جمهور بود خطای دوم این که در مناظرات سال 92 اخلاق را رعایت کرد و وعده نداد
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    حل نمی شود چون امثال شما را هدف قرار داده که از این ورق پاره ها می ترسند.
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    در کشوری که اهرمهای اقتصادیش در دست مشتی تکنوکرات سکولار است نمی شود اقتصاد مقاومتی داشت
  • علیرضا ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    کل کشور رو تعطیل کنیم و همه چیز آروم باشه خیلی کار تعریفی نیست. اگر رونق کسب و کار وجود داشت و قیمت ها ثابت بود حرفه!!!!
  • مهدي ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    چون عده اي به دروغ گفتند تحريمها را بر ميداريم و هسته اي هم ميمونه مردم بهشون راي دادند. الان هم كتك ميخوريم هم تحريم هستيم
  • مهدي ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    به خودت بيا برادر
  • محسن ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    احسنت
  • کمیل ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
    0 0
    نمره این پاسخ : ۲۰ است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس