کد خبر 607720
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۴

دکتر ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در آمریکا واکنش تندی به اظهارات همتای سعودی خود نشان داد.

گروه بین الملل مشرق- دکتر ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز گذشته در حاشیه اجلاس کشورهای عضو ائتلاف مبارزه با داعش در آمریکا واکنش تندی به اظهارات همتای سعودی خود نشان داد.

تودهنی وزیر خارجه عراق به همتای سعودی+عکس

بنابر این گزارش، وی در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه آل سعود که خواستار تغییرات اساسی قانون اساسی عراق برای تغییر نظام سهمیه بندی به نفع اقلیت اهل سنت این کشور، انحلال یگان بسیج مردمی شده بود در پاسخی دندان شکن این سخنان را دخالت در امور داخلی کشورش عنوان کرده و گفت: "کشوری که حتی قانون اساسی ندارد حق اظهار نظر در رابطه با تغییرات در قانون اساسی کشور عراق با سابقه ده ها سال را ندارد. وی در ادامه عادل الجبیر را به تغییر مواضع کشورش در مورد حمایت از گروه های تکفیری دعوت کرده است. لازم به ذکر است که عربستان سعودی از زمان اشغال عراق و سقوط صدام بدست آمریکا و متحدانش حمایت های گسترده ای را از گروه های تکفیری - بعثی بعمل اورده است.

تودهنی وزیر خارجه عراق به همتای سعودی+عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    این بچه هر چی تودهنی میخوره بازهم ادم نمیشه هر چند ۱۴۰۰سال است این گونه از حیوانات ادم نشدند
  • خاورمیانه ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    "وی در واکنش به سخنان عادل الجبیر وزیر امور خارجه آل سعود که خواستار تغییرات اساسی قانون اساسی عراق برای تغییر نظام سهمیه بندی به نفع اقلیت اهل سنت این کشور، انحلال یگان بسیج مردمی شده بود" به قول یک فرد حکیمی:همه خون ریزی ها و جنگ ها در عراق برای حذف عبارت اشهد ان علیا ولی الله از اذان کانال العراقیه(کانال تلوزیونی رسمی دولت عراق)است.
  • 108 عابد ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    سلام مشرق عربستان قانون اساسی نداره؟ ضمنا الجبیر برای تغییر اقدام نکرده بشه الجبیره .
  • علي ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اين بچه با نفهمي خودش آتش بيار معركه شده ، ولي جواد آقاي ما به حاطر ساندويچي كه با كري خورده و چند قدمي در سوئيس باهش راه رفته ، حاظر نيست تو دهن اين عادله نيم وجبي بزنه . سياست هاي آمريكا تا كي ميخواد تو ايران اجرا بشه ؟ ، معلوم نيست
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    کجاش تودهنی بوده؟؟؟؟ یارو با مسالمت همون چیزهایی رو گفته که بچه قنداقی ما هم بلده.... این بابارو باید ببندن به رگبار کافر ابن کافر
  • هموطن ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    وزارت خارجه ما از آقای دکتر جعفری یاد بگیرند که چطور از عزت و شرف کشور و ملتش دفاع می کند و تازه این آقای دم به دم صحبت از برادران عربستانی و یا دوستی با آمریکا و اجرای برجامهای مزخرف 2 و 3 می زنند . فاعتبروا یا اولوا الابصار .
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    دمش گرم
  • محمد حسین ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    من نمیفهمم یعنی چی یعنی عربستان میگه عراق و سوریه قانون اساسی شون رو عوض کنن؟خب جبیر بتوچه آخه تو چی میگی تو چی کاره به مردمشون مربوطه یا تو ؟ماهم خواستار تغییر قانون اساسی عرعرستان نزولی هستیم میخوایم پادشاهی نباشه میخوایم جمهوری اسلامی باشه.یعنی اینا تو پررویی حد ندارن.
  • ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    اجلاس حامیان داعشه؟
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    عزیز افراطی این یارو جبیر شاید واسه شما گنده باشه ولی واسه ما و دکتر ظریف کبیر وزیر جمهوری اسلامی ایران در حدی نیست که اصلا بخوایم بشنویم چی میگه. همون مراد دل شما هشت سال با این و اون دهن به دهن کرد دنیا رو گرفتید بسته. دیگه اون ... رو لولو برد . اره عزیز. هنوز فیلمای حضور مرادتون در الازهر کنار ابدارچی در حال موعظه شنیدن تو نت هست یا خبردار ابستادن کنار ملک عبدالشیطان در حالیکه عبدلشیطان لم داده رو صندلیش و ابریزلنو فرا میخونه. واسه یکی این چرندیاتو تعریف کنید که تو اون هشت سال ایران نبوده باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس