حسینیه یادمان شهدای سیرانبند و شهدای بوالحسن در شهرستان بانه استان کردستان با حضور مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد مرکزی‌راهیان نور کشور افتتاح می شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق؛ حسینیه یادمان شهدای سیرانبند و  یادمان شهدای بوالحسن در شهرستان بانه، فردا (سه شنبه) 29 تیرماه افتتاح می شود.

یادمان شهدای سیرانبند در 24 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان بانه و در نقطه صفر مرزی ایران و عراق قرار دارد که محل دفن 10 شهید گرانقدری است که به دست گروهک های ضد انقلاب در سال های نخست انقلاب پس از 9 ماه اسارت در آن محل به شهادت رسیدند. این منطقه یکی از محورهای عملیاتی والفجر4 و لشکر 8 نجف به فرماندهی شهید احمد کاظمی در دوران دفاع مقدس بوده است.

یادمان شهدای بوالحسن نیز در 27 کیلومتری غرب شهرستان بانه و 12 کیلومتری رودخانه مرزی چومان، یکی از محورهای اصلی عملیات کربلای 10 بوده است که در اغلب با عملیات های برون مرزی در ارتفاعات ماووت عراق، رزمندگان اسلام با عبور از این ناحیه و گذر از رودخانه چومان، به نقاط هدف خود دسترسی پیدا می کردند.

این مراسم با حضور ابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی، سردار ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور و جمعی از مسئولان وزارت کار و ستاد مرکزی راهیان نور افتتاح و آماده میزبانی از زائران مناظق عملیاتی غرب و شمال غرب می شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس