رفتار ارتش و دولت هند در برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی با مسلمانان کشمیر محکوم است و طبعاً ما از این زاویه این اقدامات را محکوم می کنیم. ولی باید مراقب باشیم با هیجان زدگی وضع را براى شیعیان هند دشوار نکنیم. شیعیان هند که حدود 35 میلیون نفر هستند علیه حکومت مرکزی هند اقدام مسلحانه نکرده است.

به گزارش مشرق، وحید یامین پور درباره وقایع این روزها در کشمیر در اینستاگرام نوشت:

در این چند روز مورد اعتراض قرار گرفتم که چرا در مورد کشمیر چیزی نمی نویسم و چرا اساساً جمهوری اسلامی در خصوص کشتار شیعیان کشمیر ساکت است. در این مورد نکاتی را عرض می کنم:

اولا: منازعه کشمیر برخلاف تبلیغاتی که شده از جنس "شیعه کشی" نیست. بلکه طرف درگیر گروهی جدایی طلب غالبا سنی هستند و ارتباطی هم با آرمان انقلاب اسلامی ندارند و حتی شنیده شده گرایشهای تکفیری دارند.(البته برای ما شیعه و سنی فرقی ندارد هرچند حساب تکفیری ها جداست)

ثانیا: شیطنت های پاکستان در تحریک این درگیری ها نشان می دهد که نباید صرفا این پدیده را نهضتی مذهبی تلقی کرد بلکه منازعه از نوع اقدام علیه استقلال و تمامیت ارضی هند است و طبیعی است که جمهوری اسلامی به استقلال و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله هند احترام می گذارد و حق دخالت ندارد. حمایت ما از فلسطین هم از باب حمایت از حق استقلال آنهاست و حمایت از شیعیان بحرین حمایت از آزادی مذهبی و رعایت حقوق آنهاست و در هیچ موردی ایران از جدایی طلبان حمایت نکرده است.

ثالثاً: البته رفتار ارتش و دولت هند در برخورد خشونت آمیز و غیر انسانی با مسلمانان کشمیر محکوم است و طبعاً ما از این زاویه این اقدامات را محکوم می کنیم. ولی باید مراقب باشیم با هیجان زدگی وضع را براى شیعیان هند دشوار نکنیم. شیعیان هند که حدود 35 میلیون نفر هستند علیه حکومت مرکزی هند اقدام مسلحانه نکرده است.
 
پ ن: متن فوق را پس از تحقیق و گفتگو با برخی محققین حوزه هند منتشر کردم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    چه تحلیل عجیبی مسلمان جدایی طلب، مسلمان تکفیری، استقلال، آزادی مذهبی، مسلمان شیعه، مسلمان سنی و... اصلا خودت فهمیدی چی گفتی
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    این رو به دلواپسان بگوییدش که حتی پای صهیونیسم جهانی رو به کشمیر! باز کرده‌اند
  • خان محمد علی آقا ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    امیدوارم راست باشه
  • امیر ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    معمولا جوسازی های رسانه ها و فضای مجازی و شایعه ها و غیره در این مسائل زیاده... بنده هم در حال حاضر نمیتونم موضع گیری مشخصی داشته باشم...
  • مسافر ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    چ خوب شد این مطلبو گذاشتین مرسی
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    کاملا درسته
  • سید جواد ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    در تایید مطلب فوق باید شرایط چچن را به خاطر بیاوریم که ما تصور می کردیم گروهی مسلمان مظلوم هستند که تحت استعمار روسیه قرار دارند و بعدا دیدیم که چگونه وحشی ترین تکفیری ها از آنجا به سوریه صادر شدند. در مورد کشمیر هم باید بگوییم در حالی که در همه هند شیعیان برای برگزاری مراسم عاشورا آزاد بودند دولت ایالتی کشمیر که منتخب اکثریت سنی این منطقه است سال گذشته این مراسم را در کشمیر ممنوع کرده بود!
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    شما متوجه نشدی
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    البته قدرت هندوستان هم در موضع گیری ها کاملا بی تاثیره!!!
  • ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    چند چندی برادر؟
  • کشمیر(ایران صغیر) ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    صهیونیزم حداقل دو دهه است که در کشمیر اعم از بخش پاکستان یا هندوستان جولان می دهد. و قطعاً ، بخشی از شورش های اخیر از کانال پاکستان در قبال تعهد تامین گازشان از سوی قطر میباشد.
  • محسن ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    بهتره آقای یامین پور تصاویر و فیلم های مسلمانان کشمیر را ببیند که با سربند لبیک یاخامنه ای و دادن شعارهای الله اکبر خامنه ای رهبر در حال قیام کردن هستند، بعدش اون ها رو متهم به تکفیری بودن کنه...
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    حالا باز خوبه که ایشان مسلمانان کشمیر را دید و نظرش را بیان کرد ولی اصلاح طلبان که فقط در چین دنبال مسلمانان میگردند!!!
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    بله چون فعلا مبارزه با اسرائیل در اولویته و توان مبارزه و صدور انقلاب را به چندین نقطه نداریم خصوصا با این وضع تورم و انتخابات پیش رو
  • حسین ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    جناب دکتر یامین پور در این نکته باید دقت کرد که تقسیم هندوستان به هند و پاکستان مسلمان بر اساس قطعنامه های مورد پذیرش آن دولتها بوده و نمیشه با عمل نکرده به اونا مردم در اسارت گاوپرستان رو جدائی طلب نامید. اما دقت در این قضیه در حال حاضر باید صورت بگیره .پاکستان بدلیل دوری از ایران و ایجاد مشکلات متنوع و تهدیدو غیره بدش نمیاد جلوی نزدیکی هند به ایران سنگ اندازی کنه و مسئله رو شیعه کشی نشون بده در کشمیر. مگر در خود پاکستان تا کنون هزاران شیعه توسط تکفیریهای طالبان پاکستان کشته نشدن.الان باید ایران برعکس پاکستان اول مسلمین وشیعیانو آروم کنه بعد پوزه پاکستان بزمین بخوره و بااین روش حقوقی رو از دولت هند در رابطه با کشمیر صحبت کنه.قطعا این راه صوابه و نتیجه میده نه کشتوکشتار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس