کد خبر 609645
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

جواد شهلایی باقری بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی اسکی در مورد انتخابات برگزارشده گفت: این انتخابات فرمایشی و به لحاظ حقیقی انتخابات باطلی به نظر می‌رسد.

به گزارش مشرق، جواد شهلایی باقری یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست فدراسیون اسکی بعد از برگزاری مجمع انتخاباتی اسکی گفت: انتخابات اسکی یک انتخابات فرمایشی بود. بحث اینکه چه کسی رای می آورد یا نمی آورد مهم نیست. این مهم است که آیین‌نامه موجود آنقدر ضعف دارد که مدیرکل یک حوزه که خودش به فدراسیون‌ اشراف دارد کاندیدا می شود بدون اینکه از سمت قبل خود استعفا بدهد. متاسفانه این مسائل در آیین‌نامه دیده نشده و این نقد و گله و حتی شکایت از معاونت محترم فنی وزارت ورزش و جوانان نیز هست و با علم به اینکه خود از دانش علمی بالایی در حوزه مدیریت برخوردار هستند و سال‌های سال معاونت فنی سازمان را بر عهده داشته‌اند، قائم مقام سازمان بوده‌اند و اکنون نیز به عنوان معاونت توسعه ورزش قهرمانی هستند نتوانسته‌اند 2 صفحه از این آیین‌نامه را اصلاح و مدون کنند که این موارد در آن رفع شده باشد.

او ادامه داد: معاون وزارت ورزش و جوانان خود باید به عنوان رییس مجمع همان‌طور که از عنوان نام ایشان دیده می شود در جهت توسعه عمل کند. مفهوم توسعه این است که باید کاری کنند که همه علاقه‌مندان به ورزش و خدمت سهم یکسانی داشته باشند تا دلزده و آرزده نشوند. وقتی که یک فرد غیرواجد شرایط که صلاحیت‌های احراز به لحاظ حضور در مسند مدیرکلی دارد و نمی‌تواند شرکت کند ولی شرکت می‌کند و تمام روسای هیات‌های استان‌ها از ایشان حمایت می‌کنند، این انتخابات دیگر معنی و مفهومی ندارد. این یک انتخابات فرمایشی است به طوری که ملاحظه کردید تمامی استان‌ها بدون استثناء به یک نفر رای دادند و این به این مفهوم است که اولا به این افراد که رای دادند توصیه شده بود و جای تاسف دارد که مدیران استان‌ها تحت امر یک نفر قرار گرفته‌اند.

شهلایی باقری ادامه داد: افراد باید بر اساس تفکر خود رای دهند ولی متاسفانه به دلایل عدیده در جامعه ما در مورد رای و انتخابات افراد به بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نرسیده‌اند تا بر اساس عقلانیت رای بدهند. آنها معمولا بر اساس فرمایش و توصیه رای می‌دهند. من امیدوارم آحاد جامعه به بلوغ سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برسند تا بر اساس تراوشات ذهنی خود در مورد دیگران قضاوت کنند.

او اضافه کرد: در مجموع این انتخابات به لحاظ حقیقی انتخابات باطلی به نظر می‌رسد. یکی از مواردی که در آیین‌نامه پیش‌بینی نشده این است که 19 نفر کاندیدا شده بودند اما 15 نفر قبل از معرفی خود انصراف می‌دهند. اینها همه پیام است و نشان دهنده این است که زمانی به عنوان کاندیدا ثبت‌نام کردند ملاحظات علمی و شایسته‌سالاری و صلاحیت‌ها را احراز نکردند و فقط به اسامی ورود کردند. به عنوان مثال رییس هیات اسکی تهران هم کاندیدا بود و هم رییس هیات اسکی تهران بود و در زمان معرفی به عنوان کاندیدا در میز کاندیدا نشسته بود و در زمان رای دادن به عنوان رییس هیات استانی تهران بود. جالب‌تر اینکه کی هم به این موضوع اعتراض نکرد. قرار نیست که تمامی موارد در آیین‌نامه منعکس شود. باید هر لحظه که احساس شد مسائل علمی، اخلاقی و فنی لغزش دارد بلافاصله تذکر و اخطار داده شود و پیشگیری شود.

جواد شهلایی سابقه فعالیت در آذربایجان به عنوان مدیر کل و رییس هیات اسکی و دبیری فدراسیون اسکی را داراست.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس