کد خبر 605740
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آمریکا خیرخواه ما نیست، گفت: برخی‌ها تهمت ناروا می‌زنند، اما باید حقیقت را بگویند. به خاطر مصلحت و منافع مملکت نمی‌توانیم برخی از مسائل را بیان کنیم.

 به گزارش مشرق، علی اکبر صالحی در کنگره ملی پرسش مهر ۱۶ که در سالن اجلاس در حال برگزاری است، گفت: انقلاب ما گفتن  نه به پوچ‌گرایی و توجه انسان به فلسفه زندگی است.

وی افزود: انقلاب جمهوری اسلامی ایران، غبار را از دین زدود و دین را مجدد احیا کرد.

صالحی تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا که مدعی قدرت بلامنازع هستند، دچار مشکل شده‌اند. این کشور از نظر علم، نظام، اقتصاد، تولید کالای فرهنگی قدرتمند است و خود را صاحب فلسفه سیاسی می‌داند، اما می‌خواهد قدرت خود را به جهان نشان دهد و بر جهان سلطه پیدا کند.

آمریکا در مورد ایران دچار جهل تحلیل است

وی افزود: ایران رقیب اقتصادی، علمی، نظامی آمریکا نیست، بلکه ما رقیب ریشه‌ای از باب اندیشه و سیاست هستیم و همین موضوع یک مشکل آفریده است. آمریکا نگران است، چرا که نمی‌تواند ایران را به خوبی بشناسد و دچار جهل تحلیل شده است و ناخودآگاه خود را در چالشی مقابل ایران قرار داده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم‌ها از ابتدای ۳۷ سال پیش وجود داشت و در این ۷-۶ سال اخیر شدید شد، اما شرایط تحریم بدتر از شرایط جنگ نبود. ملت ما تسلیم نشد. دارایی‌های این ملت در زمان تحریم یک سوم شد. دلار از هزار تومان به ۳ هزار تومان رسید. مردم مشکلات را تحمل کردند و خم به ابرو نیاوردند.

وی بیان کرد: آمریکا خود به این نتیجه رسید که با ایران مذاکره کند و به جای تقابل از بستر تعامل با ایران برخورد کرد.

اینقدر ساده نیستیم که باور کنیم آمریکا خیرخواه ایران شده است

صالحی تاکید کرد: اینکه آمریکا خیرخواه ما شده است، این‌گونه نیست و ما هم آنقدر ساده نیستیم که باور کنیم این کشور خیرخواه ایران است.

وی بیان کرد: در این مذاکرات افرادی که حضور یافتند به زیبایی توانستند از حقوق ملی و حاکمیت حمایت کنند و جا دارد قدردان این عزیزان که در صدر آنان دکتر ظریف است، باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر ترویج امید در جامعه گفت: امید خود یک عنصر قدرت است. ناامیدی در قاموس اسلام نیست. کسانی که ناامید باشند، مسلمان نیستند.

وی افزود: به کسانی که تهمت‌های ناروا به توافقات هسته‌ای می‌زنند توصیه می‌کنم برای یک بار هم شده بخشی از حقیقت را بگویند. حیف که زبان و دهان ما بسته است، به خاطر مصلحت و منافع مملکت نمی‌توانیم برخی از مسائل را بگوییم. ان‌شاء‌الله زمان نشان می‌دهد که چه اتفاقی افتاده است.

صالحی ادامه داد: در سال، ۲۵ تن آب سنگین تولید می‌کنیم، در صورتی که ما در ۳۰ سال آینده ۸۰ تن آب سنگین نیاز داریم و فروش آب سنگین یک افتخار است؛ چرا که تولیدات زیادی داریم، اما هنگامی که می‌فروشیم اعتراض بعضی‌ها بالا می‌رود.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: پس از توافق هسته‌ای در برخی از امور سرعت گرفته‌ایم. اگر برجام نبود نمی‌توانستیم کاری کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس