کد خبر 605156
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

با تلاش شبانه روزی مهندسان و پیمانکاران ستاد بازسازی عتبات عالیات پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی و شهر قدیم نجف به اتمام رسید.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، ما شاءالله بختیاری مدیر پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی با اعلام این خبر گفت: پروژه تامین آب حرم مطهر امیرالمومنین(ع) و شهر قدیم نجف(اطراف حرم)، پیشکشی دیگری از ایرانیان به آستان مطهر علوی است که به‌منظور رفاه حال زائران و مجاوران اجرا شده است.
طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس
 وی با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری و پوشش مناطق حفاری شده به اتمام رسیده است افزود: براساس این پروژه، آب از مخزن اصلی شهر نجف در فاصله 5 کیلومتری در لوله‌های با قطر یکهزار میلیمتر به سمت حرم مطهر امام علی(ع) و منطقه اطراف آن منتقل می‌شود.

 

طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس
بختیاری با بیان اینکه میزان آب ورودی(db) این سیستم،  3هزارمترمکعب در ساعت است، اظهار کرد: از این میزان 50درصد برای مصارف منطقه شهر قدیم نجف و 50 درصد دیگر برای تامین آب صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است.

 طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس

وی با بیان اینکه در مرحله لوله‌گذاری بدلیل وجود تاسیسات زیرساخت شهری و عبور قسمتی از لوله‌گذاری از منطقه وادی السلام با مشکلات فنی بسیاری روبرو بودیم گفت: پس از اتمام عملیات لوله‌گذاری، مناطق حفاری شده به بهترین شکل ترمیم، بازسازی و سنگ فرش شد.

 

طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس
وی با بیان اینکه طراحی این پروژه به‌دست مهندسان و کارشناسان ستاد بازسازی عتبات عالیات صورت گرفته است افزود: کارشناسان شرکت آب و فاضلاب تهران نقش اصلی را در اجرای عملیات لوله‌گذاری داشتند.

 

طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس

 بختیاری با بیان اینکه تولیت حرم مطهر علوی چند بار از  مراحل مختلف اجرای طرح بازدید کرده است گفت: پروژه آبرسانی به حرم مطهر علوی به موتورخانه مخزن اصلی شهر نجف متصل شده و آماده بهره‌برداری است.
 
 
طرح آبرسانی به نجف اشرف پایان یافت +عکس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • گمنام ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    0 0
    ميگم روستاها و شهرهاي خودمون اب دارند طرح اب تصفيه شهر اهواز به كجا رسيد
  • داغترازآش ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    0 0
    راستی طرح آب تصفیه آبادان و خرمشهر یا نه سیستان و بلوچستان به کجا رسید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس