شرکت دولتی پرحاشيه صنایع ملی مس، برای 5 عضو هیئت مدیره خود که نام معاون نعمت‌زاده نیز در میان آنان به چشم می‌خورد، 750 میلیون تومان پاداش سالانه در نظر گرفت.

سرویس اقتصاد مشرق - شرکت دولتی صنایع ملی مس، برای 5 عضو هیئت مدیره خود که نام معاون نعمت‌زاده نیز در میان آنان به چشم می‌خورد، 750 میلیون تومان پاداش سالانه در نظر گرفت.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس برای سال مالی 1394، یکشنبه 20 تیرماه امسال برگزار شد.

اکثر سهام شرکت ملی مس، به طور مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دولت قرار دارد. سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران 12 درصد سهام شرکت ملی مس را در اختیار دارد.

ابهام در سهم معاون نعمت‌زاده از پاداش 750 میلیون تومانی

مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران، شخصا نمایندگی این سازمان در هیئت مدیره شرکت ملی مس را بر عهده دارد و اتفاقا رئیس هیئت مدیره آن هم شده است.

حتی اگر ریاست هم‌زمان کرباسیان بر هیئت مدیره شرکت ملی مس و سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ایمیدرو)، مصداق دوشغله بودن مدیران دولتی نباشد، انتظار می‌رفت کرباسیان فرد دیگری را به عنوان نماینده ایمیدرو در هیئت مدیره شرکت ملی مس معرفی می‌کرد، نه اینکه شخصا در آن حضور پیدا کند. ناگفته نماند کرباسیان عضو هیئت مدیره شرکت فولاد مبارکه هم هست.  

ابهام در سهم معاون نعمت‌زاده از پاداش 750 میلیون تومانی

بر اساس تصمیمات مجمع عمومی شرکت ملی مس، پاداش سالانه هیئت مدیره 5 نفره آن برای سال 94 رقم 750 میلیون تومان و حق حضور اعضای هیئت مدیره در جلسات، ماهانه 750 هزار تومان تعیین شده است.
 
لحاظ کردن رقم 750 میلیون تومانی برای پاداش هیئت مدیره شرکت ملی مس در سال 94 در حالی است که ارزش سهام این شرکت در بورس در سال گذشته روند نزولی داشت. ارزش بازار شرکت ملی مس در بورس هم کاهش یافت. قیمت سهام شرکت ملی مس نسبت به روزهای اوج آن در سال 1389، تقریبا یک هفتم شده است.

ابهام در سهم معاون نعمت‌زاده از پاداش 750 میلیون تومانی

ضروری است آقای کرباسیان شفاف‌سازی کند که از 750 میلیون تومان پاداش هیئت مدیره شرکت ملی مس، چه مقدار به سهامدار حقوقی (ایمیدرو) و چه مقدار به نماینده ایمیدرو یعنی خود او رسیده است.


*** پس از انتشار گزارش مشرق، شرکت ملی مس ایران جوابیه‌ای ارسال کرده که تصویر آن به همراه توضیح مشرق در ادامه آمده است:

ابهام در سهم معاون نعمت‌زاده از پاداش 750 میلیون تومانی +سند

- در پاسخ به بند نخست، لازم به ذکر است اطلاعات و گزارش فوق مستند به اطلاعات موجود در سامانه‌های اطلاع‌رسانی که در دسترس عموم قرار دارد بوده و موارد منتشر شده مستند به گزارش‌های خود شرکت مس ایران است. لذا گزاره «عدم واقعیت»، صحت اسناد منتشرشده از سوی شرکت مس را زیر سؤال می‌برد.

- در مورد مصوبه پاداش 750 میلیونی در متن گزارش نیز به استناد جداول منتشر شده در سامانه‌ رسمی اطلاع‌رسانی، به صراحت عنوان "پاداش هیئت مدیره" ذکر شده که مشرق نیز همان را ملاک قرار داده است. لذا محل واریز این پاداش در این جا موضوع بحث نبوده است و اختصاص این این پاداش به هیئت  مدیره یک شرکت با روند نزولی ارزش سهام محل سؤال قرار گرفته است.

- همچنین استناد جوابیه فوق در مورد اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت درست بوده اما اسناد کناره‌گیری جناب کرباسیان از هیئت مدیره شرکت مس تا کنون به دست ما نرسیده است.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    آمار دزدهای یقه سفید رو به افزایش است
  • علی ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    شرکتی که ورشکسته هست چطور چنین پولهارو بذل وبخشش میکند.من خودم سهامدار شرکتم سه ساله سود ندادند
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    خدا ورش داره هر چه رانتخوار در صنایع مس و خودرو و نفت و دارو
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    کاش من هم مدیر دولتی بودم
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    یارانه ها کی زیاد میشه؟
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    کم تر از یه سال مونده
  • دامغانی ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    حق هرجلسه معادل یکماه حقوق یه کارگر.عجب عدالتی دارن.اینا خداروبنده نیستند(غارتگران بیت المال)
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
    0 0
    باریک مشرق با این گزراش ها
  • یک ایرانی ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
    0 0
    سلام بنظرمن بهتراست لیست مدیرانی را انتشار دهید که حقوق متعارف می گیرند ایا چینین مدیران هستند چون خود دولت گیج شده از رقم حقوق انها بالا می برد باز باید در بخشنامه دیگر سقف رابالا تر ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس