کد خبر 609808
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

فرمانده کل نیروی هوایی ارتش عراق با اشاره به خلف وعده دولت آمریکا برای تحویل محموله های تسلیحاتی خریداری شده توسط این کشور از مذاکرات خود با شرکت یوروکوپتر برای خرید بالگردهای مدرن اروپایی خبر داد.

گروه جهان مشرق- فرمانده کل نیروی هوایی ارتش عراق با اشاره به خلف وعده دولت آمریکا برای تحویل محموله های تسلیحاتی خریداری شده توسط این کشور از مذاکرات خود با شرکت یوروکوپتر برای خرید بالگردهای مدرن اروپایی خبر داد. 

عراق بدنبال خرید بالگرد یوروتایگر+عکس

بنابر این گزارش، حامد المالکی تاکید کرد که عراق به شرکت فرانسوی - آلمانی یوروکاپتر پیشنهاد خرید دستکم 20 فروند بالگرد جنگی داده شده است. لازم به ذکر است که از زمان هجوم داعش در سال 2014 به عراق دولت آمریکا از تحویل تسلیحات خریداری شده این کشور خودداری کرده است. این تسلیحات شامل هواپیماهای اف 16، بالگدرهای آپاچی، توپخانه سنگین و انواع موشک می باشد. یوروکوپتر تایگر (Eurocopter Tiger) نوعی بالگرد جنگنده دوموتوره و چهارپره است که در شرکت آلمانی - فرانسوی یوروکوپتر طراحی شده و تولید می‌شود. نخستین پیش‌نمونه این هلیکوپتر در سال ۱۹۹۱ به پرواز درآمد اما به کار گیری رسمی آن در هوانیروز آلمان و فرانسه تا سال ۲۰۰۳ به طول انجامید.

عراق بدنبال خرید بالگرد یوروتایگر+عکس

این هلیکوپتر تهاجمی محصول نهایی پروژه مشترک آلمان و فرانسه در دوران جنگ سرد برای تولید یک هلیکوپتر ضدتانک کارآمد است که بتواند در برابر حمله نیروهای زمینی شوروی به اروپای غربی ایستادگی کند. به این منظور بخش‌های هلیکوپترسازی شرکت فرانسوی آئروسپاسیال و شرکت آلمانی دایملر - بنز در هم ادغام شده و یوروکوپتر را ایجاد کردند. پس از فروپاشی شوروی و پایان جنگ سرد آلمان و فرانسه تصمیم گرفتند این پروژه را برای ساخت یک هلیکوپتر جنگنده چند منظوره ادامه دهند که بتواند علاوه بر شکار تانک‌ها و زرهپوش‌های دشمن در نقش های دیگری چون پشتیبانی نزدیک هوایی از نیروهای زمینی خودی، عملیات‌های شناسایی مسلح در میدان جنگ و اسکورت بالگردهای دیگر نیز کارآمد باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
    0 1
    این بالگرد برخلاف قیافه غلط اندازش در مقابل میل 28 و میل35 و آپاچی حرفی برا گفتن نداره.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس