در این دوره آموزشی گردان‌های نظامی القسام، حدود 30 هزار کارآموز با این مبنا آموزش داده می‌شود که «چیزی که با زور گرفته می‌شود، جز با زور محقق نخواهد شد».

نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزهسرویس جهان مشرق - گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس برای سومین بار متوالی در هفته گذشته اردوگاه‌های آموزشی "پیشگامان آزادسازی " برای ادغام نیروهای غیرنظامی غزه در فعالیت‌های نظامی مقاومت و ارائه آموزش‌های نظامی به داوطلبان را برگزار کردند. هزاران نفر از جوانان فلسطینی اقدام به ثبت‌نام در 25 مرکز آموزشی در تمامی نقاط نوار غزه کردند تا این طرح بزرگ در سومین دوره خود شاهد آموزش 30 هزار نفر از جوانان فلسطینی و آماده سازی نظام و اعتقادی آنها برای مبارزات احتمالی با رژیم صهیونیستی باشد.
 
مرحله اول این دوره آموزشی شنبه گذشته به پایان رسید و همزمان مرحله دوم این دوره ها آغاز شد.
 
آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌های ویژه نظامی و عقیدتی شامل دریافت مبانی تئوری مبارزات نظامی، آموزش و تمرین استفاده از سلاح کلاشینکف، آموزش نحوه استفاده از تونل ‌های محور مقاومت در غزه و دریافت مبانی اعتقادی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی است.
 
بنا به اعلام مسئولان ، این دوره‌های آموزشی که بر اساس الگوی نیروهای بسیج ایران یا نیروهای ذخیره ارتش های کشورهای دیگر کپی‌برداری شده، شامل مهارت‌های نظامی و مانورهای مختلف و پرتاب تیر و مهارت‌های دفاع مدنی بعلاوه پرداختن به قهرمانی های اسطوره ای رزمندگان مقاومت در کنار مباحث عقیدتی است.  

گردان‌های القسام اعلام کردند که دوره جدید از این آموزش‌ها برای نهادینه سازی ارزش‌های اسلامی و آماده کردن ارتش پیروزی‌بخش جهت آزادی نهایی فلسطین برگزار شده است. برخلاف دوره‌های حزبی که القسام به صورت سالیانه برگزار می‌کند، این مراکز از جدیت بیشتری برخوردار بوده و کادر نظامی مقاومت برای ایجاد نسل آزادیبخش در ابعاد معنوی ، جسمی، رفتاری و عقلی فعال هستند تا بتوانند نقش خود را در آزاد سازی آینده فلسطین ایفا کنند.
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
این دوره آموزشی با عنوان "اجناد القدس" ( لشگر قدس) برگزار شد. القسام برگزاری این دوره‌های آموزشی را برای آشنا کردن نسل آینده به ارزش‌های مقاومت و مبانی آن لازم می داند.
 
در این دوره حدود 30 هزار کارآموز با این مبنا آموزش داده می‌شود که " چیزی که با زور گرفته می‌شود، جز با زور محقق نخواهد شد". شهدای مقاومت بهترین الگو برای شرکت ‌کنندگان در این دوره‌ها هستند. القسام شرکت‌کنندگان را به گروه‌های سنی متعددی تقسیم کرده که از نوجوانان 15 ساله آغاز شده و تا 60 ساله ها امتداد دارد. هر گروه سنی آموزش‌های مختص به خود را می‌بینند.
 
شرکت‌کنندگان در این دوره ها در 25 مرکز آموزشی در بخش‌های مختلف نوار غزه توزیع شدند، آموزش‌های مورد نظر در دو مرحله انجام شد که هر مرحله یک هفته طول می‌کشد. در مرحله اول ، نوجوانان و افراد سال‌خورده حاضر می‌شوند و در مرحله دوم تنها جوانان حضور دارند.
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه
 
 نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
پیام های دوره از سوی اسرائیل دریافت شد
ابو حمزة یکی از مربیان نظامی حاضر در این اردوگاه‌ها گفت که استقبال مردم از این دوره‌های آموزشی بسیار گسترده بود. برخی خانواده‌ها اصرار داشتند که فرزندان آنها را نام‌نویسی کنیم که این موضوع باعث تمدید زمان ثبت‌نام و افزایش ظرفیت ثبت‌نام شد. وی که چهره خود را با نقاب پوشانده است، به روزنامه الاخبار لبنان گفت که شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی نشاط و روحیه بسیار بالایی دارند و از این دوره ها نسلی تربیت می شود که می‌تواند در برابر ارتش اشغالگر صهیونیستی مقابله کند.

دوره های موسوم به طلائع التحریر واکنش گسترده رسانه‌های رژیم صهیونیستی را به دنبال داشته و آنها از طریق دفتر تبلیغاتی این دوره‌های آموزشی اقدام به پوشش خبری آن کرده‌اند. به این ترتیب به نظر می‌رسد که پیام مورد نظر حماس در زمینه این دوره‌های آموزشی شامل مشارکت گسترده جوانان و افراد سال‌خورده از میان اهالی نوار غزه برای صهیونیست‌ها نیز مخابره شده است.
 
 نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 

نمایشگاه عرضه دستاوردهای نظامی حماس
یکی از موضوعات جالب و برجسته دوره‌های آموزشی سال جاری ،اقدام حماس برای تشکیل نمایشگاهی نظامی مانند نمایشگاه گردشگری ملیتا در لبنان است که نیروهای مقاومت بر فراز یکی از کوه های جنوب لبنان برپا کرده و سلاح‌های مورد استفاده در جنگ ژولای 2006 بعلاوه بقایای خودروهای زرهی ویران شده رژیم صهیونیستی به دست عناصر حزب‌الله را در آن به نمایش گذاشتند. نمایشگاه گردان‌های القسام در منطقه حی الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه برپا شده است ، منطقه‌ای که شاهد تعداد زیادی از عملیات‌های نیروهای مقاومت بود و در عین حال طی جنگ سال 2014 هدف تخریب گسترده نیروهای صهیونیستی قرار گرفته است.
 
نمایشگاه مذکور همچنین نمونه‌هایی از موشک‌های تولید شده به دست گردان‌های القسام را به نمایش گذاشته که از موشک قسام 1 آغاز شده و تا موشک آر 160 که در جنگ اخیر مورد استفاده قرار گرفته و شهر حیفا را هدف قرار داد، در آن دیده می‌شود.
 
{$sepehr_media_1684472_400_300} 
 
در نمایشگاه مذکور همچنین موشک‌های ضد تانک و ضد زره بعلاوه مجسمه ای از هواپیمای بدون سرنشین ابابیل و تعدادی از تسلیحات ضدتانک نیروهای مقاومت فلسطین به نمایش گذاشته شده است. یکی از جالب‌ترین بخش‌های نمایشگاه که برای بازدیدکنندگان قابل توجه است، به نمایش گذاشتن تونلی است که نیروهای مقاومت در گذشته بر ضد دشمن صهیونیستی از آن استفاده کرده‌اند. روزنامه‌های عبری  زبان رژیم صهیونیستی به این تونل نیز توجه ویژه‌ای نشان داده و احتمال می‌دهند که تونل به نمایش گذاشته شده برای اهداف دفاعی به کار گرفته شده است و تونلی نیست که نیروهای مقاومت را به یکی از مراکز نظامی ارتش رژیم صهیونیستی منتقل کند.
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
سایت اینترنتی القسام نیز در گزارش خود ضمن اشاره این دوره‌های آموزشی تأکید کرد که دوره‌های طلائع التحریر در مرحله اول ویژه بزرگسالان بود و در مرحله دوم نیز نوجوانان و جوانان را شامل خواهد شد.
 
این سایت اینترنتی با اشاره به اینکه آموزش‌های ارائه شده در این دوره‌ها شامل مهارت‌های نظامی و تیراندازی و دفاع مدنی بعلاوه داستان‌های پندآمیز و نمونه‌های از قهرمانی‌های مقاومت بود، تشکیل این دوره‌ها را با هدف ریشه‌دار کردن جهاد در مسیر آزادی خواه و ایجاد ارزش‌های اسلامی و آماده‌سازی برای پیروزی احتمالی آینده و آزادسازی تمام فلسطین اذن الهی دانست.  
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
سابقه دوره های طلائع التحریر
دومین‌ دوره از مجموعه‌های آموزشی طلائع التحریر در جولای سال گذشته برگزار شد، در این دوره نیز حدود 25 هزار داوطلب در گروه‌های مختلف سنی بین 15 تا 60 سال شرکت کرده بودند. هدف از دوره دوم آماده سازی نسل آزادیبخش فلسطین از میان جوانان فلسطینی در ابعاد جسمی و روانی و رفتاری و ایجاد کادر آموزش دیده و شایسته اعلام شد که بتواند نقش مورد نظر خود را در درگیری برای آزادسازی فلسطین ایفا کند.
 
شش ماه قبل از این تاریخ، اولین دوره از مجموعه آموزش‌های موسوم به طلائع التحریر در ژانویه سال گذشته میلادی (بهمن 1393) برگزار شد، نیروهای مقاومت در آن دوره تمرکز ویژه‌ای بر روی کودکان و نوجوانان داشته و آموزش‌های لازم را به آنها برای مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها و آزادسازی اراضی مقدس فلسطین ارائه دادند. ساختار کلی دوره‌های آموزشی حماس در هر سه مجموعه مشابه یکدیگر بوده و تغییر اساسی در آن دیده نمی‌شود.  
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
نمایشگاه و آموزشگاه نظامی بزرگ حماس در نوار غزه 
 
تنها تغییر قابل توجه اینکه اولین دوره از مجموعه‌های آموزشی حماس بین گروه‌های سنی 15 تا 21 سال برگزار شد که هسته گروه‌های آزادسازی آینده فلسطین را تشکیل می‌دهند. اما در دو دوره جدید ، گروه‌های سنی بالاتر نیز در سایه اقبال گسترده مردمی در آموزش ها حضور دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    2 0
    فقط سرشان در سوریه پیدا نشود تاکنون بیش از ۵۰۰۰فلسطینی درسوریه علیه اسد جهاد می کنند
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    حماس از عربستان در حمله به یمن حمایت کرده
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 1
    حتما هزینه برگذاری رو ایران داده دیگه...
  • صداقت ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    همه فلسطینیان باید مسلح باشند، همانند یمن
  • حسین ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    آفرین بر دلاوران فلسطین وغزه چشم دشمنتون کور
  • ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اینا رو باید دسته دسته برای آشنایی حرفه ای و آموزش جنگ افزار به ایران بیارن چون دیدم دارن با تفنگ پلاستیکی برای تمرین استفاده میکنن و برای اینکه با فرهنگ انقلابی هم آشنا بشن خیلی مهمه چون بعدا سر از داعش و النصره در نیارن
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    از جشن ابجو خوری مردم فلسطینم عکس بزارید خب
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    بالاخره در هر جماعتی ادم نخاله هم پیدا میشه دیگه شما برای خوباشون دعا کن
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 1
    برای همینه که جهادش مثل حزب الله لبنان برکت نداره و کشورشون ازاد نمیشه چون با خدا نیستن
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شمام که تا بحثهای انسانی میشه سریع یاد این دو ریال می افتید که ایران سرباز میخره تو اون مرز مهم یکم بزرگ شید
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    شمام بلانسبت مثل مگس رو چرک و کثافت این مردم نشستی ها! تو همین ایران خودمون کم ادم بی قید و آب شنگوله بزن داریم؟ که حالا اینو پیدا کردی در وصف این مردم بگی؟ اونم زیر خبر جهادگراشون؟!! ایول مرام بابا
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    1 0
    مشرق یاخوابی یاخودت روزدی به خواب فلسطینیهانمک خوردن نمک دان شکستن اردوگاه یرموک اردوگاه حندرات ازمراکزفتنه وتجمع تکفیریهاست اینهااگردستشون به شیعیان برسه پوست میکنن اینقدرازاینهاطرفداری نکنید حساب حزب الله جداست امااینهانمک به حروم هستن حالامیخای نظرموبذارید یانه خوددانید
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    افرین جنگ و سلاح باید برد فلسطین سوریه لبنان ؛ تا مرزها خودمون امن باشه سربلند باشی وطن من ان شالله
  • سبلا ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اینکه رشد کنند خوبه اما باید بدونیم، کلا عرب های سنی منطقه سرشون هم بره متحد مورد اطمینانی برای ما نمی شوند ، عرفات اولین روزهای انقلاب به ایران سفر کرد حسابی جیبش رو پر کرد بعد که جنگ عراق شد رفت بغل صدام و نیرو ضد ایران فرستاد، تو جنگ سوریه هم همین گونه .به نظرم اگه کشورهای ثروتمند منطقه که ادعایشان می شود دست به دست هم غزه رو مانند سنگاپور می کردند دانشگاه های بزرگ و اقتصادش رو قوی می کردند الان اسراییلی ها برای کارگری در اونجا التماس می کردند این می شد شکست تحقیرانه رژیم غاصب !
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اینا خیلیاشون ناصبی ان بیچاره...دشمنشون ماییم
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    این حرف از روی کینه عرب و عجمیه برخی اعراب ناصبی شاد اینطور باشن اما همه نیستن بعدشم ما برای خوش امد اعراب کمک نمی کنیم بلکه برای وظیفه دینی مونه نبایدخلط مبحث کرد
  • سبلا ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اتفاقا من هیچ کینه ای به عرب ها ندارم و همه جا تلاش می کنم دوستی ایجاد کنم.عزیز جان باور کن همینه تجربه جنگ عراق ،سوریه ، یمن و جنگ های تاریخی و روز جهان اینو میگه .موضوع خوشامد کسی نیست من میگم اگه .اقعا می خان دشمن را شکست بدن باید رشد کنن سنگاپ.ر رو مدل کنند .جنگ اقتصادی کنند اون عرب هایی هم که پول میدن تیم فوتبال بخرن به اینا کمک کنند که محیطی مدرن بسازن .عجم یعنی گنگ و بی ریشه ! فکر کنم درست نباشه که خودمون رو به این نام بخونیم. انگار سیاهان بخودشون بگن کاکا سیاه زنگی
  • حسین ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    داداشای گلم خودتون هم میگین حماس از عربستان حمایت کرده خود مردم غزه حماس رو قبول ندارن بعدشم اگر هم کسی بر علیه غزه شایعه پراکنی بکنه خائنه
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    ان شاأ الله بتوانند قدس (اولین قبل مسلمانان) را از صهیونیست های پاک کنند.
  • ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
    0 0
    اینقدر ترسو است هستی با آی پی آمریکایی نظر میدی، مشرق عقل داری این نظرهای نجس رو چار منتشر میکنی حالا بزار باشه ننگش براش بمونه
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
    0 0
    فونت رو درست کن مشرق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس