کد خبر 600804
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

دادگاهی در فرانسه 5 نفر را به اتهام پیوستن یا تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه طی سال 2014 میلادی، به یک تا 10 سال حبس محکوم کرد.

 به گزارش مشرق، پنج نفر از ساکنان منطقه لنز (Lens) واقع در ناحیه «پادوکاله» در شمال فرانسه دیروز جمعه به اتهام پیوستن یا تلاش برای پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه طی سال 2014 میلادی، به یک تا 10 سال حبس محکوم شدند.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، دادگاه فرانسه از میان این 5 نفر شخصی به نام «محمد الباز» 34 ساله را که در جریان محاکمه خود در دادگاه حضور نداشت و مظنون به حضور در صفوف داعش در سوریه است، به 10 سال حبس محکوم کرد و دو نفر دیگر به نام‌های «جائتان واندوولد» 23 و «عبدالله بوکفو» 25 ساله را به اتهام به ترتیب یک و چهار ماه حضور در سوریه به 9 سال حبس محکوم کرد.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده است.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است و کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.

به گفته کمیسر قضائی اتحادیه اروپا،تاکنون 5 تا 6 هزار اروپایی به گروه‌های تکفیری در سوریه که مشغول مبارزه با دولت بشار اسد هستند، پیوسته‌اند که بیش از 1500 نفر از این افراد را فرانسویان تشکیل می‌دهند.

کشورهایی نظیر فرانسه، بلژیک، هلند، دانمارک یا انگلیس بیشترین شمار نیروهای اروپایی عضو گروه‌های تکفیری را دارند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس