کد خبر 604556
تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

کمیته حقیقت یاب درباره حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مصر در آبهای دریای مدیترانه، وقوع آتش سوزی مهیب در داخل هواپیما پیش از سقوط آن را تائید کرد.

 به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته حقیقت یاب درباره حادثه سقوط هواپیمای مصری در آبهای دریای مدیترانه اعلام کرد که فایل صوتی ضبط شده در کابین خلبان وقوع آتش سوزی در این هواپیما در لحظات آخر پیش از سقوط را نشان می دهد.

پیش از این در بررسی اطلاعات بدست آمده از این هواپیما مشخص شد که آتش سوزی و دود مهیبی در سرویس بهداشتی و اتاق سیستم های الکترونیکی هواپیما رخ داده است و علاوه بر آن آثار بر جای مانده از دماغه هواپیما بیانگر آن است که در معرض حرارت بسیار بالا قرار گرفته است.

برخی منابع کمیته یاد شده عنوان کردند که صدای ضبط شده نشاندهنده تلاش برای خاموش کردن آتش سوزی در هواپیما پیش از سقوط آن است.

این کمیته همچنین اعلام کرد که تعیین علت و مکان آغاز این آتش سوزی واقعا زود است.
هواپیمای ایرباص ای 320 مصر که در روز 19 ماه می از پاریس به مقصد قاهره در حال پرواز بود در شرق دریای مدیترانه سقوط کرد و تمامی مسافران و خدمه هواپیما (66 نفر) همگی کشته شدند و هنوز علت سقوط این هواپیما مشخص نشده است.

پیش از این یک روزنامه مصری نوشت که بررسی های انجام شده نشان می دهد که هواپیمای مسافربری مصر به احتمال زیاد توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته است.

روزنامه المصری الیوم نوشت که اظهارات رسمی مسئولان یونانی درباره حادثه سقوط هواپیمای مصری و جزئیات آن، موضوع تمرینات نظامی که اسرائیل در جنوب جزیره کریت یونان آغاز کرده، نادیده گرفته است.

این روزنامه افزود: مانورهای هوایی رژیم صهیونیستی از 18 ماه می در جنوب جزیره کریت تا شمال لیبی آغاز شد و تا 6 ژوئن ادامه داشت.

روزنامه مذکور نوشت که نقشه منطقه مانور نشان می دهد که مسیر حرکت هواپیمای مصری در این منطقه بوده و این مانورها بر اساس جدول ناوبری هوایی همزمان با ورود هواپیمای مصری به حریم هوایی یونان آغاز شده و 27 دقیقه بعد از آغاز مانور، هواپیما مفقود شده است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس