کد خبر 606250
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ارائه توضیحاتی درباره علت عدم رأی‌آوری کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 95 پرداخت و علت این امر را قانع نشدن اعضای کمیسیون درباره تسعیر نرخ ارز دانست.

به گزارش مشرق، غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره علت ردّ کلیات لایحه اصلاحیه قانون بودجه سال 1395 کل‌کشور پرداخت و اظهار داشت: بحث در کمیسیون بودجه درباره لایحه اصلاحیه بودجه واقعاً یک بحث مستوفی شد و تقریبا 4 جلسه طولانی به استماع نقطه‌نظرات مسئولان مرکز پژوهش‌ها، دولت و بانک مرکزی در این زمینه پرداختیم.

وی افزود: برداشت بنده از عدم رأی‌آوری کلیات لایحه اصلاحیه بودجه این بود که نمایندگان در ارتباط با ماده 35 این لایحه قانع نشدند، این ماده مربوط به بحث تسعیر نرخ ارز بود، خصوصاً اینکه موضوع تسعیر نرخ ارز در 2 دولت و 2 مجلس هم مطرح شده و رأی نیاورده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین گفت: اگر کلیات لایحه اصلاحیه بودجه در کمیسیون تصویب می‌شد ما اصلاحات اساسی روی لایحه انجام می‌دادیم، اما الآن که رأی نیاورده، کلاً موضوع فعلاً منتفی شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به عدم رأی‌آوری کلیات لایحه اصلاحیه بودجه 95، هم‌اکنون چند راه‌حل در این میان وجود دارد، ما گزارش کمیسیون را به هیأت رئیسه مجلس می‌دهیم، اگر دولت درخواست بررسی مجدد کلیات لایحه اصلاحیه بودجه در صحن علنی را بدهد، در پارلمان بررسی می‌شود، اگر نظر کمیسیون مبنی بر ردّ کلیات اصلاحیه بودجه در صحن علنی رأی بیاورد، که بهتر است، اگر رأی نیاورد دوباره موضوع به کمیسیون برمی‌گردد.

تاجگردون همچنین گفت: راه حل دوم این است که دولت کلاً درخواست بررسی مجدد برای این لایحه را ارائه ندهد و حالت سوم هم این است که دولت با منتقدین و کسانی که در کمیسیون نظراتی داشتند، صحبت کند و متنی را توافق کنند تا با رأی دوسوم در کمیسیون برنامه و بودجه مجددً اصلاح شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس