با روایت مشرق از اخبار گوشه و کنار ورزش همراه شوید.

تشریفات نجومی کاروان المپیک در سواحل ریو/ غارت باشگاه صنعتی توسط یک دلال‌/ سوء مدیریت فدراسیون کشتی و رفتار عجیب نمایندگان/ پشت پرده افتضاح در مراسم قرعه کشی لیگ برتر
سرویس ورزش مشرق - در شرایطی که ورزش کشور خود را مهیای رقابت‌های المپیک می‌کند، در گوشه و کنار اخباری شنیده می‌شود که فراتر از روایت‌های رسمی است و شنیدن آن جالب.

* در شرایطی که 15 مرداد ماه بازی های المپیک به میزبانی ریو به صورت رسمی شروع می شود، اخباری از وضعیت کاروان کشورمان به گوش می‌رسد. این اخبار حکایت از هزینه‌کردهای قابل توجه و تجملاتی است که در تاریخ ورزش کشورمان کم سابقه بوده است. همین نیز موجب شده تا در وضعیتی که کشور با اقتصاد مقاومتی به پیش می‌رود، مخارج قابل تاملی به بیت المال تحمیل شود که عموما نیز مربوط به تشریفات و تجملاتی این سفر است. برخلاف انتظارات، مدیریت کمیته تن به این مخارج داده  است. مشرق با توجه به تداوم این روند، در روزهای آینده اطلاعات بیشتری از این اصراف بیت‌المال را منتشر خواهد کرد.

* یک باشگاه صنعتی که در استحاله برخی دلالان و جادوگران است و سرمربی آن نیز مدعی فوتبال پاک، قراردادی بیش از یک میلیارد تومانی با بازیکنی خارجی امضا کرده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد این بازیکن مبلغی معادل 250 میلیون تومان از قرارداد را دریافت کرده و مابقی به یک دلال که در باشگاه سمتی نیز دارد و دلال مربی رسیده است. در حقیقت، رقمی حدود یک میلیارد در باشگاه به غارت رفته است. جالب این است که این جریان دلالی و فساد مورد حمایت مدیرعامل کارخانه صنعتی نیز قرار دارد.

* یک مجری تلویزیونی که به یک باره در یکی از برنامه های فوتبالی دیده شد، پشت پرده برنامه قرعه کشی لیگ برتر بوده است. وی قراردادی چند ده میلیونی با سازمان لیگ برای چند کار ابتدایی و ساده منعقد کرده بود که درباره آن ابهام هایی وجود دارد. وی از نزدیکان مجری جنجالی برنامه‌های فوتبالی است و همین نیز این قرارداد غیرمتعارف را با انتقاداتی جدی مواجه کرده است. البته، در اجرا نیز قرعه کشی لیگ برتر به بدترین شکل برگزار شد. رسانه ملی باید در این زمینه نظارتی بیشتر داشته باشد تا چنین اشخاصی، در سایه برخی شرایط، چنین رفتارها و اقداماتی نداشته باشند که شائبه برانگیز است.

* یک رئیس فدراسیون که هیاهوی رسانه‌ای زیادی هم دارد، آنقدر در تشریفات و تجملات مربوط به مجموعه خود زیاده روی داشته که انتقاد همگان را باعث شده است. وی هزینه‌های هنگفتی برای سفرهای پرشمار خارجی خود صرف می کند که نشانی از یک مدیریت غیرمتعهد به بیت المال و در فدراسیونی است که با میلیاردها تومان بدهی روبروست و نظارت بیشتر وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد.

* رفتار محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در مقابله با ریخت و پاش و تشریفات بیهوده، تحسین بسیاری را برانگیخته است. او عرف‌های رایج سیاسیون را به کناری نهاده و در بسیاری از موارد مانند شهروندان عادی زندگی می‌کند. او حتی بسیاری از تشریفات مربوط به جایگاه وزیر ورزش و جوانان را که واقعا تجملاتی و بیهوده است، به کناری نهاده. به جرات می‌توان اذعان داشت که وی در زمره معدود مدیران دستگاه ورزش کشور، چه در رده وزارتی و چه فدراسیونی است که نمونه ای از ساده ریستی و مردمی بودن است. اگرچه این رفتار تحسین برانگیز از سوی دیگر مسئولان ورزش رعایت نمی شود؛ اما در جای خود قابل تقدیر است.

* با توجه به حضور مدافعان حرم در دفاع از حریم ولایت و اهل بیت (ع) در کشورهای منطقه، شاهد بازگشت شماری از این دلاور مردان در قالب جانبازان هستیم. این موضوع موجب شده تا فدراسیون جانبازان و معلولین اقدام به راه اندازی کمیته برای جانبازان مدافع حرم کند تا آنها در این حوزه نیز فعالیت داشته باشند. این موضوع می تواند نفسی تازه را به ورزش جانبازان دهد و البته، حاکی از توجه این فدراسیون به تحولات کشور است. امید می رود اضافه شدن این جانبازان به جمعیت ورزشکاران تحت نظر این فدراسیون، زمینه توسعه زیرساختارها و موقعیت ها را فراهم کند.

* حضور عبدی افتخاری، مدیرکل دفتر نظارت و برنامه‌ریزی ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در انتخابات فدراسیون اسکی انتقاداتی را به همراه داشته است. وی که دارای سمتی رسمی در وزارت ورزش است، شائبه دخالت این مجموعه در انتخابات را مطرح کرده است. برخی تغییرات در مجمع انتخاباتی نیز این ابهام را ایجاد کرده که برخی جریان‌ها در وزارت ورزش به دنبال مهندسی این فرآیند هستند تا گزینه آنها به کرسی ریاست برسد. این فدراسیون به مدت سه دهه در انحصار برخی گروه‌ها بود که موجب عقب ماندگی عجیب اسکی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    کلا همه تو عشق و حالن تو ورزش
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    فوتبال ما افتاده دست امثال كي روشي پور و دوستان از زمانيكه اين شوي تلويزيوني شروع شده فوتبال ما پله هاي پسرفت رو يكي پس از ديگري طي كرده.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    من نمیدونم بعضی از ورزشکاران با هزینه شخصی میرن مسابقات میگن فدراسیون پول نداره بعضیها ریخت و پاش می کنن اقتصاد مقاومتی هم که مظلوم واقع شده و کسی بهش اعتنا نمیکنه نمیدونم چی بگم.
  • م ج ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    من با يك حساب سرانگشتي بهتون ثابت مي كنم اگر پولي كه در سال به كي روش مي دن بدن به من من تيم را تو گروه چها تيمي چهارم مي كنم وبا نتايج بهتر.
  • عاطفه ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    من شخصا مشکلی برای هزینه فرهنگی ورزشی هر چقدر زیاد باشه نمیبینم. اگه نصف پولای دزدی رو صرف ورزش کنن تو المپیک جزو 5 تای اول میشیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس