کد خبر 602536
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: این استان میزبان 31 شهید گمنام تازه تفحص شده‌ دوران دفاع مقدس خواهد بود که روز پنجشنبه از طریق مرز رسمی باشماق وارد شهرستان مریوان خواهند شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، محمدرضا شرف‌بیانی، امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: روز پنج‌شنبه( 24 تیرماه) استان کردستان میزبان پیکر 31 آلاله برگشته از سفر عشق خواهد بود که تازه تفحص شده‌اند و از طریق مرز رسمی باشماق وارد شهرستان مریوان خواهند شد.

وی افزود: این شهدا در منطقه‌ی عمومی پنجوین، مناطق عملیاتی کانی مانگا و سنگ معدن تفحص شده‌اند و مربوط به لشکرهای 27 محمد رسول الله، 14 امام حسین اصفهان و لشکر 5 نصر خراسان هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان به برنامه‌های استقبال از شهدا اشاره و عنوان کرد: ورود پیکر شهدا راس ساعت 9:30 دقیقه صبح پنج شنبه خواهد بود که بعد از آن شهدا به صورت کاروانی از مسیر مرز باشماق تا مریوان حرکت می‌کنند و از مقابل مسجد جامع تا چهارراه شهید فهمیده برنامه اصلی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: ساعت 16 روز پنج شنبه مردم سروآباد نیز از شهدا استقبال خواهند کرد و این کاروان ساعت 7:30 دقیقه همان روز میزبان مردم شهرستان سنندج از میدان لشکر تا بنیاد حفظ آثار خواهد بود.

شرف بیانی در ادامه سخنان خود از احداث المان و 2 یادمان شهدا در شهرستان‌های استان به منظور معرفی کردستان خبر داد و افزود: این المان‌ها، نماد و معرف شاخص‌های کردستان در دفاع مقدس خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون 16 یادمان شهدای گمنام در کردستان وجود دارد که 61 شهید گمنام در این یادمان‌ها مدفون هستند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس