کد خبر 609722
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷

وي پس از شش سال خدمت در جبهه هاي حق عليه باطل در روز 6 /5 /1367 در عمليات مرصاد اسلام آباد غرب شهد شيرين شهادت را نوشيد وبه نداي حق لبيک گفت وبا سرور وسالار شهيدان امام حسين (ع) افتخار همنشيني يافت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سالگرد بزرگداشت شهید محمد قپانی روز پنج شنبه 7 مردادماه ساعت 18 در قطعه 40 گلزار شهدای تهران با قرائت زیارت عاشورا توسط مداحان اهل بیت برگزار میگردد.

همچنین بعد از مراسم سفره احسان اهل بیت و شهدا مهیا است.

شهيد محمد قپاني درسال1347 درمحله نارمک درخانواده اي متدين ديده به جهان گشود. وي در سيزده سالگي به عضويت بسيج (مسجد حضرت ابوالفضل) افسريه در آمد. هميشه خانواده ودوستان خود را به پيروي از سخنان امام خميني (ره) سفارش مي کرد و واقعا از صميم قلب عاشق امام بود .

از روز عضو شدن در بسيج در پي رفتن به جبهه و پيوستن به سربازان اسلام بود ، اما به علت کم بودن سنش ، مسئولان بسيج اجازه رفتن به جبهه را به وي نمي دادند . ولي ايشان با دست کاري در شناسنامه وکپي گرفتن از آن بالا خره خود را به جبهه رساندو به آرزوي خويش دست يافت . بعد از يک سال خدمت به گفته همرزمانش به پادگان 21 حمزه اعزام گرديد وبه عضويت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در آمد . مسوليت وي در آنجا کار تخريب وآرپيچي زدن بود. بعد به چهار راه آرامگاه واقع در شهرري منتقل ودر لشکر صد هزار نفره محمد رسول الله مشغول خدمت شد و ديگر به طور قطعي به جبهه و خط مقدم اعزام گشت و حقي را که به گردن داشت ادا کرد .

ايشان در خيلي از عملياتها ، حضور فعال داشت . در عمليات کربلاي پنج شلمچه مجروح شد و حدود يک ماه در بيمارستان بستري بود . ايشان طي  چند عمليات ديگر هم مجروح شد ولي هيچگاه خانواده خود را مطلع نکرد و هيچگاه راضي به ناراحتي پدر و مادر خود نمي شد . وي پس از شش سال خدمت در جبهه هاي حق عليه باطل در روز 6 /5 /1367 در عمليات مرصاد اسلام  آباد غرب شهد شيرين شهادت را نوشيد وبه نداي حق لبيک گفت وبا سرور وسالار شهيدان امام حسين (ع) افتخار همنشيني يافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس