فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ در مراسم رونمايي از «بي‌قرار» و «ماهي‌ها دلتنگ نمي‌شوند» از سختي‌ها عمليات رمضان سخن گفت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نشست رونمايي دو كتاب با عناوين «ماهي‌ها دلتنگ نمي‌شوند» و «بي‌قرار» با حضور جمعي از پيشكسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌هاي شهدا در مركز تبادل كتاب تهران برگزار شد.

در اين نشست سردار محسن كاظميني فرمانده سپاه تهران در سخناني ضمن گراميداشت سالروز عمليات رمضان در سخناني گفت:‌آن زمان هوا گرم بود و از زمين آتش مي‌باريد. مراحل اين عمليات حدود 12 روز به طول انجاميد و بسيار دشوار بود چرا كه رزمندگان توان الحاق با يكديگر را نداشتند. آن زمان حاج احمد نيز نبود و فرماندهي را حاج همت انجام مي‌داد. شهيد دستواره،شهيد چراغي و شهيد كريمي نيز به كمك همت آمده بودند تا تنها نباشد و جاي خالي احمد را برايش پر كنند.

وي در بخش ديگر سخنان خود گفت: جبهه مقاومت مي‌طلبد كه نويسندگان و هنرمندان نسبت به ثبت و بيان آن اقدام كنند . خوشبختانه هم اكنون اين مهم انجام مي‌شود ما نيز در تلاشيم كه فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به جامعه منتقل كنيم.

كاظميني با اشاره به ترجمه كتاب‌هاي دفاع مقدس به زبان‌هاي ديگر افزود:‌خوشبختانه خارجي‌ها نيز از اين كتاب‌ها استقبال كرده‌اند و تشنه معارف دفاع مقدس هستند. براي همين كتاب‌ها و آثار ديگري را به زبان‌هاي مختلف در دست ترجمه داريم. برنامه ما تا پايان سال اين است كه نسبت به سال گذشته دو برابر افزايش رونمايي از كتاب داشته باشيم . در ماه‌هاي آينده حدود هشت جلد كتاب ديگر رونمايي خواهد شد.

روايت سردار كاظميني از عمليات رمضان
فرمانده سپاه تهران با اشاره به فيلم ايستاده در غبار گفت: انتظار مي‌رفت كه مردم از اين فيلم استفاده كنند. هم‌چنين انتظار مي‌رفت كه تهراني‌ها بيشتر از ساير استان‌ها مخاطب اين فيلم باشند اما اين چنين نشد. اين در حالي است كه حاج احمد بسيار شجاع، ايثارگر و فداكار بود و لحظه‌اي را غافل نمي‌شد كه دشمن بخواهد بر ما غلبه كند.

در بخش ديگر اين مراسم پيرهادي عضو شوراي شهر تهران در سخنان كوتاهي گفت: شهدا تاجران خوبي هستند . آن‌ها براي به دست آوردن آخرت همه دنيايشان را مي‌دهند و در اين راه ذوب مي‌شوند. اكنون كه اسلام افراطي و تفريطي كه نمادشان آل سعود و تركيه است در مقابل اسلام ناب قرار گرفته‌اند تا مانع آن شود ما بايد قدردان شهداي مدافع حرم باشيم چرا كه آن‌ها امنيت ما را رقم زده‌اند.

در ادامه اين نشست مهدي كاسي از مدافعان حرم در سخناني يادآور شد: اينكه ما معطل پايان يك واقعه براي نقل آن نشده‌ايم نشان از بلوغ اين اتفاق دارد. اين خوب است كه پيش از ختم قائله سوريه كتابي در رابطه با شهداي آن نوشته شده است. امروز ما نسل سومي‌ها به تجربه رزم حقيقي رسيده‌ايم.

احسان احمدي نويسنده كتاب بي‌قرار كه به زندگينامه شهيد حامد كوچك‌زاده اختصاص دارد در اين نشست گفت:هنوز ناگفته‌هاي بسياري در رابطه با شهدا داريم. حامد يكي از اين شهدا است كه براي شهادت پر مي‌زد. او از بچه‌هاي انقلابي بود و در راه انقلاب جانش را داد.

در بخش ديگر اين نشست،اعظم پشت‌مشهدي نويسنده «كتاب ماهي‌ها دلتنگ نمي‌شوند»،گفت:‌اين كتاب به زندگي سردار شهيد احمد دين‌دار فرمانده يگان دريايي لشكر 27 اختصاص دارد ما با بخش‌هايي از رشادت اين فرمانده در فيلم اخراجي‌ها آشنا هستيم. نقش اين شهيد را آقاي امين حيايي در اخراجي‌ها بازي كرده است و مربوط به اين بخش از فيلم مي‌شود كه در حلبچه ماسك‌اش را از صورت خودش برمي‌دارد و به صورت دخترك مي‌گذارد در حقيقت كاري است كه اين شهيد در آن زمان انجام داده است.

در پايان اين مراسم از نويسندگان و محققان كتاب‌هاي ماهي دلتنگ نمي‌شوند و بي‌قرار كه موسسه نشر 27 بعثت آن‌ها را به چاپ رسانده است تقدير شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس