در سند سیاستگذاری جمهوریخواهان بار دیگر از موضوع توافق هسته‌ای اوباما با ایران انتقاد شده و برای رئیس‌جمهوری بعدی ایالات متحده الزام‌آور تلقی نشده است.

 به گزارش مشرق، در سند رسمی سیاستگذاری جمهوریخواهان در سال 2016 به مسائل مختلف در عرصه سیاست داخلی و خارجی توجه شده که نحوه نگرش این حزب به ایران به عنوان یکی از موضوعات مورد توجه آمریکا در سیاست خارجی نیز جزو این موضوعات به شمار می‌رود.

در بخشی از این سند بر لزوم اصلاح سیستم معاهدات آمریکا با دیگر کشورها ازجمله ایران اشاره شده و آمده است که رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا از رسانه‌ها به نحوی به سود خود استفاده می‌کند که توافقات صورت گرفته توسط خود را نهایی و به اتمام رسیده نشان می‌دهد.

در این سند به تغییر فضا و خطرناکتر شدن خاورمیانه بیش از هر زمان دیگری پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرده است. در این سند آمده است که روسای جمهور آمریکا با هر اختلاف نظری منافع ملی دولت آمریکا و امنیت اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهند. جمهوریخواهان مدعی هستند رئیس‌جمهور فعلی آمریکا این روند را زیرپا گذاشته و روشی را پیش گرفته است که نتیجه آن برای هر دو حزب داخلی آمریکا مخرب بوده و تنها گروه‌های تروریستی، ایران و حامیانش از آن سود می‌برند.

طبق این سند توافق با ایران برای برداشته شدن تحریم‌ها و در اختیار قرار دادن صدها میلیارد دلار پول به مقامات ایران توافقی شخصی میان رئیس‌جمهور و تیم مذاکره کننده وی است و برای رئیس‌جمهور بعدی این کشور الزام‌آور نیست.

در بخش دیگری از این سند به بی‌توجهی دولت آمریکا به همسایگان خود و بهره‌برداری دشمنان آمریکا از این موضوع اشاره شده است. به اعتقاد جمهوریخواهان اوباما اجازه داده که ونزوئلا به یک کشور حامی تروریست تبدیل شده، پایگاهی برای ایران شود که آمریکای مرکزی را تهدید می‌کند و منطقه‌ای مناسب برای فعالیت نیروهای حزب‌الله به شمار رود.

جمهوریخواهان مانند همیشه نسبت به تهدید هسته‌ای کشورهایی مانند کره شمالی که درحال حاضر یک قدرت هسته‌ای به شمار می‌ورد و همچنین ایران که بنا بر ادعای آنها در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌ای است ابراز نگرانی کرده‌اند.

در بخش دیگری از این سند نیز جمهوریخواهان با ژستی حقوق بشری نسبت به وضعیت آزادی اینترنت در کشورهایی مانند چین، کوبا و ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس