کد خبر 605151
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰

به دنبال شهادت سردار شهید علیرضا عاصمی فرمانده تخریب قرارگاه­ های خاتم ­الانبیاء، نجف و کربلا در سال 1365، پرویز فتاح رئیس وقت ستاد تیپ 55 ویژه پاسداران با صدور نامه­‌ای شهادت این سردار نام­‌آور سپاه اسلام را به معراج شهدای باختران اعلام کرد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار شهید علیرضا عاصمی در سال ۱۳۴۱ در کاشمر دیده به جهان گشود و سرانجام در ۱۳ دی ماه ۱۳۶۵ در باختران به شهادت رسید.

علیرضا عاصمی که بیش از 72 ماه در اکثر عملیات‌ها با مسئولیت‌های مختلف از خط‌شکن تا فرمانده ایفای نقش کرده است، دارای تخصص در گروه تخریب بوده و با چاپ کتاب‌هایی در زمینه جنگ و خنثی کردن مین و انفجار و... در زمینه آموزش همرزمانش گام‌هایی به یادماندنی برداشته است. سردار شهید علیرضا عاصمی فرماندهی تخریب قرارگاه‌های خاتم کربلا و نجف را بر عهده داشت.

شهید عاصمی سرانجام در 13 دی ماه 1365 در سن 24 سالگی و در حالی که عضو شورای فرماندهی و مسئول گردان تخریب تیپ ویژه پاسداران بود به همراه همرزمانش در حال خنثی‌سازی بمب‌های فرو ریخته شده توسط هواپیماهای متجاوز عراقی در باختران به شهادت رسید. پیکر او در کنار آرامگاه شهید مدرس در جوار مزار برادر شهیدش در کاشمر آرمیده است.

به دنبال شهادت این سردار دلاور در سال 1365، پرویز فتاح رئیس وقت ستاد تیپ 55 ویژه پاسداران با صدور نامه‌­ای شهادت این فرمانده نام­‌آور سپاه اسلام را به معراج شهدا در باختران اعلام کرد؛ که برای اطلاع علاقه‌مندان به تحقیق و پژوهش در زمینه دفاع مقدس، تصویر این سند آورده شده است.

گواهی اعلام شهادت سردار عاصمی + سند
منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    شهدا شرمنده ایم.به راستی ما پس از شهدا چه کردیم؟
  • ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
    1 0
    صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس