کد خبر 607406
تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

نیروهای پیشمرگه که حدود 100 داوطلب خارجی در آن برای مبارزه با داعش حضور دارند، یک حمله و عملیات داعش در غرب کرکوک را ناکام گذاشتند.

 به گزارش مشرق، نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) شب گذشته یک عملیات گروه تروریستی داعش در غرب کرکوک عراق را ناکام گذاشتند.

یک مسئول در نیروهای پیشمرگه، به شبکه تلویزیونی «رووداو» عراق گفت که «داعش در محور غربی کرکوک، ساعت 22 شب گذشته به ما حمله کرد... نبرد با داعش در غرب کرکوک بیش از 20 دقیقه ادامه یافت.. و نیروهای ما ضربات خسارت‌باری به داعش وارد کردند.

به گفته این مسئول که نامش فاش نشد، «داعش در محور وادی النفط در محور غربی کرکوک علیه پیشمرگه عملیات کرد» اما این عملیات آن ناکام ماند.

همزمان شبکه رووداو اعلام کرد که حدود 100 داوطلب خارجی در صفوف پیشمرگه در کرکوک با داعش مبارزه می‌کنند. این داوطلب‌ها از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، برزیل، فرانسه و سوئد هستند.

«تونی آکمن» از کشور سوئد که در دانشکده افسری درس خوانده، به روداو گفت که نوامبر 2015 (آذرماه 94) به «منطقه کردستان آمده» و مردم کرد را دوست دارد و از اینکه در صفوف پیشمرگه با داعش میجنگد،‌ افتخار می‌کند.

سرهنگ «طارق احمد» فرمانده لشگر 9، به روداو گفت که «روزانه ارتباط با داوطلبان خارجی ادامه دارد تا به صفوف پیشمرگه بپیوندند».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس