کد خبر 603091
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

دولت آلمان در قالب سیاست امنیتی جدید می‌خواهد نقش فعالانه تری را در دنیا ایفا کرده و از ارتش آلمان برای مقابله با تروریسم در داخل استفاده کند.

به گزارش مشرق به نقل از نشریه "دی سایت"، دولت آلمان سیاست امنیتی خود را از نو تنظیم می کند. کابینه آلمان درباره یک برنامه جدید موسوم به کتاب سفید جدید تصمیم گیری می کند که نقش فعالانه تر آلمان در دنیا را پیش بینی می کند.
 
در این برنامه جدید آمده است که افق سیاست امنیت آلمان جهانی است.
 
بر اساس تصمیمات جدید همچنین پیش بینی شده است که در آینده از جمله عملیات ارتش آلمان در داخل کشور به منظور مبارزه با ترور انجام گیرد. برای این منظور نیازی به تغییر قانون اساسی آلمان نیست. وزارت امور خارجه و وزارت دفاع در این راستا با هم توافق کرده اند.
 
یکی دیگر از برنامه های جدید دولت آلمان این است که ارتش آلمان به روی دیگر شهروندان اتحادیه اروپا باز می شود. تا به حال تنها شهروندان آلمانی اجازه داشتند در ارتش آلمان به عنوان سرباز فعالیت کنند.
 
همچنین مناسبات با روسیه در این طرح جدید سیاست امنیتی آلمان مورد توجه قرار گرفته است. در کتاب سفید جدید آمده است که بدون تغییر رویکرد اساسی البته روسیه در آینده قابل پیش بینی یک چالش برای امنیت در قاره ما خواهد بود. در طولانی مدت البته ناتو به هدف یک شراکت استراتژیک با این کشور پایبند خواهد بود. با این حال تا اطلاع ثانوی تعامل با روسیه البته به یک رویکرد دوگانه نیاز دارد؛ این رویکرد شامل بازدارنگی معتبر و شایستگی دفاعی و همچنین آمادگی برای مذاکره خواهد بود.
 
در انتشار آخرین کتاب سفید در سال 2006 روسیه همچنان به عنوان شریک تنگاتگ ناتو مطرح بود.

وزیر دفاع آلمان در معرفی برنامه های جدید امنیتی آلمان اعلام کرد که آلمان درباره اندازه و اهمیت و تعهدات خود اطلاع دارد. آلمان نه بیشتر و نه کم تر از آنچه نیاز است انجام نمی دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس