وزیر امورخارجه کشورمان گفت: به فرموده حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و ما با اتکا به قدرت مردم می‌توانیم هر توطئه‌ای علیه کشور را خنثی کنیم.

آمریکا باید بداند دوران فشار و تحمیل به سر آمده/با اتکا به قدرت مردم هر توطئه ای را خنثی می کنیم
به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در «کنگره ملی پرسش مهر 16» با قدردانی از زحمات علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در مذاکرات هسته‌ای و همچنین تشکر از فانی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: افتخار هر سه ما این است که معلم هستیم و کلاس و درس را به هر مقامی ترجیح می‌دهیم.
 
وی ادامه داد: من شخصا یک افتخار دیگر هم دارم و همه ما نیز باید این افتخار را داشته باشیم و آن این است که همه تا پایان عمر دانش‌آموز هستیم. همه ما در هر لحظه از زندگی تلاش برای آموختن، فهمیدن و درک داریم.
 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مشکل امروز دنیای ما مشکل ادراکی، نفهمیدن و عدم درک است، افزود: ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که به راحتی آن را یک دنیای جهانی شده می‌نامیم اما کمتر این درک در ما و بزرگ‌تر، مهم‌تر و خطرناک‌تر از آن در تصمیم‌گیران جهانی ایجاد شده که معنی جهانی شدن چیست.
 
ظریف خاطرنشان کرد: اولین قدم برای گفت‌وگو و ورود به هرکاری و داشتن یک مذاکره موثر شنیدن است. باید شنید و گوش کرد و باید فهمید قبل از اینکه زبان باز کرد.
 
وی با بیان اینکه شنیدن، مطالعه کردن و پرسیدن سه اقدام ضروری برای رسیدن به فهم بهتر است، عنوان کرد: این سه اقدام اکنون در جامعه آموزش و پرورش کشور در حال رشد است. خواندن، گوش کردن، فکر کردن و شجاعت برای پرسیدن مهم‌ترین اقدامات هستند.
 
* بازی با حاصل جمع صفر بی معناست
 
رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: اگر سیاستمداران و تصمیم‌گیرندگان بین‌المللی به اندازه دانش‌آموزان ایرانی شجاعت فکر کردن و اندیشیدن نسبت به آینده را داشته باشند خواهند فهمید که در جهان جهانی شده بازی با حاصل جمع صفر بی معناست. در جهان جهانی شده تحمیل بر ملت‌ها ناپایدار است و نمیتوان در کنار امنیت ناامنی، درکنار برخورداری فقر  و در کنار توسعه‌یافتگی بی‌توسعه‌گی را داشت.
 
ظریف ادامه داد: در جهان جهانی شده حتی بزرگ‌ترین قدرت نظامی جهان از ایجاد امنیت برای شهروندان خودش ناتوان است. اگر شما هم مانند ما به چهره‌های مردم آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر نگاه می‌کردید می‌دیدید قدرتی که توانسته و می‌تواند تمام دنیا را با سلاح‌های غیرانسانی هسته‌ای اش نابود کند نتوانسته برای شهروندان خود امنیت ایجاد کند.
 
* دنیا باید با ملت ایران با زبان تکریم سخن بگوید نه تهدید
 
وی تصریح کرد: با وجود هزینه‌های میلیاردی در کشورهایی همچون افغانستان هنوز آمریکایی‌ها نتوانسته‌اند این واقعیت را درک کنند که دوران فشار و تحمیل به سر آمده است، اما مردم ما این واقعیت را به آمریکایی‌ها تحمیل کردند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای اعمال شده بر مردم ایران گفت: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای نشان دادند که تحریم‌ها تاثیری نداشته و به دنیا نشان دادند که با ملت ایران نه با زبان تهدید بلکه با زیان تکریم و احترام باید صحبت کرد و در پای میز مذاکره می‌توان به نتیجه رسید نه با فشار اقتصادی و تحریم.
 
ظریف با بیان اینکه مذاکرات بر اساس واقعیت‌های صحنه جدید بین‌المللی شکل گرفت، ادامه داد: واقعیتی که در آن بازی برد باخت به باخت همه طرف‌ها می‌رسید. آمریکایی که با سلطه‌گری ادعا می‌کرد که ایران نباید حتی یک سانتریفیوژ داشته باشد و برای رسیدن به این هدف انواع تحریم‌ها را بر کشور وارد کرد، با 20 هزار سانتریفیوژ مواجه شد. آمریکایی که می‌گفت راکتور آب سنگین اراک باید نابود شود نه تنها راکتور آب سنگین را پذیرفته بلکه امروز از ایران آب سنگین می‌خرد و در بازطراحی آن حضور دارد.
 
وی افزود: در جهان جهانی شده قدرت نظامی و اقتصادی و حتی قدرت تبلیغاتی این امکان را به کسی نمی دهد که دیدگاه خود را بر دیگران تحمیل کنند.
 
وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در این منطقه سراسر آشوب ملت ایران در محیطی امن زندگی می کند، عنوان کرد: این به برکت این واقعیت است که ما عنصر اساسی قدرتمندی را شناخته ایم و آن این است که تنها قدر قدرت دنیا ذات باریتعالی است.
 
دورات تحمیل و امپراطوری ها به سر آمده است، گفت: به گفته امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و ما با اتکا به قدرت مردم می توانیم هر توطئه ای علیه کشور را خنثی کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    اجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس